Jump to content

tennplugger!


86cosworth

Recommended Posts

Har en 86 mod sierra cosworth m/ 270 chip..

 

Hadde AGPS 091c med 0,6mm åpning. Desse pluggene er ikke å få tak i lengre i følge Ford.

 

Kjøpte nye, tennplugger som Ford mente jeg skulle ha, AGPS 092p, desse hadde 1mm åpning.

 

Bilen gikk fint å rent på tomgang, men rundt 4000 rpm kuttan helt. Fikk deretter beskjed om å kneppe ned åpningen til den var 0,6mm. Dette gjorde jeg, men da ble det en stygg lukt av eksosen og det ble litt blåaktig røyk men den gikk fint på høyt turtall. MEN bare i 2 dager, før den begynte å gå på 3 sylindrer og nå vil den ikke starte igjen.. :( :angry:

 

 

Så her kommer spm fra en FORTVILT cosworth eier :blush:

 

HVA SKAL JEG KJØPE???? :blink:

 

Kom helst med seriøse svar etter som jeg trenger bestille plugger fort!

 

Dette er en 86 mod...

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker samme pluggene på 2wd som 4x4 . ford skriver i servis hefte 2wd AGPS 092P men mener 091c er og få fremdeles bare de må bestille en eske som er 10 stk og det vill de ikke ha på lager .....( i tilfelle kontakt greakerbil - ford tønsberg 33308612 de er meget innsat på cosw ))

Derfor bruker jeg 4x4 plugger som jeg ikke helt husker (AGPR 12 PP2) med jusitert til ,6 mm åpning .

Link to comment
Share on other sites

bcpr 8es heter de vel....har aldri kjørt med andre plugger enn de,og har aldri hadt problem heller! går klokkerent med 403 dyser og er helt fusk fri på høye turtal,skjønner ikke vitsen med å bruke andre plugger enn disse....

Støtter den, men de plugga jeg har i hylla her heter BCR8ES.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...