Kimmi Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Mulig det står om dette i andre tråder, men fant ikke noe når jeg søkte. Men hva er forskjellen på fargene på cosworthtopplokkene? Mitt topplokk er grønt å jeg vet ikke hva det betyr. Hva slags farge er det på originale cosworth dyser? Mine dyser er blå, men vet ikke om det er originalt eller ikke...!
mr.cossie Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 rød:2wdgrønn:4wdblå :escortMener og 4 wd uten cat var det et rødt toppdeksel på..Det sitter gule dyser på de fleste av coswortene. men noen ble og levert med de blå..gir omtrent ca like mye. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Kimmi Posted February 28, 2006 Author Posted February 28, 2006 Bdt said: 4*4 sierra har blå...Sierra vinge du mener?
Kimmi Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 Så det er bare tilfeldig om Sedan 4x4 utgaven har grønt eller blått da?
rs200 Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Bdt said: 4*4 sierra har blå...han mente dysene.orginale dyser på 4x4 sedan er blåe. og topplokket på 4x4 er grønt.blått toppdeksel finner du på escort cos med store turbo`n 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L
cosworth540 Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 rs200 said: han mente dysene.orginale dyser på 4x4 sedan er blåe. og topplokket på 4x4 er grønt.blått toppdeksel finner du på escort cos med store turbo`n får også 4x4 motorer med rødt toppdeksel.Sitter på biler som ikke har katalysator
bige Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 4x4 har blå dyser som er like i mengden - men ikke i mønstret den spruter - som gule som er standar på 2wd .
Guest Michal Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 sierra 2 wd har rød topp og gule dyser org! noen fra italia har lyse blå topp. sierra 4 x 4 har grønn topp og blå dyser org!escort er den eneste som har blå topp org! grønn og blå topp betyr at de har kat og kan gå på blyfri bensin.
bige Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Michal said: sierra 2 wd har rød topp og gule dyser org! noen fra italia har lyse blå topp. sierra 4 x 4 har grønn topp og blå dyser org!escort er den eneste som har blå topp org!grønn og blå topp betyr at de har kat og kan gå på blyfri bensin.Noe feil ALLE cosw kan gå på blyfri orginalt uten og bytte noe ................
Guest Michal Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 bige said: Noe feil ALLE cosw kan gå på blyfri orginalt uten og bytte noe ................ alle kan men anbefales ikke
to far gone Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Michal said: alle kan men anbefales ikke hvorfor ikke når man bruker 98 oktan ?? HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
alibaba Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Alle skal, Cosworthtopplokket er definitivt ikke laget for herken blyholdig eller bensin med blyerstatning. Høyeste oktantall tilgjengelig på bensinstasjonen velger man selvfølgelig. x - RS Turbo S2
Bdt Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Michal...... sierra 4*4 leveres også med rødt topplokk hvis den er uten kat... men det glemte du kanskje COS it`s WORTH it!
mr.cossie Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Bdt said: Michal...... sierra 4*4 leveres også med rødt topplokk hvis den er uten kat... men det glemte du kanskje Det er nevt her opptil flere ganger hehe -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
bige Posted March 4, 2006 Posted March 4, 2006 Michal said: alle kan men anbefales ikkeHvem sier det ? det er anbefalt og hjøre de uten cat på 98 ron eller bedre - med cat 4x4 som har annen konfig på stemler og noe forandring på topp , på 95 ron ELLER bedre . All Cosworths YBB onwards and 95% of CVH engines can use Super-unleaded fuel with no modifications. Late 4x4 Sapphire Cosworth green top YBJ engines and all Escort Cosworths can run on normal 95 octane fuel, if a standard ‘chip’ is retained. If modified, Super-unleaded fuel is recommended to protect the engine from ‘knock’ or ‘detonation’. The higher the RON (Research Octane Number), the higher the resistance to knock.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now