fiesta_xr2i Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 hvilke eksos/kompressor hus fåes til garrett T 34 ?? hva er mest vanlig ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 det er vel a/r .63 som er std på turbinen, mens det er mange som bytter til a/r .48 for å få mer bunndrag i motoren Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 17, 2006 Author Share Posted March 17, 2006 hva er ar på kompressor delen da ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 ja bytt til 48huskommer til å gå for den turboen jeg og, har likksom alltid hatt den på de cosworthene jeg har hatt og fønker jo greit den Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 er 48 eks hus på min t34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 tar jo bare og kjøper en t34 så tar du eksoshuset fra t3en din som er 48hus, enkelt og skifte Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 er ikke fornøyd med mitt bunndrag med 63 hus i allefall,kunne godt tenkt meg 48 hus.....men det pusher voldsomt på 4500omdr da... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 med 48 hus så pusjer det tidligere, vist jeg husker rett så begynner den på 3000, og tar av på 3500 Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 tar jo bare og kjøper en t34 så tar du eksoshuset fra t3en din som er 48hus, enkelt og skifte tror det er det som er gjort på min, for det er netics compressor del, men garret eksos hus Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 ulempen med å bruke a/r .48 turbin er jo at du får mye større baktrykk som igjen gir en dårligere forbrenning og høyere forbrenningstemp. Du får også veldig redusert flow gjennom turboen. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 ulempen med å bruke a/r .48 turbin er jo at du får mye større baktrykk som igjen gir en dårligere forbrenning og høyere forbrenningstemp. Du får også veldig redusert flow gjennom turboen. spørs jo litt på hvilket effekt nivå man satser og da, det sies at t34`n skall klare og presse luft til 400hk, men visst man skall kjøre noe lunde mindre, ca 300 så vill ikke baktrykke skape så stort problem, skall man ha 400 hk så satser man noe annet en 48 hus, selv 63huse har problemer til 400hk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 18, 2006 Author Share Posted March 18, 2006 hva ligger en T34 med 48 turbin i pris da ? jeg har ikke no T3 på min bil ( er et beist av en turbo der , lader voldsomt på 4500 å opp ) 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 hva med .55 huset som GGR selger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 18, 2006 Author Share Posted March 18, 2006 hva med .55 huset som GGR selger? GGR ?? har du no web adr dit ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escorteren Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 http://www.grahamgoode.com/ Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
komplisert Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 hva er størrelsen på kompresorhuset? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 (edited) Jeg ville uten tvil gått for `63 huset, evt nå i senere tid `55 saken.Av samme grunn at jeg aldri skal sette sammen en motor med 4x4 manifoil.T34 med `48hus har helt vilt baktrykk på høyt turtall og mye ladetrykk.Med `63 huset får du merkbart mere snert i bilen når du passerer 4500-5000o/min. Vurderingssak er jo alt, men som vi alle vet så er det aldri noe som heter "nok" hk. Edited March 19, 2006 by RSCoz Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 RSCoz: problemet er jo her at jeg og andre her på vestlandet sjeldent kjører på fine motorveier hvor vi ligger på 2500-3000rpm, men på noen smale kyrastier hvor den stakkars cosworthen ligger på 1500-2500rpm og får å kunne leke litt MÅ vi ha turbo som lader fort. Ellers er jo hele flaten vekke for vi får ladetrykk. Utover det er det jo klart best med .63huset Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 19, 2006 Author Share Posted March 19, 2006 RSCoz: problemet er jo her at jeg og andre her på vestlandet sjeldent kjører på fine motorveier hvor vi ligger på 2500-3000rpm, men på noen smale kyrastier hvor den stakkars cosworthen ligger på 1500-2500rpm og får å kunne leke litt MÅ vi ha turbo som lader fort. Ellers er jo hele flaten vekke for vi får ladetrykk. Utover det er det jo klart best med .63huset hehe må si meg enig der , er ikke mye sletter oppi her heller da , mest svinger ja, 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 hva ligger en T34 med 48 turbin i pris da ? jeg har ikke no T3 på min bil ( er et beist av en turbo der , lader voldsomt på 4500 å opp ) Den intercooleren der saboterer mye og sørger for at du får maksimalt med "baktrykk" og varme uansett hvilken turbo du kjører. Anbefaler at du oppgraderer uansett, og spesielt om du setter på "T34" med A/R 0.48. Resultatet du vil få, blir du nok godt fornøyd med. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 20, 2006 Author Share Posted March 20, 2006 Den intercooleren der saboterer mye og sørger for at du får maksimalt med "baktrykk" og varme uansett hvilken turbo du kjører. Anbefaler at du oppgraderer uansett, og spesielt om du setter på "T34" med A/R 0.48. Resultatet du vil få, blir du nok godt fornøyd med. mener du bytte til escort cossie cooler da ?? eller RS500 ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Pro Alloy eller Forge type RS 500 med 2,5" tilkoblinger, eller noe annet som fløder godt.Absolutt ikke Esc. Cosw. nei. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 20, 2006 Author Share Posted March 20, 2006 vil jo fort bli en stiv priv på turbo - cooler osv da ,,,, er jo ikke så lett å skaffe dette brukt . men er det noen som vet A.R. på luft siden på T34 ?(kompressordelen) 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 vil jo fort bli en stiv priv på turbo - cooler osv da ,,,, er jo ikke så lett å skaffe dette brukt . men er det noen som vet A.R. på luft siden på T34 ?(kompressordelen) Jeg mener at det er A/R 0.60. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 er ikke fornøyd med mitt bunndrag med 63 hus i allefall,kunne godt tenkt meg 48 hus.....men det pusher voldsomt på 4500omdr da... prøv 82 hus du så har du en annen mening om turbo-lag TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now