Åshøgda-raceway Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 var med en kompis å byttet clutch her om dagen på 2wd.satte i 6 paddle med orginal trykkplate pluss nytt utløserlager.problemet er at den slurer på 3 gir. hva kan være galt??? har gjort dette på min egen og andre sine før,og det funker greit. virker som pedalen er veldig myk i forhold til min bil. kan det være trykkplata som er gåen? takker for svar og kommentarer mvh Ronny
Guest Tracid Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Er nok trykkplata ja...alltid lurt å bytte trykkplate når man bytter lamell.
d-link Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Den orginale trykkplata er altfor slapp for en 6 paddle clutch, bytt denne med en forsterket [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
RSCoz Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 Skal man først bytte clutch og skal kjøre med endel effekt, så må man plane svinghjulet og skifte både trykkplate og lamel.
bsfordpower Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 lønner seg å bytte trykkplate ja men det er bare tull at det ikke går med org trukkplate og sinterlamell
Åshøgda-raceway Posted March 18, 2006 Author Posted March 18, 2006 har nå kjørt med 6 punkt lamell og org gamell trykkplate i ett år på min egen bil m steg 3 oppsett,sitter som f... den. skal bytte trykkplate imorgen til en ennen org j har liggende så får vi se om den holder da.
alibaba Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 Man trenger mindre trykk på en paddle-lamell enn organisk for at den skal holde mer. x - RS Turbo S2
to far gone Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 har nå kjørt med 6 punkt lamell og org gamell trykkplate i ett år på min egen bil m steg 3 oppsett,sitter som f... den. skal bytte trykkplate imorgen til en ennen org j har liggende så får vi se om den holder da. kan jo være at den org plata som ble brukt har vært utsatt for varmgang og dermed mistet noe av trykket den skulle ha hatt HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Åshøgda-raceway Posted March 19, 2006 Author Posted March 19, 2006 det er det jeg tror oxo, vi får prøve og sette inn en annen og se.hvis ikke må vi handle ny...
d-link Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Man trenger mindre trykk på en paddle-lamell enn organisk for at den skal holde mer. Så du mener at en strammere trykkplate er bare juks? [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
alibaba Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Nei, men hva skjer når du minsker overflaten på lamellen? Jo trykket mot svinghjulet øker, dette er nettopp poenget med paddle. Sammen med den høyere friksjonen trenger f.eks. en 4-paddle mindre trykk for å holde det samme momentet som med en organisk lamell. x - RS Turbo S2
Åshøgda-raceway Posted March 19, 2006 Author Posted March 19, 2006 da har vi byttet trykkplate,nå sitter den som den skal.var nok gåen den forige,for pedalen ble meget hardere nå.
alibaba Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Byttet til org. trykkplate? Skal holde det. x - RS Turbo S2
RS 1000 Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 4 puck og 6 puck cera-metall lamellene holder 28-30 % høyere moment enn en organisk lamell, så ja, det holder en god stund. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Åshøgda-raceway Posted March 20, 2006 Author Posted March 20, 2006 byttet til en annen orginal trykkplate ja.
d-link Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 Nei, men hva skjer når du minsker overflaten på lamellen? Jo trykket mot svinghjulet øker, dette er nettopp poenget med paddle. Sammen med den høyere friksjonen trenger f.eks. en 4-paddle mindre trykk for å holde det samme momentet som med en organisk lamell. Trykket i trykkplata er konsistent. Plata presser ikke noe hardere selv om man monterer en paddleclutch, men trykket blir spred på et mindre område på svinghjulet, som igjen utnytter den høyere friksjonen. Presset i antall kilo fra plata er det samme, men trykket på svinghjulet i kilo per cm2 forhøyes, samtidig som kontaktflaten forminskes. Jeg monterer ei strammere trykkplate når jeg monterer, men samma det. Han har fått det til å fungere [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
alibaba Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 Trykket øker der man har behøv for det, derfor trenger man ikke noe bedre enn org. trykkplate for at en paddle skal holde mer enn organsik. Du burde nok spise dine ord når du sa at en org. trykkplate er altfor slapp for en paddle-lamell. Som du nå ser funker en org. trykkplate perfekt med paddle-lamellen hans. x - RS Turbo S2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now