Jump to content

Recommended Posts

Guest mheimly
Posted

Hva må til for å få ærlige 450hk i en 2wd cossi?

Guest mheimly
Posted

Hvilken kammer anbefale dere..Hvor mye holder orginal kammene til

Guest Ford Gnomen
Posted

Org. holder til oppimot 400.

BD15 funker bra.

Posted (edited)
Hva må til for å få ærlige 450hk i en 2wd cossi?

Jeg skal ha mellom 400-450 hk til sommeren,regner med å gjøre: (noe er gjort)

 

Grå dyser ca 500 cc 2500,- er kjøpt ,stor turbo,kjøpte en feilbestilt hos Jens (litt modding måtte til) 5000,-(holder til 550hk),porting og ocerhaling av topp 7500,-pakningssett,med gr.a toppk 2500,-.chip i fra Andre, 1000,- omsveising av innsug,1300,- 2wd eksos 1000,- 3" Moongoose,(satt på bilen fra før) Kommer også til å bytte oljepumpe og stempelfjærer ,skåler,tils.ca 5000,-sinterclutch 2500,-bensinpumper, 2 stk 2500.- oljekjøler 2500,-skal også sveise om bunnpanna for å få plass til mer olje,

Kommer sikkert til å trenge noen nye følere og klokker på temp/trykk osv.

Synes ikke det er galt hvis jeg klarer meg med ca 35 000.

Bremsa bilen i dag forresten pga. godkjenning.0,6 i trykk 175 hk. på hjula.

Blir artig med 1,7 i trykk og porta topp mm. :P

Tror ikke det blir noe problem det,med org.kammer.Iflg.Jens

 

Glemte visst int.cooleren i farta, ja ja, blir 5 lapper til det.

Kommer visst opp i 40 lapper fort.

Edited by Homemade
Guest Dre Racing@
Posted

det blir nok mere en 40 skal du se ;)

Posted
det blir nok mere en 40 skal du se ;)

 

Jo- men det er jo langt igjen til 250tkr som noen andre her mener at det skal koste! Mulig at de bruker gange tegn når de legger sammen tallene! :blink:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

du får litt mere hk enn det for 250000kr,det skal jeg tørre å vedde bilen min på! :D

COS it`s WORTH it!

Posted
du får litt mere hk enn det for 250000kr,det skal jeg tørre å vedde bilen min på! :D

 

 

Riktig.. -Det er det jeg mener! :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted (edited)

Den største utgiften er datasprut eller ei. (Med justering)

Men ca 100k går fort for å bremse 450hk. Lista med ting man ikke trenger men som er kjekt å ha/bruke er også lang.

(Oljekjøler, clutch, catchtank, slanger, sensorer o.l)

 

Stempler og borring, kammer, porting, sprut/chip, dyser, manifoil, gjøre noe med innsuget, generell overhaling, ic, eksos, filter++

Edited by RSCoz
Posted

for ikke snakke om hva drivverk, hjuloppheng og bremser faktisk koster.

 

lite kult med 450hk om man er fri for 3gir og bakdiff etter 5 minutter kjøring. og std hjuloppheng er jo ikke akkurat stødig...

Posted
Den største utgiften er datasprut eller ei. (Med justering)

Men ca 100k går fort for å bremse 450hk. Lista med ting man ikke trenger men som er kjekt å ha/bruke er også lang.

(Oljekjøler, clutch, catchtank, slanger, sensorer o.l)

 

Stempler og borring, kammer, porting, sprut/chip, dyser, manifoil, gjøre noe med innsuget, generell overhaling, ic, eksos, filter++

hehe trenger ikke gromme slanger til masse tusen kroner for å få hk,heller ikke clutch.er ikke akkurat det man får hk av :P

 

han spørr jo bare om hva som må til for å bremse 450 hk.

COS it`s WORTH it!

Posted

Merkelig at de skal gå 250k kr når orginale innsuget og motorstyring klarer inntil 500hk..'

Dette er prøvd mange ganger...

 

Men så er de holdbarhet inni bilde og ;)

Guest mheimly
Posted

Hoff..dette blir dyrt ser jeg..jaja får bare henge i å spare..

Guest Viking Power
Posted
Jeg skal ha mellom 400-450 hk til sommeren,regner med å gjøre: (noe er gjort)

 

Grå dyser ca 500 cc 2500,- er kjøpt ,stor turbo,kjøpte en feilbestilt hos Jens (litt modding måtte til) 5000,-(holder til 550hk),porting og ocerhaling av topp 7500,-pakningssett,med gr.a toppk 2500,-.chip i fra Andre, 1000,- omsveising av innsug,1300,- 2wd eksos 1000,- 3" Moongoose,(satt på bilen fra før) Kommer også til å bytte oljepumpe og stempelfjærer ,skåler,tils.ca 5000,-sinterclutch 2500,-bensinpumper, 2 stk 2500.- oljekjøler 2500,-skal også sveise om bunnpanna for å få plass til mer olje,

Kommer sikkert til å trenge noen nye følere og klokker på temp/trykk osv.

Synes ikke det er galt hvis jeg klarer meg med ca 35 000.

Bremsa bilen i dag forresten pga. godkjenning.0,6 i trykk 175 hk. på hjula.

Blir artig med 1,7 i trykk og porta topp mm. :P

Tror ikke det blir noe problem det,med org.kammer.Iflg.Jens

 

Glemte visst int.cooleren i farta, ja ja, blir 5 lapper til det.

Kommer visst opp i 40 lapper fort.

 

 

Bare lurte på hvor du kjøpte clutch? 2500,- var billig

Posted

begynnt med nytt prosjekt nå. audi med 2.5 liter femmer motor, total kostnad på den bilen er beregna til rundt 350 000 kr. og da sitter det ikke 500 hk men rundt 800-850 hk med 4 hjulstrekk :D

 

byggd cosworth 4x4 med såpass mye gamp kan du vel regne med ca 1.5 mill :D

Posted

men for å gi det et svar på det du er ute etter så koster en 450 hk cossie motor rundt 150 000 kr hvis du har motor ifra før. RSCoz du av alle burde vite hva en sånn motor koster, ga ikke du 150 000 ca for den motor du hadde ? bremsa vel 456 hk

Guest vegeto
Posted
får på bremser på cossien min nå + bremsin/justering, så har den bilen kosta opp mot en halv mill :D 500 hk

 

sierra . til 500000kr :blink: . mye får man igjen for en slik bil da. ekke no kult å kaste flere hundretusner ut av vindu.

Posted
men for å gi det et svar på det du er ute etter så koster en 450 hk cossie motor rundt 150 000 kr hvis du har motor ifra før. RSCoz du av alle burde vite hva en sånn motor koster, ga ikke du 150 000 ca for den motor du hadde ? bremsa vel 456 hk

hmmm turbo 10000kr

31 akturator 1000kr

MSD 6a 2000kr

porting 5000kr

dobble ventilfjører 2500kr

1stk bd 15 3000kr

innsug 1500kr

intercooler 4500kr

550 siemens 3200kr

live mappa chip 3500kr

balansering 3000kr

overhale bunndel 13000kr med lavkompstempler

eksos 7000kr

 

 

tenker vi hamner på rundt 65000-70000kr vist du har ein 200 motor som er i ok stand og du skrur sjøl...........

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...