vinge87 Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 hvilken turbo er det å anbefalle til dette oppsettet? skal ha meg en ny turbo da min org t3 er sleten hehe vil jo seff at det skal være en turbo som holder og begynner tidlig, har på tidligere cosworter kjørt med t 34, har jo funket bra det da, men vil ha en turbo som begynner tidligere vist det er mulig da. kom med erfaringer og synspunkter vist dere er snill Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jornhan Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 hvilken turbo er det å anbefalle til dette oppsettet? skal ha meg en ny turbo da min org t3 er sleten hehe vil jo seff at det skal være en turbo som holder og begynner tidlig, har på tidligere cosworter kjørt med t 34, har jo funket bra det da, men vil ha en turbo som begynner tidligere vist det er mulig da. kom med erfaringer og synspunkter vist dere er snill En netics T3 stage 3 tror jeg funker bra på ett 330 oppsett.Har brukt denne turboen selv med 48 eksoshus og det virket bra med tidlig ladetrykk,men det er sikkert fler her inne med gode erfaringer ang valg av turbo med oppsettet ditt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Garret GT3071R fra http://www.atpturbo.com full-size versjonen har T3 flens så den passer rett på.trenger også "ultimate internal wastegate" baklokket deres. kommer på 12-13000 totalt med frakt/moms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 7, 2006 Author Share Posted March 7, 2006 En netics T3 stage 3 tror jeg funker bra på ett 330 oppsett.Har brukt denne turboen selv med 48 eksoshus hvor er denne å skaffe da? komplett uten aquatoren da jeg har en helt ny liggende, skal være bolt on Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Har også hatt turbonetics "steg 3" med .48 eksoshus, den klarte iallefall 350hk. Syns ikke den var så kjapp med spoolup, men det kan jo være resten av oppsettet sin feil. Er jo et "billig" alternativ, men vil tro den turboen rscosworth anbefaler er både mer moderne og bedre. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 (edited) Garret GT2871R er jo også i regionen 330-oppsett... www.ATPturbo.com hadde gode priser på dem syns jeg.de har også wastegate-baklokk til den. Edited March 9, 2006 by rscosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 den minste i turbonetics T4/T3 serie, med 48 eksos hus, konge turbo, lader tidligere enn t34.kjører sånn selv nå, har 0.5 bar på 2500, 1bar på 3000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jornhan Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 den minste i turbonetics T4/T3 serie, med 48 eksos hus, konge turbo, lader tidligere enn t34.kjører sånn selv nå, har 0.5 bar på 2500, 1bar på 3000 Helt enig.Den jeg hadde kjøpte jeg hos krb trading og vil si att den lader rimlig tidlig ja.Eneste som kan være ett problem med den turboen er baktrykk hvis man skal lade mye,men det kommer jo ann på om man bruker grenrør eller ikke.Solgte min her om dagen siden jeg kjøpte en netics T4 stage 5 fra schanke for en stund siden og den er IKKE så rask kan man si,men når den først kommer så kommer den rimlig hardt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 selv hatt en garret t34- var godt fornøyd med den ladet tidlig synes da jeg... tror ikke det er så stor forskjell på den og neticsen da det gjelder rask spool up.. beste med t-34 er at du trenger ikke og gjøre noen modifikasjoner.. og så var det det med baktrykket da ! -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 8, 2006 Author Share Posted March 8, 2006 hm, ja det er nok og velge i mellom, frister med Garret GT3071R siden jeg mest sansynlig kommer til å kjøpe meg en spell ny, men siden deres var jo så avansert, kan noen legge ut linktil den turboen og det baklokket for meg? