Jump to content

kjøpe?


Guest Simon

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Er en kar med null peiling på ford. (masse peiling på amerikansk) :P

Men det jeg lurte på var om noen kunne fortelle meg om typiske slitasjer og hva man skal se etter når man eventuelt skal kjøpe ein cosworth.

Lurte på og kjøpe ein 91 model cosworthj som er ombygd. Alt er godkjent.

Han skal ha 115000kr for bilen.

Reg.nr er kf 30521.

Om noen vet noe om bilen eller kan fortelle meg typiske feil mangler på disse bilene hadde det vert supert :)

Link to comment
Share on other sites

Enig. Dyr ombygd sierra, men vet ikke hva som følger med på den og hva som er gjort med motor drivverk osv.

Er det sedan eller vingebil (3-dørs) ?

 

Vanlige feil jeg kommer på i farten:

Rust i hjulbuer forran bakre hjulbue

Rust i hjulbuer bak

Sliten motor/drivverk. (sjekk turbo)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

ikke betal så mye for en ombygd...men sjekk etter rust i gulv,kanaler(under skjørt),hjulbuer, bagasjerom,motorrom der hvor batteriet sitter osv..sjekk at alt det elektriske funker og at det ikke ser ut som et h......

sjekk etter oljesøl,mye tikking fra motor og blårøyk..og ulyder fra bakaksel+girkasse :D

er den godkjent ombygd?sjekk at det ikke er chassinr bytte på den(mange "ombygde" som er det)det er ikke lov vettu :P

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon

Bilen er godkjent ombygd ja.

Nettop eu-godkjent og alt står i vognkortet.

Bilen er ny lakket og er i følge eiger rustfri.

Senket med gule koni og 3 toms eksos.

Ellers er resten originalt fra cossi. Ikke trimmet eller noe.

Vet ikke hva som er gjort og ikke under ombygging.

Skal få vite mer i kveld.

Men hva er en bra pris på en bra ombygd bil og hva er en bra pris på en bra original bil?

I stort sett original utførende som original felger, interiør o.s.v?

Link to comment
Share on other sites

Guest Michal

115 000 er litt mye for ombygget cosworth. men er ikke noe negativt å kjøpe ombygd så lenge alle papirene er i orden! men EN ting du BURDE gjøre er å reise norge rundt for å finne en lønner seg å titte masse og ikke bare kjøpe de i nærheten. ligger jo billigere org cosworther til salgs enn den der og.

 

 

 

denne ser ut som en fin en hvertfall

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon

Poenget er bare at denne personen vil ta innbytte i den bilen jeg har.

Bilen jeg har er til salgs og har vert det lenge!

saab er vanskelig og få solgt :(

Har lyst på cossie å visst han vil gjøre en byttehandel hadde alt vært i sin skjønneste orden :)

Tror bilen er bra.

Men må forhandle godt om pris.

Rette prisen så bytter jeg nåkk bil så lenge det ikke viser seg og være noe veldig gale :o

Link to comment
Share on other sites

I følge vegvesenet så er den Sierran en 89 modell, ikke en 91.

 

NAF-test hadde jeg kostet på meg i alle fall når man kjøper bruktbil til over 100k. Evt ha den på bukk selv hvis du kan Sierra. Noe jeg antar du ikke kan siden du er helt ny i Sierra Cosworth verden :)

 

Mitt tips for dagen: Kost på deg en NAF-test :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

det betyr noe om det er gjordt i et hattfåkk bare for å få bilen ferdig. en skikkelig ombygd bil eller noe en unggutt hadde som lekeprisjekt en sommer for å lære seg å skru er det jo himmel og hav i forskjell på.

 

men skikkelig sammenskrudd av noen med peil og std kan vel gå for det samme...

Link to comment
Share on other sites

Men prisen på den var høy uansett.. Orginal eller uorginal. Har du planer om å gjøre endel med den kan det fort lønne seg og kjøpe en som er gjort litt med. 1000lappa flyr fort.. Og at bilen er nyovermalt er ikke nødvendigvis noen fordel.. Se/kjenn veldig nøye på hjulbuene bak så det ikke er noe rust som vil se dagens lys igjen..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

den bilen er kanskje vært mellom 80 og 90 lapper.blir den noe dyrere kan du jo importere deg en org driit strøken en ferdig med skilt, og da veit du at den er ordentlig sammensatt.men men bare min mening..

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

den bilen er kanskje vært mellom 80 og 90 lapper.blir den noe dyrere kan du jo importere deg en org driit strøken en ferdig med skilt, og da veit du at den er ordentlig sammensatt.men men bare min mening..

 

Ja skaff meg en drit strøken cosworth for 100 000 ifra tyskland :D

Link to comment
Share on other sites

Ja skaff meg en drit strøken cosworth for 100 000 ifra tyskland :D

 

Får sikkert en som er relativt pen i chassis..

Men lykke til med motor, drivverk etc. :D

 

Kjøpte selv en brukt orginal her for 60laken, påkosten nå er vel på nærmere 2 ganger bilens kjøpsverdi. Enda trenger chassis en runde med lakk..

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon
den bilen er kanskje vært mellom 80 og 90 lapper.blir den noe dyrere kan du jo importere deg en org driit strøken en ferdig med skilt, og da veit du at den er ordentlig sammensatt.men men bare min mening..

 

Er jo litt merkelig og si dette.

Hvordan skal jeg vite den er ordentlig sammensatt bare fordi den blir kjøpt i Tyskland.

Finnst jo like mange tullinger der som i Norge <_<

 

Men frå spøk til revolver.

Er ingen genistrek når det gjelder turbomotorer generelt.

Har hatt mange biler men har vært mest amerikansk å ting i den dur.

(pluss masse bmw og mercedes)

Men som ny i turbo gamet ;) hehe..det må jo være en del med motor som er typisk feil o.s.v

Prøver og spille litt dumm her for å få med alle "vanlige" teite feil også!

cosworth er jo ikke akkurat kjent for å være slitesterke biler. "ryktebørsen" :unsure:

Link to comment
Share on other sites

For dyrt for dyrt bla.bla.. Hvor billige skal dissse bilene bli til slutt da? hmm.. Er vel forsikringsproblemer som gjør litt av det og men..

Klart et bra ex er vært mye mener nå jeg da men.. Ikke mange som vil ha Et "BRA" ex.. Bare interisert i og få seg en cosworth liksom..

 

Ikke alltid det billigste er best ;) Ligger vel noe i ..."en betaler for det en får"

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon

Betaler gjerne for det en får ja. Dyrere/bedre og omvent.

Men er jo også di som tror bilen er verdt det dobble av det utenforstående mener om bilen :blush:

Men det er jo å finne om bilen er cosworth eller noe helt annet.

Får vel bare gå over bilen som alle andre biler og prøve og gjøre det beste ut av hele greia!

Hadde vertfall vert ***** kult med en slik bil :D

Å er ikke bilen bra så er det bare og leite videre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...