Punter Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Etter å ha kjørt en stund med varm motor og jeg må stoppe i et kryss, ligger turtallet på ca 1500 o/m.I det jeg stopper helt tar det ca 1-3 sek før turtallet detter ned til idle. Er dette normalt, hva er erfaringer fra andre Mondeo eiere, hvordan ordne " problemet " ? Takker for alle svar '11 Focus 2,0 TDCI 140 hk '02 Mondeo 2,0 Ghia TDCI 130hk(solgt) '00 Mondeo 1,8 Trend (solgt) '84 Granada 2.3 L jubileum (solgt) '97 Escort Si 1.6 ( solgt ) '87 Xr3i ( solgt ) '79 Granada 2.8 ( R.I.P ) '78 Granada 2.3 automat ( R.I.P )
RHeskja Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Sjekk om ledningene på føleren ved høyre dempertårn står på.Dei datt av på min å da gjekk den høgt på tomgang og roet seg ned etter ei stund.. http://i2.photobucket.com/albums/y30/Rheskja/motormondeo.jpg
Martins86 Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 har gassheng på den ene min også. har vært hos ford med den men de klarte faktisk ikke finne ut hva det er. flere som har snakket om noen magnet greier.. sier dette deg noe? sier ikke meg noe særlig. dette er på v6'ern da. -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl
Guest ST200evil Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 har det og på min, dem sier det er for en mildere girings overgang under kjøring, denne reagerer etter litt om du ikke girer og gasser igjen..
Guest gica Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 sliter med akkurat det samme på min escort. Skjønner ikke hva det er.. håper noen har en løsning på dette..
Guest ja9^ Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Vet ikke helt hvilket turtall det skal ligge på.. men det er ifølge ford normalt at det henger litt.. Det er en grunn til det.. men akkurat hva grunnen er husker jeg ikke.Men vist det er unormal høyt eller henger for lenge så er det sikkert tomgangsregulatoren som henger.. på ford sa de at det var et normalt problem.. jeg fikk min spylt igjennom gratis på ford..
Guest ja9^ Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 En bekjent med dn nye typen celica var hos toyota å spurte angående samme "problem" og han fikk til svar at det skulle være slik pga utslipp.
Punter Posted March 5, 2006 Author Posted March 5, 2006 En ting er ihvertfall godt å høre at en ikke er alene om "problemet" Glemte å skrive at nåla holder seg rundt 1500 o/m før den går ned på normalt. Det er kun etter kjøring på motorvei, om det er mye kjøring i 60-80 soner, legger den seg rundt 1200 o/m. Men jeg skal sjekke punktet ved tårnet, takker for tipset. '11 Focus 2,0 TDCI 140 hk '02 Mondeo 2,0 Ghia TDCI 130hk(solgt) '00 Mondeo 1,8 Trend (solgt) '84 Granada 2.3 L jubileum (solgt) '97 Escort Si 1.6 ( solgt ) '87 Xr3i ( solgt ) '79 Granada 2.8 ( R.I.P ) '78 Granada 2.3 automat ( R.I.P )
viceguy Posted March 5, 2006 Posted March 5, 2006 (edited) En ting er ihvertfall godt å høre at en ikke er alene om "problemet" Glemte å skrive at nåla holder seg rundt 1500 o/m før den går ned på normalt. Det er kun etter kjøring på motorvei, om det er mye kjøring i 60-80 soner, legger den seg rundt 1200 o/m. Men jeg skal sjekke punktet ved tårnet, takker for tipset.Har samme greiene på både min og fatter'n sin, er helt normalt å skal være sånn Edited March 5, 2006 by viceguy
Mk1-Sindre Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 Har akkurat samme problem i min, men ikke så mye nå lenger.. Var sånn en periode for meg, så slutta den plutselig å være sånn.. Skjønte aldri hva det kom av, fattern har hatt flere mondeo før, han sa det var normalt visstnok.. - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now