Cuzzler Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Da har e montert turbo på escorten .... burkt 2 kvelda så ikke all verden til utseende... var kun for å se om dette faktisk gikk! Men uansett, Kjører ok på 0.5 i laddetrykk med 1 tillegsdyse... ikke helt sikker på størrelse! litt feiltenning virker d som når jeg prøver på 0.6 .... noe måte å justere tenning eller andre måter å få fikset dette på ? 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
Cossieman Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 (edited) glem d:D Edited March 6, 2006 by Cossieman Her skal det stå noe.. og det gjør det.
morty999 Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 ehh? bleeden er jo der for å justere turbotrykket da..
Cossieman Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 sånn jeg fikk det forklart i går så.. eller nei glem det. det har jeg:P men var noe med den bleeden og trykk og noe osv.. skriver hvis jeg kommer i håg:D Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Cossieman Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 og pleaase kom med bedre bilder:D Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Cuzzler Posted February 22, 2006 Author Posted February 22, 2006 (edited) bleedventilen er for å justere trykket .... skal ta bedre bilder i dag... for å få plass tok jeg vekk vitfa som du ser på bildene ... modda litt og montert den på framsida.... skiftet polaritet på den så den blåser andre veien Edited February 22, 2006 by Cuzzler 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
morty999 Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 vifta blåser vell heller dårlig da bladene er vinklet for å "suge"
Fezworth Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Burde ha skikkelig vifte nå ja, blir varmt med turbo
Guest raaaay Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Drit i vifta å slå på Varmeapparatet blir det for varmt
Cuzzler Posted February 23, 2006 Author Posted February 23, 2006 hehe ... bare negative dokke men men .... skal få d til å fungere på en måte viktigste er at bilen starter å går .... men fikk litt problemer med clutchen ikke tar lenger skikkeli 2 much power hehe .... noen som vet hva som kan være problem? har kjørt ca 400km siden jeg bytta til nu clutch 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
d-link Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Clutch'en klarer ikke holde på effekten. Org. clutshen vil vel slure uansett om den hadde vært kliss ny eller godt brukt. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Jarnis Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 hell litt coka cola på clutsjen så holder den en stund.
hår ball Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 syns det var på tide at noen kom med det, er jo en 2-4 stk som har snakka om det i evigheter om at de skulle putte på turbo på mk5`erne sine, men ikke hørt noe spes fra de... Og det er nokk rett og slett for dårlig clutch du har dessverre, plata holder sikkert, men trykk plata kunne sikkert vært av en noe hardere type du får bare juster ned trykke så lenge da ? eller rett og slett gå til innkjøp av en AP racing clutch..
Cossieman Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 kommer med min så for jeg får delene. skal ha elbow, slanger og røret over fra innsuget. så skal jeg lade:D Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Cuzzler Posted February 23, 2006 Author Posted February 23, 2006 hårball .... hvor selger dem ap racing clutch da ? og ca pris .... Noen må jo se om det fungerer me efi turbo tok meg ca 8 timer å sette det sammen så ... ikke all verden =P mange gode "middlertidige" måter ting er laget på ... men flytter på seg går godt på 0.6 laddetrykk ... koble opp ic og litt div justering med bredbånds labda i dag ... få ut max effekt 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
hår ball Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 burton selger ap,www.cosworth.info har og de fleste andre sjapper i england koster ikke så ekstremt, helt klart værdt det Min alcon 6 paddl clutch mener jeg kosta 300++ pund
Cuzzler Posted February 23, 2006 Author Posted February 23, 2006 ok, har dem Down pipe til RST også der? sku hatt en slik også 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
hår ball Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 ok, har dem Down pipe til RST også der? sku hatt en slik også trukke d du men hva mener du med down pipe? selve 90 graderen eller startern på eksos anlegget ? Jeg har begge deler til overs, men eksos shit`n er rusta og er mindre pent, og 90 graderen på turboen bør ha noen nye bolter.. cossieman: har den så kaldte albow`n din og, men den og burde hatt nye skruer mener jeg å huske...
Mescort Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Har downpipen (90 gradern) i 2,5" rustfritt... Mk4 rwd
Cossieman Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 kjøper den billigste elbown jeg får jeg. rsturbotaule ville selge sin for 300,- noe som er veldig billig.. og trenger downpipe også da:D Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Cuzzler Posted March 5, 2006 Author Posted March 5, 2006 sveisa en selv jeg funka fint det 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
alex h Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 hallo. lurte bare på om du har turbo på en vanlig 1,6 eller om du har buttet til rst motor......har 1.6 eg og...og lurte litt på hva som må til for å bygge turbo på den.... Fjernet grunnet størrelse
d-link Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 Han har satt på turbo på EFi CVH motorn. Bolt on! [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Cuzzler Posted March 10, 2006 Author Posted March 10, 2006 riktig d-link bare litt mere bensin som skal til... om du vil over 0.2 i laddetrykk, dvs ekstra dyser gjør susen.bensin pumpa holder opp til ca 0.7 i ladetrykk 90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4 91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler
TJ_RS_Turbo Posted March 14, 2006 Posted March 14, 2006 bensin pumpa holder opp til ca 0.7 i ladetrykk Hvor har du det ifra? Hvis det er standard bosh 0580 254 910 pumpa som leverer 200L i timen ved 5bar, så trur jeg ikke akkurat pumpa skal være problemet ved 0.7 bar. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now