cossie4ever Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Har kjøpt meg nye topplokksbolter som ikke har den skiven som er på vanlige strekkbolter.Så jeg må dreie/slipe nye, men hvordan må det gjøres? hvorfor kan ikke "vanlige" skiver brukes?
WingDude Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Hva slags bolter har du kjøpt ? Du kan ta skivene fra de gamle boltene dine.
cossie4ever Posted March 27, 2006 Author Posted March 27, 2006 Hva slags bolter har du kjøpt ? Du kan ta skivene fra de gamle boltene dine. Det er vanlige stål bolter 12x120, altså ikke engangsbolt/strekkbolter.Men er det bare å ta de gamle skivene over da?
WingDude Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Jepp, kapp de gamle boltene for å få skivene av, så må dem borres opp ørlite for å gå over de nye, gjort det der flere ganger.
cossie4ever Posted March 28, 2006 Author Posted March 28, 2006 Oki det var bra da slipper jeg å stresse med å lage nye, tusen takk WingDude Bdt: Nei det er 12.9, vist det var fasthetsklasse du mente
Bdt Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Oki det var bra da slipper jeg å stresse med å lage nye, tusen takk WingDude Bdt: Nei det er 12.9, vist det var fasthetsklasse du mente he he jepp det jeg mente. COS it`s WORTH it!
Åshøgda-raceway Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 husker je sleit m detta en gang. kjøpte bolter til min sedan,men det var jo vingebiltopp som satt der.måtte dreie ned de nye skivene,da det viste seg at skivene som sitter på sedantoppen var et par millimeter for store.
WingDude Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 husker je sleit m detta en gang. kjøpte bolter til min sedan,men det var jo vingebiltopp som satt der.måtte dreie ned de nye skivene,da det viste seg at skivene som sitter på sedantoppen var et par millimeter for store.Har selv gjort dette på topp til vingebil, ikke noe som måtte dreies ned der, kanskje det stod noen andre bolter på toppen din ?
Jonny.B Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Har selv gjort dette på topp til vingebil, ikke noe som måtte dreies ned der, kanskje det stod noen andre bolter på toppen din ? det er forskjel på størelsen på skivene ja,ny og gammel type bolter....må bruke mindre skiver på vingebil toppene.... Prosjekt Electric orange Cossie
Recommended Posts