Jump to content

Recommended Posts

Guest drezz
Posted

Men sierraer med skivebrems bak, har ikke de minstedimensjon på 14" til felg for at de skal passe?

Guest rask-drosje
Posted
Hvilken bakstilling kan jeg bruke får å få skivebremser på Sierra 86en min...?

 

På fårhånd, takk..:P

 

 

Du kan bruke bakaksel til 2.9l eller xr4, Da kan du bruke 14" eller større.

Bruker du Cossi bakstilling må du bruke 15" eller større. Cossi har Diffbrems mens 2.9 har sperre.

Posted
Du kan bruke bakaksel til 2.9l eller xr4, Da kan du bruke 14" eller større.

Bruker du Cossi bakstilling må du bruke 15" eller større. Cossi har Diffbrems mens 2.9 har sperre.

2.9 sperre?? tror ikke en bil leveres med sperre.. som e d samme som sveist bakaksling :huh:

Guest zr50sl
Posted

sierra med skivebremsa bak,enten d er xr4x4,2.9 2wd 2.8 2wd eller 2.0 med abs, har en skive dim på 253mm, så d går nok ikke noe mindre enn 14" felg der tipper jeg.

Guest zr50sl
Posted

kan jo hende at 87-> med 2.8 har skive bak.. :P

Guest rask-drosje
Posted
2.9 sperre?? tror ikke en bil leveres med sperre.. som e d samme som sveist bakaksling :huh:

 

Ikke helt det samme nei. Sperra slår inn når forskjellen på høyre og venstre hjul blir for stor og du vil da merke at det napper i akselen og den driver da like mye på begge hjul.

 

Med diff brems vil du få forskjellighastighet på akslene hele tiden siden den ikke låser akslene .

Posted
Ikke helt det samme nei. Sperra slår inn når forskjellen på høyre og venstre hjul blir for stor og du vil da merke at det napper i akselen og den driver da like mye på begge hjul.

 

Der tar du nok feil. Sperre vil si at det er 100% låsing på diffen. Diff brems slår inn ettersom hvilket hjul som spinner.

Fjernet grunnet størrelse.

Guest K_Duck
Posted

Ufattelig bra at uansett hva som diskuteres her inne koker det ned til hvorvidt Sperre er lik Diffbrems eller ikke :P

Guest rask-drosje
Posted
Der tar du nok feil. Sperre vil si at det er 100% låsing på diffen. Diff brems slår inn ettersom hvilket hjul som spinner.

 

Les hva jeg skriver.. Dersom det er 100% låsing i diffen blir den jo unødvendig. Diffen låser ikke med en gang. Når du svinger vil hjulene ha forskjellig hastighet, men når ett av hjulene spinner låser diffen seg og trekker like mye på begga aksler.

Posted
Les hva jeg skriver.. Dersom det er 100% låsing i diffen blir den jo unødvendig. Diffen låser ikke med en gang. Når du svinger vil hjulene ha forskjellig hastighet, men når ett av hjulene spinner låser diffen seg og trekker like mye på begga aksler.

 

Les hva du skriver selv! Du skrev: "Sperra slår inn når forskjellen på høyre og venstre hjul blir for stor og du vil da merke at det napper i akselen og den driver da like mye på begge hjul."

 

Sperra slår ikke inn den, den låser hele tiden. 100% låsing i diffen er det samme som (esab)sperre.

Fjernet grunnet størrelse.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...