Guest mheimly Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Hva må til for å få ærlige 450hk i en 2wd cossi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 ca 250 tkr ............................. http://www.zoomotorsport.co.uk/http://www.jenspeed.no/http://www.atmsport.com/http://www.sellholm.se/http://www.haltech.com/bare noen firmaer som kommer til og tjene på det .............Glemte bare :http://www.quaife.co.uk/http://www.geartorque.co.uk/home.htmhttp://www.gearboxman.co.uk/http://www.ttcautomotive.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mheimly Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Hvilken kammer anbefale dere..Hvor mye holder orginal kammene til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Org. holder til oppimot 400.BD15 funker bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-tuning.htmlhttp://www.abcmotorsport.com/plot.php?cari...425b81274bc7b04 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homemade Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 (edited) Hva må til for å få ærlige 450hk i en 2wd cossi?Jeg skal ha mellom 400-450 hk til sommeren,regner med å gjøre: (noe er gjort) Grå dyser ca 500 cc 2500,- er kjøpt ,stor turbo,kjøpte en feilbestilt hos Jens (litt modding måtte til) 5000,-(holder til 550hk),porting og ocerhaling av topp 7500,-pakningssett,med gr.a toppk 2500,-.chip i fra Andre, 1000,- omsveising av innsug,1300,- 2wd eksos 1000,- 3" Moongoose,(satt på bilen fra før) Kommer også til å bytte oljepumpe og stempelfjærer ,skåler,tils.ca 5000,-sinterclutch 2500,-bensinpumper, 2 stk 2500.- oljekjøler 2500,-skal også sveise om bunnpanna for å få plass til mer olje,Kommer sikkert til å trenge noen nye følere og klokker på temp/trykk osv.Synes ikke det er galt hvis jeg klarer meg med ca 35 000.Bremsa bilen i dag forresten pga. godkjenning.0,6 i trykk 175 hk. på hjula.Blir artig med 1,7 i trykk og porta topp mm. Tror ikke det blir noe problem det,med org.kammer.Iflg.Jens Glemte visst int.cooleren i farta, ja ja, blir 5 lapper til det.Kommer visst opp i 40 lapper fort. Edited March 8, 2006 by Homemade Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 det blir nok mere en 40 skal du se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 det blir nok mere en 40 skal du se Jo- men det er jo langt igjen til 250tkr som noen andre her mener at det skal koste! Mulig at de bruker gange tegn når de legger sammen tallene! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 du får litt mere hk enn det for 250000kr,det skal jeg tørre å vedde bilen min på! COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 du får litt mere hk enn det for 250000kr,det skal jeg tørre å vedde bilen min på! Riktig.. -Det er det jeg mener! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 (edited) Den største utgiften er datasprut eller ei. (Med justering)Men ca 100k går fort for å bremse 450hk. Lista med ting man ikke trenger men som er kjekt å ha/bruke er også lang.(Oljekjøler, clutch, catchtank, slanger, sensorer o.l) Stempler og borring, kammer, porting, sprut/chip, dyser, manifoil, gjøre noe med innsuget, generell overhaling, ic, eksos, filter++ Edited March 9, 2006 by RSCoz Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 for ikke snakke om hva drivverk, hjuloppheng og bremser faktisk koster. lite kult med 450hk om man er fri for 3gir og bakdiff etter 5 minutter kjøring. og std hjuloppheng er jo ikke akkurat stødig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Den største utgiften er datasprut eller ei. (Med justering)Men ca 100k går fort for å bremse 450hk. Lista med ting man ikke trenger men som er kjekt å ha/bruke er også lang.(Oljekjøler, clutch, catchtank, slanger, sensorer o.l) Stempler og borring, kammer, porting, sprut/chip, dyser, manifoil, gjøre noe med innsuget, generell overhaling, ic, eksos, filter++ hehe trenger ikke gromme slanger til masse tusen kroner for å få hk,heller ikke clutch.er ikke akkurat det man får hk av han spørr jo bare om hva som må til for å bremse 450 hk. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Du ser hva jeg skrev? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 hehe litt kjapp på avtrekkern der gitt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Merkelig at de skal gå 250k kr når orginale innsuget og motorstyring klarer inntil 500hk..'Dette er prøvd mange ganger... Men så er de holdbarhet inni bilde og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mheimly Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Hoff..dette blir dyrt ser jeg..jaja får bare henge i å spare.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Viking Power Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Jeg skal ha mellom 400-450 hk til sommeren,regner med å gjøre: (noe er gjort) Grå dyser ca 500 cc 2500,- er kjøpt ,stor turbo,kjøpte en feilbestilt hos Jens (litt modding måtte til) 5000,-(holder til 550hk),porting og ocerhaling av topp 7500,-pakningssett,med gr.a toppk 2500,-.chip i fra Andre, 1000,- omsveising av innsug,1300,- 2wd eksos 1000,- 3" Moongoose,(satt på bilen fra før) Kommer også til å bytte oljepumpe og stempelfjærer ,skåler,tils.ca 5000,-sinterclutch 2500,-bensinpumper, 2 stk 2500.- oljekjøler 2500,-skal også sveise om bunnpanna for å få plass til mer olje,Kommer sikkert til å trenge noen nye følere og klokker på temp/trykk osv.Synes ikke det er galt hvis jeg klarer meg med ca 35 000.Bremsa bilen i dag forresten pga. godkjenning.0,6 i trykk 175 hk. på hjula.Blir artig med 1,7 i trykk og porta topp mm. Tror ikke det blir noe problem det,med org.kammer.Iflg.Jens Glemte visst int.cooleren i farta, ja ja, blir 5 lapper til det.Kommer visst opp i 40 lapper fort. Bare lurte på hvor du kjøpte clutch? 2500,- var billig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 får på bremser på cossien min nå + bremsin/justering, så har den bilen kosta opp mot en halv mill 500 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 begynnt med nytt prosjekt nå. audi med 2.5 liter femmer motor, total kostnad på den bilen er beregna til rundt 350 000 kr. og da sitter det ikke 500 hk men rundt 800-850 hk med 4 hjulstrekk byggd cosworth 4x4 med såpass mye gamp kan du vel regne med ca 1.5 mill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 men for å gi det et svar på det du er ute etter så koster en 450 hk cossie motor rundt 150 000 kr hvis du har motor ifra før. RSCoz du av alle burde vite hva en sånn motor koster, ga ikke du 150 000 ca for den motor du hadde ? bremsa vel 456 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vegeto Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 får på bremser på cossien min nå + bremsin/justering, så har den bilen kosta opp mot en halv mill 500 hk sierra . til 500000kr . mye får man igjen for en slik bil da. ekke no kult å kaste flere hundretusner ut av vindu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 men for å gi det et svar på det du er ute etter så koster en 450 hk cossie motor rundt 150 000 kr hvis du har motor ifra før. RSCoz du av alle burde vite hva en sånn motor koster, ga ikke du 150 000 ca for den motor du hadde ? bremsa vel 456 hkhmmm turbo 10000kr 31 akturator 1000kr MSD 6a 2000kr porting 5000kr dobble ventilfjører 2500kr 1stk bd 15 3000kr innsug 1500kr intercooler 4500kr 550 siemens 3200kr live mappa chip 3500kr balansering 3000kr overhale bunndel 13000kr med lavkompstempler eksos 7000kr tenker vi hamner på rundt 65000-70000kr vist du har ein 200 motor som er i ok stand og du skrur sjøl........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Det er kun motor so kommer bremser clutch diff osv utenom blir fort 150 lappa ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now