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant...tegory_Code=GRT 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Kanskje en slik sammenligning har interesse: http://www.atpturbo.com/root/releases/dynos_gt3071r.htm Som vi vet har en original cosworth rundt 200 lbs/ft i dreiemoment. Selv om disse bremsepapirene tilhører en annen motor så ser vi GT28RS klarer dette på 3000 o/min, mens en GT3071RWG må opp i 4000. (Det nederste bildet, det øverste er mellom GT3071RWG og GT2871R) Dette viser at GT3071RWG er 1000 o/min tregere enn en GT28RS og den er derfor ikke det rette valget for de som ønsker bunndrag. 3071RWG vil imidlertid akse betydelig raskere etter ca 4600 - 4700 på en Cosw. motor. Opp til ca 4500 stikker GT28RS avgårde noe vanvittig i forhold. Vær klar over at Garrett rater GT28RS til 350 hk, altså mer enn grønndysene normalt sett klarer. En GT3071RWG turbo er visstnok mindre og raskere enn en "vanlig" GT3071R : http://www.atpturbo.com/root/releases/dyno_update_audia4.htm 1. GT28RS2. GT2871R3. GT3071RWG4. GT3071R http://www.atpturbo.com/root/turboinfo/gtlineup/gtlineup.htm Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Hvordan motor er dette papirer fra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Kanskje en slik sammenligning har interesse: http://www.atpturbo.com/root/releases/dynos_gt3071r.htm Som vi vet har en original cosworth rundt 200 lbs/ft i dreiemoment. Selv om disse bremsepapirene tilhører en annen motor så ser vi GT28RS klarer dette på 3000 o/min, mens en GT3071RWG må opp i 4000. (Det nederste bildet, det øverste er mellom GT3071RWG og GT2871R) Dette viser at GT3071RWG er 1000 o/min tregere enn en GT28RS og den er derfor ikke det rette valget for de som ønsker bunndrag. 3071RWG vil imidlertid akse betydelig raskere etter ca 4600 - 4700 på en Cosw. motor. Opp til ca 4500 stikker GT28RS avgårde noe vanvittig i forhold. Vær klar over at Garrett rater GT28RS til 350 hk, altså mer enn grønnysene normalt sett klarer. En GT3071RWG turbo er visstnok mindre og raskere enn en "vanlig" GT3071R : http://www.atpturbo.com/root/releases/dyno_update_audia4.htm 1. GT28RS2. GT2871R3. GT3071RWG4. GT3071R http://www.atpturbo.com/root/turboinfo/gtlineup/gtlineup.htm Holder ikke mørkegrønne dyser til underkant av 400hk da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Hvordan motor er dette papirer fra? 4 syl. 1,8 L (Audi) Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Holder ikke mørkegrønne dyser til underkant av 400hk da? Nei. Ikke Bosch sine 803 dyser til Porche 944. Tommelfingerregel er at 6 stk dyser klarer like mange hk som de er ccm. 803 dysene oppgis til 382 - 390 ccm. Dvs rekker til dette antall hk på en 6 syl motor, som feks supra og Skyline. Dette tilsvarer da 390/6*4 = 260 hk på en 4 syl motor. Deretter kan dysene tynes til 330 - 340 hk som på Cosworth. Påstander på effekt over dette mangler alltid korrekt dokumentasjon - ikke så rart kanskje. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 den minste i turbonetics T4/T3 serie, med 48 eksos hus, konge turbo, lader tidligere enn t34.kjører sånn selv nå, har 0.5 bar på 2500, 1bar på 3000 http://www.atpturbo.com/root/turbopiping/d.../integragsr.htm Se effektmålingen nede til venstre på denne siden. Dette er på en 4 syl. 2,0 L 16 V motor. Så mye bedre er GT28RS. Det hadde vært enda mindre effekt på T4/T3 turboen dersom den hadde hatt A/R 0.48 turbinhus slik som du hadde. Legg forøvrig merke til at GT28RS turboen her kjøres med ett T3 A/R 0.82 turbinhus. Tenk bare på oppladingen dersom den hadde hatt ett A/R 0.63. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 9, 2006 Author Share Posted March 9, 2006 hm blir mer og mer forvirra nå jeg hehe, hvilken ville du valgt da pelle vekk?(bjarte) Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 hvis du ikke skal over 320-330hk (se sammeligning 28R og 3071R) er vel 2871R turboen og gå for. nå har 3071RWG T25 ex hus og er derfor ikke bolt on på cosworth'n. fullsize 3071R har et T3 hus med 5bolt utløp som passer i deres WG baklokk. har du håp om 400 er vel en slik en veien å gå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Kanskje en slik sammenligning har interesse: http://www.atpturbo.com/root/releases/dynos_gt3071r.htm Som vi vet har en original cosworth rundt 200 lbs/ft i dreiemoment. Selv om disse bremsepapirene tilhører en annen motor så ser vi GT28RS klarer dette på 3000 o/min, mens en GT3071RWG må opp i 4000. (Det nederste bildet, det øverste er mellom GT3071RWG og GT2871R) Dette viser at GT3071RWG er 1000 o/min tregere enn en GT28RS og den er derfor ikke det rette valget for de som ønsker bunndrag. 