frode Posted March 23, 2004 Share Posted March 23, 2004 Mye vil som sagt ha mer, og nå lurte jeg på om det hadde gått an å sette en 2.8i inn i min '91 sierra uten store problemer... Vet jeg spør litt vanskelig kanskje, men jeg tenkte på det elektriske, motorfester, girkasse (bruke den gamle?). Anbefales det å bytte til denne motoren fra 2.0 DOHC??? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ghia4x4 Posted March 25, 2004 Share Posted March 25, 2004 "Mye vil ha mer"? Er jo ikke akkurat mye å skryte av disse gamle Sierra'ene. Dessuten er jo 2.8 motoren en til dels mye eldre motor. Forresten så får du ikke plass til girkassa i en vanlig R4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted March 25, 2004 Share Posted March 25, 2004 Dette er ***** mye arbeid å bygge om! har bygd om min å det har tatt vannvittig mye tid! du må i tilfelle ha en delebil du kan sjære sidene av transmisjontunnelen ut av + du må bytte hele ledningsnett understell bremsekraft gasspedal å mangre andre småting! hva vil du me en 2.8l da? er jo så tragisk dødt orginale dei maskinene at det er synd! må til me turbo for å få noe fyk i dei, å de koster litt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted March 25, 2004 Share Posted March 25, 2004 Dette er ***** mye arbeid å bygge om! har bygd om min å det har tatt vannvittig mye tid! du må i tilfelle ha en delebil du kan sjære sidene av transmisjontunnelen ut av + du må bytte hele ledningsnett understell bremsekraft gasspedal å mangre andre småting! hva vil du me en 2.8l da? er jo så tragisk dødt orginale dei maskinene at det er synd! må til me turbo for å få noe fyk i dei, å de koster litt.... med turbo fyker du ****** med en 2,8-- får en 500 gamp.. vist du har penger Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted March 26, 2004 Author Share Posted March 26, 2004 kommentaren "mye vil ha mer" var egentlig bare ment som ironi vel, da gir jeg opp 2.8'en. å bygge om til cosworth er noe jeg har vurdert, men da må jeg helst få tak i en hel en fra utlandet eller no... Noen andre forslag? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mfafa Posted March 26, 2004 Share Posted March 26, 2004 Har hørt du får 150HK i en Sierra 2.0i DOHC med Fast Road kammer fra Burton. Hvis det stemmer er det hvert fall noe du merker godt! Eller går det jo ann å vurdere å turbokonvertere! www.powerpage.dk -> Tuningprosjekter -> Ford. Der ligger det bilder og beskrivelser av tre dohc'er med snurbo! #1 192hk 305nm v. 0,75 bar#2 245hk 310nm. v. 0,8 bar.#3 140hk 184nmsiste var ikke så bra, kostet 16.500kr! Ps! Finnes det pr.dags dato en Sierra 2.0i DOHC Turbo i Norge?? Kult å vært den første eller hva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bust Posted March 26, 2004 Share Posted March 26, 2004 #3 140hk 184nm får du vel til ved å montere en doch16v fra en froskescorpio eller rs2000, burde koste mindre også Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted March 26, 2004 Share Posted March 26, 2004 2,8 er jo en ekstremt sterk motor.Motoren er sterk orginal men treg å få opp på turtall.. Men med turbo forandrer du totalt hele motoren. Har alti vert mot 2.8l til ford pga treg å få opp i fart, men så var jeg med å testa den jeg eiger nå å forandra meining ganske fort. Den skyter ut noe så ***** å drar helt kriminelt. Gleder meg til å få kjørt den på rullende landevei å få sett hva dreiemoment og hk anntall de er i den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted March 27, 2004 Author Share Posted March 27, 2004 hehe.godt å få litt respons:) tenkte først på å sette over en motor fra rs2000, men da må jeg kjøpe hele motoren ny. så tenkte jeg på trimkammer, men hadde ikke peiling på at det ga såpass mye hester! har sett disse turbo-prosjektene til powerpage.dk, og det frister det også. dette viser at det går an å gjøre ting med DOCH-motoren også, og det hadde som sagt vært gøy å være først i norge med turbo, men tror kammen kommer i første omgang... '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mfafa Posted March 27, 2004 Share Posted March 27, 2004 hehe.godt å få litt respons:) tenkte først på å sette over en motor fra rs2000, men da må jeg kjøpe hele motoren ny. så tenkte jeg på trimkammer, men hadde ikke peiling på at det ga såpass mye hester! har sett disse turbo-prosjektene til powerpage.dk, og det frister det også. dette viser at det går an å gjøre ting med DOCH-motoren også, og det hadde som sagt vært gøy å være først i norge med turbo, men tror kammen kommer i første omgang...Ta det tallet jeg ga deg med en klype salt.. tok det fritt ut av hukommelsen.. også er det vel sikkert chip også.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted March 30, 2004 Author Share Posted March 30, 2004 jada. er vel kanskje med trimfilter og greier også! '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now