Guest andersbr Posted March 21, 2006 Posted March 21, 2006 min 91 mod 4x4 sierra cosworth 270chip har en mangellapp etter eu.. CO var på 1.4har 3"mongoos'nuten kat, har heller ikke lambdasonde.nå har den i tilleg begynt å fuske ganske ****** når den er kald. så hvilke plugger er anbefalt kjøpe? de trenger ikke å være av værste racing sort da men må brenne mye co "på forhøyet tomgang"skal jeg forsøke å tyne justeringsskruen på ecu'en for å dra ned CO'en. (kan jeg skru co skruen helt ned før eu?) noen som har erfaringer med å få rødtopp motoren sin godkjent i avgass, evt hva kan jeg gjøre for å lure ned co?
WingDude Posted March 21, 2006 Posted March 21, 2006 Tror kanskje du begynner i feil ende angående co'n, uten kat vil du ikke få den under 0,3 som er kravet ved forhøyet tomgang, på tomgang er kravet 0,5.Man kan greie å lure seg under på tomgang, men på forhøet tomgang blir det værre, mulig isopropanol på tanken kombinert med lavt bensintrykk kan gå, aldri prøvd det men.
Guest rc51 Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 er det virkelig mulig å få skilter på en rødtopp 1991modell???? hvorfor låner du ikke ett cat eksosanlegg, lambdasonde og en ecu til cat version.hvis du evnt skaffer deg disse delene er sikret på alle fremtidige eu-kontroller. det har jeg gjort på min. min 91 mod 4x4 sierra cosworth 270chip har en mangellapp etter eu.. CO var på 1.4har 3"mongoos'nuten kat, har heller ikke lambdasonde.nå har den i tilleg begynt å fuske ganske ****** når den er kald. så hvilke plugger er anbefalt kjøpe? de trenger ikke å være av værste racing sort da men må brenne mye co "på forhøyet tomgang"skal jeg forsøke å tyne justeringsskruen på ecu'en for å dra ned CO'en. (kan jeg skru co skruen helt ned før eu?) noen som har erfaringer med å få rødtopp motoren sin godkjent i avgass, evt hva kan jeg gjøre for å lure ned co?
Guest gary Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 er det virkelig mulig å få skilter på en rødtopp 1991modell???? hvorfor låner du ikke ett cat eksosanlegg, lambdasonde og en ecu til cat version.hvis du evnt skaffer deg disse delene er sikret på alle fremtidige eu-kontroller. det har jeg gjort på min.Mener at 90/91 modellene av Cosworth som er importert fra Italia hadde rødtopp, dvs uten katalysator, fordi de hadde andre regler ang dette der på den tida. Så det kan hende det er en Italia-importert Cosworth som det er snakk om her og da skal det godkjennes.
Guest andersbr Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Mener at 90/91 modellene av Cosworth som er importert fra Italia hadde rødtopp, dvs uten katalysator, fordi de hadde andre regler ang dette der på den tida. Så det kan hende det er en Italia-importert Cosworth som det er snakk om her og da skal det godkjennes. cossiene som ble levert til italia fikk ikke cat. før tidlig på 90tallet. men nå har det seg sånn at bilen min er importert og ombyggd å så det er juridisk sett en 93'modell norsk bil.jeg ser ingen annen løsning enn å skaffe et eksosanlegg med catalysator, eller prøve å montere noe sånnt på mongoosen.. Trenger Jeg Lambdasonde og hva har den å si for kontrollen.. ?? håper ikke det.. fikk påpekning om at co var 1.29 og lambda 0.967 Hva betyr egentli lambda 0.967 og hvordan kan jeg manipulere de målingene til å bli 1 +-0.03
Guest Kevin Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Lambda på 0.967 vil si at du har en litt fet blanding,om jeg ikke husker feil.Ikke helt sikker på hva du kan gjøre for å endre på dette men,senke bensintrykket kanskje.Noen som har noen gode ideer?