3071RWG vil imidlertid akse betydelig raskere etter ca 4600 - 4700 på en Cosw. motor. Opp til ca 4500 stikker GT28RS avgårde noe vanvittig i forhold. Vær klar over at Garrett rater GT28RS til 350 hk, altså mer enn grønnysene normalt sett klarer. En GT3071RWG turbo er visstnok mindre og raskere enn en "vanlig" GT3071R : http://www.atpturbo.com/root/releases/dyno_update_audia4.htm 1. GT28RS2. GT2871R3. GT3071RWG4. GT3071R http://www.atpturbo.com/root/turboinfo/gtlineup/gtlineup.htm hehe.grønndysene er god for mere enn 350.kompis har bevis på det, 372 hk i benk... hvor mye cc er forressten grønndysene og ved hvilket trykk? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 hehe.grønndysene er god for mere enn 350.kompis har bevis på det, 372 hk i benk... hvor mye cc er forressten grønndysene og ved hvilket trykk? Var det jeg tenkte meg, var Jens som fortalte dette da brutters handla nytt snegglehus Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 hehe.grønndysene er god for mere enn 350.kompis har bevis på det, 372 hk i benk... hvor mye cc er forressten grønndysene og ved hvilket trykk? Min mening: Ja, selvfølgelig. Noen svensker har like seriøse bremsepapirer på 371 hk på standard Cosworth med T34 med A/R 0.48 turbinhus og kun 1,35 BAR ladetrykk. Like (lite) troverdig det, som kompisen din sine papirer. Jeg sa korrekt dokumentasjon og mente selvsagt også vanlig bensin som drivstoff, ikke latterlige skrytetall som produserer flaute resultater når de stiller på drag. RS 500 motorene hadde som oftest 8 stk 803 dyser. Når disse gikk på 95 % så klarte de 540 - 550 ærlige hk, som da vil si 270- 275 på 4 dyser. I dag produserer samme motor enda mindre effekt pga at bensinkvaliteten er dårligere nå enn for 20 å siden, og motorene må derfor mappes annerledes, noe som reduserer effekten. Bosch og Porsche oppgir 803 dysene til 390 ccm/min ved 2,7 BAR bensintrykk. På Cosw med 3,5 bar bensintrykk blir det da totalt 0,444 L * 4 stk * 60 min = 106,56 L/time. Dette er på 100 % åpningstid og ikke realistisk da spesielt peak and hold dyser kan brennes om de kjøres med 100 %. Videre er det slik at dagens gatebensin dikterer at tenningstidspunktet på turbomotorer må senkes til langt fra optimalt. Man får derfor ikke ut den effekten som bensinmengden teoretisk skal holde til og derfor er ikke engang 106 L/time nok til 340 ærlige korrigerte hk. Selvsagt kan man øke bensintrykket enda mer, men det er (som 100 % åpningstid) også frarådet. Hva som blir presantert som "teatertall" for å imponere publiiiken er uinteressant, så derfor er den beste effektmåling drag racing med tider og slutthastighet. Forhåpentligvis brukes det penger for å få bilen til å gå fortere, ikke for å få noen "store" tall å skryte av. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 hm blir mer og mer forvirra nå jeg hehe, hvilken ville du valgt da pelle vekk?(bjarte) Mest sannsynlig den som du (og sikkert de fleste andre også) har minst lyst på. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 hvis du ikke skal over 320-330hk (se sammeligning 28R og 3071R) er vel 2871R turboen og gå for. nå har 3071RWG T25 ex hus og er derfor ikke bolt on på cosworth'n. fullsize 3071R har et T3 hus med 5bolt utløp som passer i deres WG baklokk. har du håp om 400 er vel en slik en veien å gå. Escort Cosw. T25 manifold kanskje Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 okay.men jeg tror ikke de papirene hans er juks,er bremsa hos guldbrandsen så..du mener vel ikke han er useriøs?? men hva mener du de grå bosh dysene greier av hk? :)skal bremse min motor snart og da skal vi se om du kanskje har rett om hva de greier eller ikke.virker som du har greie på litt så.. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now