Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvordan skal jeg ta ut frontruten på denne bilen, uten å knuse den ? og hvordan kan jeg fjerne de bakerste siderutene ?

har sett litt på dem og det ser ut som de er limt på, finnes det noen måte å gjøre dette på uten å knuse rutene evt lage skade på karosseriet ?

takker på forhånd :)

Guest RSTurbo86
Posted

Vet ikke om det er noe annerledes på din, men på min var det bare å bruke noe å trykke ut pakningen bit for bit hele veien rundt fra innsiden.. Bruk ett flat jern eller lignende :) Må ha noen til å holde, så den ikke faller ut :)

Posted

ok, men jeg vil ikke få noen stygge riper på lakken da eller ?

ser ialfall på frontruten at det er en list rundt den i gummi, må denne av ? eller holder det med at jeg bare dytter den ut fra innsiden ?

Posted
ok, men jeg vil ikke få noen stygge riper på lakken da eller ?

ser ialfall på frontruten at det er en list rundt den i gummi, må denne av ? eller holder det med at jeg bare dytter den ut fra innsiden ?

frontruta er limt på disse bilene,så den må skjæres ut

Posted

ok, takk ialfall :) ble litt klokere nå :P

hvor selger de strengene hen ? evt veit noen om hvor mye det vil koste meg å få frontruta av hos en bilglass mester ??

Guest pzycho
Posted

beste er rutekniv.. men ruta knuser veldig lett, så du bør få noen som har gjort det før til å gjøre det.. :)

Posted

hehe da knuser jeg ruta heller og tar det på forsikringa etterpå. koster vel ikke mer en 2 lapper regner jeg med..

takker for alle svar :)

Guest Boondocks
Posted

Ruteutstyret får du kjøpt hos oss, Würth Norge. Vi har to slags tråder og en ny type rutekniv som tåler mye og er spesielt mye bedre enn andre kniver rundt hjørnene nede ved panseret.. Må passe på så du skjerer for nærme bilen, men helt inntil ruta (naturlig).. Fordi det skal ligge 1-2 mm rutelim igjen for å få den beste heften på det nye rutelimet. Du har kanskje byttet rute alt men kanskje andre som lurer ;)