bige Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 (edited) ville sett på Ecu om den har rød eller grønn lapp - uten eller med lambda .Er bilen registrert ??Eller er dette førstegangs reg ??Fusking ved kall er vann temp giveren ......... Edited April 20, 2006 by bige
Guest rc51 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 jeg har lik bil som deg og har gjort følgende: skiftet til ecu m/grønn lapp, kjøpt en universal 3lednings lambdasonde som kobles til kontakt som allerede er i ledningsnettet ditt+ en mutter M18x1,5. har i tillegg kjøpt brukt cat og montert. totalkostnaden ble ca 4500kr bor i nærheten av oslo så tror jeg Face motorsport har et annlegg liggende med cat, spør du pent så kan det jo hende du får låne/leie det.
Guest andersbr Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Bilen er Registrert.det er første eu kontroll dette. jeg bor i trøndelag så det blir ikke å låne eksos fra oslo vertfall sitter å leser i torshov katalogen.. 2.5"hi-flow cat 999kr, plus div skjøtestykker tenker jeg blir løsningen.hvor bør jeg montere katalysatoren da? syns det virker litt trangt rundt downpipen vertfall. Angående vanntempgiver. er det samme giver som leverer signal til vanntempmåleren i instrumentet? for den har ligget på bunn hele tiden vertfall, virker ikke som den er koplet til
cosworth540 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Mener at 90/91 modellene av Cosworth som er importert fra Italia hadde rødtopp, dvs uten katalysator, fordi de hadde andre regler ang dette der på den tida. Så det kan hende det er en Italia-importert Cosworth som det er snakk om her og da skal det godkjennes. var uten katalysator den 92 modellen jeg importerte fra Italia også.Bilen var registrert i okt 92
bige Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 (edited) er det første eu kontroll og du IKKE har fjærnet cat og byttet ECU ,Må den være reg UTEN cat . Da er det andre grenser . Og har du juisterings skrue til co er det uten cat .Regelen er : har bilen vært reg uten cat i eu- land , kan den reg slik i norge . Det er noe som skurrer her , før du gjør noe -koster på noe - reis på verksted og få de til og juistere co . Vann tep er ikke lik - instrumentet forranpå motoren - til Ecu ved peile pinnen , lett og få dårlig kontakt ..OG ER DEN gåen vill den gi feit blanding , da ECU tror det er kalt hele tiden ........ Edited April 21, 2006 by bige
Guest rc51 Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 jeg fikk ikke godkjent bil u/cat, biltilsynet sa da at man må søke disp hos veidirektoratet.jeg søkte i 2001 og har ennå ikke fått svar. jeg har montert lambda'n i downpipen. er det første eu kontroll og du IKKE har fjærnet cat og byttet ECU ,Må den være reg UTEN cat . Da er det andre grenser . Og har du juisterings skrue til co er det uten cat .Regelen er : har bilen vært reg uten cat i eu- land , kan den reg slik i norge . Det er noe som skurrer her , før du gjør noe -koster på noe - reis på verksted og få de til og juistere co . Vann tep er ikke lik - instrumentet forranpå motoren - til Ecu ved peile pinnen , lett og få dårlig kontakt ..OG ER DEN gåen vill den gi feit blanding , da ECU tror det er kalt hele tiden ........
Guest Kevin Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 er det første eu kontroll og du IKKE har fjærnet cat og byttet ECU ,Må den være reg UTEN cat . Da er det andre grenser . Og har du juisterings skrue til co er det uten cat .Regelen er : har bilen vært reg uten cat i eu- land , kan den reg slik i norge . Det er noe som skurrer her , før du gjør noe -koster på noe - reis på verksted og få de til og juistere co . Vann tep er ikke lik - instrumentet forranpå motoren - til Ecu ved peile pinnen , lett og få dårlig kontakt ..OG ER DEN gåen vill den gi feit blanding , da ECU tror det er kalt hele tiden ........ Hvordan oppfører bilen seg om denne føleren er gåen? Fusker den hele tiden og dårlig med respons da eller?
bige Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 som og kjøre med choken på ................... host hark hoppe hoppe
Recommended Posts