Guest Dynaamic Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Jeg skal kanskje snart kjøpe meg en Escort mk4.. Hvilken felgdim tror dere vil bli penest? 16" eller 17"? passer 17" rett på uten å valse no hjulbuer ellerno?NOen som kan legge ut bilder av bilene sine med 15", 16" og 17" felger? så jeg ser sånn ca hvor stort det er iforhold til bilen.. På Forhånd takk
OleK Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 http://img.photobucket.com/albums/v254/ole...rg/DSC02754.jpg http://img.photobucket.com/albums/v254/ole...ordtreff040.jpg 7x17" et36(?) med 205/40-17.... 40mm senking subba såvidt bak innimellom, ellers ikke noe problem... Cosworth!
Robox Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 syns nå 19" til rsfreaken var sinnsykt pent jeg da..
Cossieman Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 http://photobucket.com/albums/a294/EscortW...ew¤t=PSMOD.jpg 17*8 momo gt 2.. Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Guest ruslebiffen Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 syns nå 19" til rsfreaken var sinnsykt pent jeg da.. Den der var really nice og den... Sjøl har jeg 17" rundt om på bilen min og 40mm senking... Sjå her!
Guest Dynaamic Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 åkei, da satser jeg på noen 17" da.. på eiker, har de senkesett til 1000 kroner.. men ikke 40mm, med TÜV-papirer.. bare 60mm med TÜV.. 60 mm blir vel kanskje litt i laveste laget? Takker for alle svar hittil!
Guest ruslebiffen Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 åkei, da satser jeg på noen 17" da.. på eiker, har de senkesett til 1000 kroner.. men ikke 40mm, med TÜV-papirer.. bare 60mm med TÜV.. 60 mm blir vel kanskje litt i laveste laget? Takker for alle svar hittil! Ellers så har de jo endel utvalg av Cobra fjærer på www.autospar.no da
Guest Dynaamic Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 hmm, ja, men døm hadde ikke 40/40 senkefjærer der da.. bare 40/30mm
Guest ruslebiffen Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Jeg har Jamex fjærer som jeg kjøpte på Bilxtra. Du kan jo ta en tlf dit hvis du har en i nærheten da... Husker ikke hvor mye jeg ga men det var ikke så mye, men tror de du hadde på eiker var billigere....
Guest Dynaamic Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 ok takk for hjelpen Er det stort problem å ikke ha TÜV på senkesettet? eller.. det er kanskje greit å ha sakene i orden.. så slipper man å styre og bytte når man skal på eu-kontorll og sånn.. Si ifra hvis dere finner ett rimelig 40mm senkesett på en nettbutikk da
Anders_K Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 (edited) Be-4-you har spax 40mm komplett til rundt 6 lapper... hadde no byttet dempere og, men opp til deg.legger med et bilde av min bil med 40mm senk og 205/45-16.. (Har fått på skjørter i ettertid...) Edited February 28, 2006 by RedEscy 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P.
Robox Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 jeg har kjøpt et 40/40 mm senkesett med tuv fra eiker tidligere, så tror du skal ha en mulighet til å få tak i gjennom de.. dette senkesettet som jeg kjøpte er merket med 25/25 for rs turbo, men 25mm for rs turbo vil si 40mm for vanlige escorter, da rst er senket 15mm originalt i forhold til vanlig escort.. håper du forstår rabbelet..
Guest Dynaamic Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 (edited) aha, sånn ja.. men blir det godkjent på en ikke-rs turbo escort da æ? På en helt normal 1,6 lissom..Du som sa jeg burde bytte dempere og, hva oppnår jeg ved det, i forhold til å ikke gjøre det? Men døm hadde bare 40/30 der og.. Edited February 28, 2006 by Dynaamic
Robox Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 er faktisk ikke sikker på hvordan det ligger an med tuv mellom modellene på den måten.. ta en telefon til biltrangsynet så finner du fort ut av det.. når det gjelder å bytte til komplett senkesett(dvs dempere og fjærer) får du bedre kjøreegenskaper.. dersom de gamle demperne dine er slitne burde du vurdere å sette på komplett senkesett.. det som har mye å si er at de originale demperne er laget for å brukes sammen med originale fjærer og når du setter på senkesett har originale dempere lett for å bånne.. hvis du ikke vet hva det betyr vil det si at fjærene er for lave og staget i demperen(den som står opp) slår nedi oljetetningene inni demperen og ødelegger dempeeffekten(dvs ødelegger demperen).. dempere som følger med i senkesett er laget for å brukes sammen med de fjærene som følger med.. selv syns jeg det blir penest med 40/30 senking(helst 60mm), når du senker likt på escort har det lett for at hekken synker lavere ned enn fronten og jeg syns iallfall ikke det er pent.. dette skjedde på en escort jeg hadde tidligere og det var ikke mye pent.. her har du et par norske leverandører du kan kikke på, har ingen erfaring med noen av de.. http://www.autospar.no/ http://www.powerzone.no/produkter.php?bilm...produkt_id=3820 http://www.czt.no/catalog/product_info.php...roducts_id=2587 det siste der ser RÅTT ut på escort! kjøreegenskapene er noe helt annet da..
Escort RST WRC Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 (edited) Gamlebilen min med 7x17" AEZ Icon 5 og med et Spax 40mm senkesett: Er samme felgene jeg har på min nå, samme styling og.Men har justerbare kule Koni dempere og et H&R 25mm senkesett.Mye bedre dette senkesettet, skal mye mer til før bilen krenger etc...Subber en god del pga. innpresset er ET25 istedefor ET35 som er orginalt, men med litt valsing bør det bli bra. Hjulbuene på gamlebilen var valset og der subbet det nesten ikke.Når jeg passerte 140km/t ble bakenden presset så mye ned pga. downforcen til vinga, at det subbet MYE bak RST'en jeg har nå Edited March 1, 2006 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Dynaamic Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Blir kjøre-egenskapene dårlige med den siste linken der sa du? Regner med jeg kjøper med dempere ja.. like greit.. så slipper je gnoe videre problemer med å skifte dempere siden og sånn, så da gjør jeg fdet likesågodt i samma slengen lissom Btw: Escort RST WRC, hvor har du fått tak i døm baklyktene du har der? er døm hjemmelaga? Likte døm!
Robox Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 den nederste linken der er litt vel mye senking, 75mm er ganske så mye.. men dæven å tøft det er.. de lyktene selger de på quadconversions i england..
Escort RST WRC Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 (edited) De er customlagde ja. Eneste i Norge Har lett i blader og slikt fra england, og på nettet og ikke funnet en eneste escort med samme lyktene Bare på demobilen som quadconversions har på nettsiden sin... Med 75/50 senking tipper jeg at det er bortimot ubrukelig å kjøre bilen.Må bli umulig å få hjulvinklene rette etc... Edited March 1, 2006 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort RST WRC Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 skal du også kjøpe? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Dynaamic Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Jeg regner med det blir 30/40 eller 40/40 senking...
Escort RST WRC Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Ja, du må ikke senke den så mye mer vertfall Skal være mulig å bruke bilen også vet du Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now