Guest mazdafun Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 (edited) har en delebil med god motor som jeg tenkte jeg skulle bytte over til den hvite Si Sporten. Begge er Zetec 1,8 16V 105hk, donorbilen er en 92 modell CL, Si sporten er 94/95. spørsmålet lyder: er dette direkte bytte med følere,gearkasse osv? eneste forskjellene jeg vet om er at donorbilen ikke har ABS og Airbag. Passer likevel ledningsnett og følere ? Donorbilen har heller ikke turteller, vil dette gi noen problemer? Er det forskjellig kasse på disse bilene? tviler, men greit å sjekke.. takker for hjelp. Edited February 20, 2006 by mazdafun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 skal ikke være noe problemer.. er bare å bytte alt skal passe etter det jeg vet Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 plug and playe, turtelleren får signaler fra coilen, abs`n har jo ikke noe med motoren og gjøre, samme gjelder air bagen, så bare å smekke over du har vell ikke en girkasse spacer for mye? altså den skiva/spaceren som ligger mellom girkasse og blokk? Skulle hatt en slik jeg serru så visst du har en til overs, så kjøper jeg den mer enn gjerne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mazdafun Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 plug and playe, turtelleren får signaler fra coilen, abs`n har jo ikke noe med motoren og gjøre, samme gjelder air bagen, så bare å smekke over du har vell ikke en girkasse spacer for mye? altså den skiva/spaceren som ligger mellom girkasse og blokk? Skulle hatt en slik jeg serru så visst du har en til overs, så kjøper jeg den mer enn gjerne skal huske på deg hvis donorbilen blir solgt i deler donorbilen er forresten en 3 dørs hvis andre er interressert i billig bil/deler.. prosjekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest badasszetec Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 har en 1.8l zetec med 216hk (uten turbo!!!) hvis du er interessert Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 badasszetec har en 1.8l zetec med 216hk (uten turbo!!!) hvis du er interessert Ta slikt på PM. Denne tråden er for diskusjon, og ikke salg av din motor. Til det har vi Annonsemarked - for privatpersoner Moderator- FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mazdafun Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 dette motorbyttet passer faktisk ikke.. altså, rent fysisk så er det jo samme motor.. men multipluggene til ledningsnettet er ikke like, et par andre komponenter som ikke passer, pluss ledninger/plugger til radiatorvifta (som forøvrig heller ikke er like..) så vet jeg det.. pokker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 Du kan vel bytte komponentene fra gamle motoren... dette skal passe!! Sånne små ting må du nesten rekne med, de er allti noen små forandringer fra år til år... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mazdafun Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 har ikke noe tro på "klipp-og-lim" i ledningsnett.. det er det ikke verdt.. river heller den andre motoren i filler og overhaler.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sarno Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Hei.Det enkleste for deg er bare å byte over blokk & topp. Ta den gamle motoren ut.Pell den nye motoren rein for alt. følere, innsug, dynamo ++++ Til du siter i gjen med ren topp & blokkNår du har tatt den gamle ut, å rensa den nye begyner du å sette på delene. bit for bit.Alt paser.Når du har jort dette har du også lert mye. Kan ta lit lengre tid en bare hive ut og inn, men du lærer mye under veis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now