Guest Kevin Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Jeg driver å bytter til vanlig sierra 4*4 drivaksel på høyre side foran på min Cosworth. Denne er jo som kjent lenger. 16mm er det vel. Dette innebærer jo litt trøbbel. Hvordan er da beste metoden for å få på bærekula? Siden akselen er litt lenger kommer jo fjærbeinet også lenger ut,i mitt tilfelle så mye at det er vanskelig å få på kula.Noen tips? Eventuelt hvordan er det man får av den ytterste drivknuten på akselen?Sitter det en låsring helt inners på akselen? Mvh Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 der de monterte min var bilen på kjøre ramp med hydraulisk løft i mitten . Når akselen var montert senket de den ned på hjulene da smatt hulen inn ............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 der de monterte min var bilen på kjøre ramp med hydraulisk løft i mitten . Når akselen var montert senket de den ned på hjulene da smatt hulen inn ............ Det hjelper rett og slett med å legge press på bærekula da med andre ord. Saken er at jeg holder på med dette hjemme i garasjen,får prøve å jekke den oppi eller noe da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Er det ingen som vet hvordan man får av drivknuten da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 diffen må opnes,står låsering dær. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 (edited) diffen må opnes,står låsering dær. På min vil vippet jeg bare ut akselen av "huset til den indre knute". Og dyttet inne den nye akselen. Men hvordan få av den ytre dtivknuten av akselen? Saken er at akselen er så lang at bærekula bommer totalt på fjærbeinet. Edited March 4, 2006 by Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Er en segerring midt inne i drivknuten som må løyses så kan du dra den av akselingen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 (edited) Ahhh! Der fant jeg den ringen ja! Endelig! Da var knuten byttet over til den gamle akslingen. Får vente litt med å tilpasse lenger aksling. Er det egentlig noe vits å ha lenger aksel hvis man ikke skal senke bilen? Edited March 5, 2006 by Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
komplisert Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 4*4 skal ikke senkes for mye. ikke mer en 25mm da.men har du bytta motorfestene??????viss ikke bytt til vibratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 4*4 skal ikke senkes for mye. ikke mer en 25mm da.men har du bytta motorfestene??????viss ikke bytt til vibratec Bilen min skal vistnok ikke være senket i det hele tatt. Og har ikke byttet til nye motorfester heller.Har akselen lett for å hoppe ut hvis man ikke bytter fester da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Har aldri hatt prob med drivaksler foran(bank i bordet )min er senka 25mm,har nye motorfester da..noen som har noen erfaring med dette?er jo litt intressant å få folks synspunkter om dette.og hva dere gjør for å forhindre dette og hvorfor. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Det er en vesentlig risiko dersom bilen er trimmet, og hvis du i tillegg har gamle motorfester er den selvsagt større. Det som skjer er at motorfestet ryker når du drar på og motoren får lov å løfte seg på høyre side og gjør at det blir lenger avstand fra diff til navet. Er bilen senket er denne avstanden enda lenger enn på en bil med org høyde og derfor enda mer ugunstig. Har selv 4x4 og måtte bytte motorfeste samt aksling. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 okay sånn å forstå.er bare 270 chip+høyere turbo trykk(større hjul og 3" mongoose kommer også da ) i min og mere blir det ikke.så da gidder jeg ikke tenke på det.den blir holdt mest mulig org og strøken. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gbraen Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Løfter motoren seg på høyre side når man belaster den? Pussig, fungerer ikke slik på min Cosworth 4x4. Der går motoren ned på høyre side under belastning, opp på venstre. Når den står på hjulene er navene høyere enn diffen, med senking av bilen kommer navene enda høyere opp, og avstanden blir lengre. Derfor må man ha lengre drivaksling på høyre side. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Hvor er det svakeste leddet i 4*4 drivverket da? Og hvor mye holder det orginalt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 nå tror jeg du har misforstått det er ingen svakheter i cosw driverk :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Den såg fin ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now