Jump to content

6 punkt clutch


Åshøgda-raceway

Recommended Posts

var med en kompis å byttet clutch her om dagen på 2wd.

satte i 6 paddle med orginal trykkplate pluss nytt utløserlager.

problemet er at den slurer på 3 gir. hva kan være galt???

 

har gjort dette på min egen og andre sine før,og det funker greit.

 

virker som pedalen er veldig myk i forhold til min bil.

 

kan det være trykkplata som er gåen?

 

takker for svar og kommentarer

 

mvh Ronny

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

Den orginale trykkplata er altfor slapp for en 6 paddle clutch, bytt denne med en forsterket :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

har nå kjørt med 6 punkt lamell og org gamell trykkplate i ett år på min egen bil m steg 3 oppsett,sitter som f... den.

 

skal bytte trykkplate imorgen til en ennen org j har liggende så får vi se om den holder da.

 

kan jo være at den org plata som ble brukt har vært utsatt for varmgang og dermed mistet noe av trykket den skulle ha hatt -_-

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Man trenger mindre trykk på en paddle-lamell enn organisk for at den skal holde mer.

 

Så du mener at en strammere trykkplate er bare juks?

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Nei, men hva skjer når du minsker overflaten på lamellen? Jo trykket mot svinghjulet øker, dette er nettopp poenget med paddle. Sammen med den høyere friksjonen trenger f.eks. en 4-paddle mindre trykk for å holde det samme momentet som med en organisk lamell.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

4 puck og 6 puck cera-metall lamellene holder 28-30 % høyere moment enn en organisk lamell, så ja, det holder en god stund.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nei, men hva skjer når du minsker overflaten på lamellen? Jo trykket mot svinghjulet øker, dette er nettopp poenget med paddle. Sammen med den høyere friksjonen trenger f.eks. en 4-paddle mindre trykk for å holde det samme momentet som med en organisk lamell.

 

Trykket i trykkplata er konsistent. Plata presser ikke noe hardere selv om man monterer en paddleclutch, men trykket blir spred på et mindre område på svinghjulet, som igjen utnytter den høyere friksjonen. Presset i antall kilo fra plata er det samme, men trykket på svinghjulet i kilo per cm2 forhøyes, samtidig som kontaktflaten forminskes. Jeg monterer ei strammere trykkplate når jeg monterer, men samma det. Han har fått det til å fungere :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Trykket øker der man har behøv for det, derfor trenger man ikke noe bedre enn org. trykkplate for at en paddle skal holde mer enn organsik. Du burde nok spise dine ord når du sa at en org. trykkplate er altfor slapp for en paddle-lamell. Som du nå ser funker en org. trykkplate perfekt med paddle-lamellen hans.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...