RHeskja Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Noen som har en 4x4 fram diff som har sprukke eller bilder av ? Holder på med et lite prosjekt å tenkte skal få frest ut en diff i hel aluminiums klump, så er jeg på jakt etter en diff som er sprukken eller bilder, så vist noen har en som skal hives så er det bare å skrike ut. Har tro på at et hus som er maskinert ut av helt bolt er en smule bedre en en støypt, pluss det går an å sette igjen mer gods der dei normalt sprekker... Noen som har noe erfaring med innmaten? har ikke hørt den ryker så lett som huset?
Guest Dre Racing@ Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 mr. cossie har 4stk liggende å skrote...
bige Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 egentlig kan du spare deg arbeidet , gjør som ford motorsport .http://cgi.ebay.co.uk/cosworth-rally-race-...1QQcmdZViewItemlag heller en slik for det er i bunnen den er for svak ..
RHeskja Posted February 22, 2006 Author Posted February 22, 2006 Hvor mye vil den tåle etter montering av denne plata? Er en del arbeid å få frest ut et hus så kansje dette er en mulighet...
mr.cossie Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Quaife,s forsterkede diff hus er det 8 mm bolter til bunnpanna..og orginalt er 6 mm Ville ikke ha sparet meg for arbeidet, vis jeg hadde hatt mulig het til og lage.. KLart et forsterka, tykkere difflokk er jo en redning en liten stund sikkert. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
bige Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 "forsterkningen" ble levert av ford som godkjent del til forsterkning av front diff - har ikke hørt om noen som hadde problemer etter ford kom med denne delen -har 909 nr . er 20 mm tykk .og mener det ble brukt pass bolter for og få den trang .
mr.cossie Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 et lite tips til. kan være og forsterke opp infestningene i bunnpanna.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
WingDude Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 "forsterkningen" ble levert av ford som godkjent del til forsterkning av front diff - har ikke hørt om noen som hadde problemer etter ford kom med denne delen -har 909 nr . er 20 mm tykk .og mener det ble brukt pass bolter for og få den trang .Har du noe mål og spcs på denne plata bige ? Hva mener du med pass bolter ?Bør vel gå an å lage noe slikt selv ?
RHeskja Posted February 22, 2006 Author Posted February 22, 2006 Tenkte på det samme.. Noen som har ei det går an å ta mål av? er festene i bunn panna for svake?
bige Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Jeg har liggende en bunn plate og hus uten innmat , hadde tenkt og lage en selv , men har for tiden ingen tilgang til fres .Pass bolt er en bolt med fex 8 mm gjenger i 10 mm så ser den ut som stang stål diam 10 mm i den lengden du ønsker og ender i ett hode med unbrako . Mye brukt til lenk hoder ol
WingDude Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Så du har ikke en slik ferdig, som man kan kopiere ?
bige Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Så du har ikke en slik ferdig, som man kan kopiere ? Nei det har jeg ikke - men er åpen for og "spleise" på en - så vi kan kopiere ..........
WingDude Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Nei det har jeg ikke - men er åpen for og "spleise" på en - så vi kan kopiere ..........Fikk telefon fra en som får disse laga opp, tipper de har en overkommelig pris, om jeg kjenner'n rett
Guest Magnus Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Jeg har liggende en bunn plate og hus uten innmat , hadde tenkt og lage en selv , men har for tiden ingen tilgang til fres .Pass bolt er en bolt med fex 8 mm gjenger i 10 mm så ser den ut som stang stål diam 10 mm i den lengden du ønsker og ender i ett hode med unbrako . Mye brukt til lenk hoder ol Et bilde sier mere enn 1000 ord... Du har ikke ett b ildet av en slik bolt da
Guest Magnus Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Hvorfor skal denne type bolt hjelpe?Ikkeno dig mot de som synes det er en bra ide, men lurer på teorien bak det.
RHeskja Posted February 27, 2006 Author Posted February 27, 2006 0 klaring mellom bolten og hullet i plata og da vil ikke dette gi seg.. har du en bolt med slark i er det lettere for materiale og bevege seg å det kan forusake brudd material strekninger.....
bige Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 0 klaring mellom bolten og hullet i plata og da vil ikke dette gi seg.. har du en bolt med slark i er det lettere for materiale og bevege seg å det kan forusake brudd material strekninger.....helt riktig - brukert den ofte under montering av deler på store maskiner der vibrasjonene gjør att platene forskyver seg . Bare huske og bruke helicoil gjenger i aluminium ellers drar du gjengene ut av godset...og den "blanke" delen skal være høyden på plata + ,01 mm - så kanten nede ved gjengene blir dradd stumt ned mot feste plata - ellers ryker den i overgangen mellom gjengene og "bolten"
bige Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 var inne og chattet på engels side , kom i snakk med en som hørtes ut som om han hadde greie på det . Han mente det var bedre og frese ut en hel plate med spor til kronhjul og smøre sporene til lager pinjong . Tykkelse plate annslo han til 40mm ??? noe og tenke på ?? han mente det også var best om plata hadde en kant ca 5 mm høy som går trangt på utsiden av kanten av huset så aluhuset ikke får anledning til og "åpne seg" ...intresert i tilbakemeldinger / hva tenker dere om det ??
mr.cossie Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 mange bra forslag her...Fredrik Lundquist i sverige, Grå escort cosw. kjører stripa. og med700 hk ettelleranna.. Han har kun et tykkere bunn-lokk. sveisetforstekninger i innfestning i bunnpanna..og det jeg vet holder det.. Vil tro dette er det som trengs: en Bra diff i utgangspunktet-tykkere lokk/plate-omgjorde fester i bunn panne-BRA. og nok olje!!Da tror " jeg" at en har en diff som tåler en godel mer! Største problemet er at alle kjører med differ som er godt brukt. da det blir klaringer inni i den da blir den svekket..! og ryker! Så kjøper vi en brukt diff til og kjører sundt den.. for noen dritt differ sier vi da:). En nyoverhalt diff. med riktige klaringer,forspenn, backlash nosv. er jo selvsagt mye bedre! -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
RSCoz Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Største problemet er at alle kjører med differ som er godt brukt. da det blir klaringer inni i den da blir den svekket..! og ryker! Så kjøper vi en brukt diff til og kjører sundt den.. for noen dritt differ sier vi da:) Word
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now