Kimmi Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Hei! Har kjøpt meg en Sierra Cosworth 4x4. Den er klargjort for steg 1 med 3" mongoose rustfritt eksos og luftfilter. Chipen fulger med, men har ikke satt den på enda.Saken er at den går ikke helt som den skal, for det første så jager den litt på turtallet på tomgang, så jokker den litt når jeg kjører sakte og gir lite gass. Kan det hende det blir bedre når jeg får chippet den? Setter pris på seriøse svar. Takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted February 18, 2006 Author Share Posted February 18, 2006 Kjøpte meg rattlås på Torshov i dag. Elephant Look heter den å fikk best i test av Dinside Bil.Gul og fin var den Spørsmålet nå er vel hvor ofte den blir i bruk, men tenkte å sette den på under de mest utsatte områdene jeg parkerer.. Noen andre som har rattlås på sin Cosworth? Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Kjøpte sånn, men bruker den ikke. Hvis man ikke får plassert den riktig så er den fin hjelp i å knekke originale rattlåsen, så sager man over rattet og sklir av den ekstrarattlåsen. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 Hei! Har kjøpt meg en Sierra Cosworth 4x4. Den er klargjort for steg 1 med 3" mongoose rustfritt eksos og luftfilter. Chipen fulger med, men har ikke satt den på enda.Saken er at den går ikke helt som den skal, for det første så jager den litt på turtallet på tomgang, så jokker den litt når jeg kjører sakte og gir lite gass. Kan det hende det blir bedre når jeg får chippet den? Setter pris på seriøse svar. Takk!Da kan vi begynne med - Klargjort for steg1 - luftfilter box og ex er standar klarer opp til 400 hk min .Så kommer det : Skru av spjel huset og vask det reint - sjekk om lufttilskuds ventilen er ok - noen ganger kalt tomgangs ventilen . Sett på det nyvaskede spjel huset og sjekk om tomgangen / luft tilskuds ventilen er riktig ..... det kan du ? ellers spør .Går den nå ok slipper du og bytte plugger - ledninger - rotor - fordeler lokk . Sjekke for lekarse- Sjekke jordings ledningene - spesielt den som går bak down pipen fra turboen .Du hadde 4x4 Med cat ? sjekk koblingen mellom lambda og lednings nett .Billigste blir og få bilen til ford og få dem til og koble til feilkode leseren . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted February 19, 2006 Author Share Posted February 19, 2006 Jeg kan jo prøve.. Takk for svar =D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 Noen som har opplevd at man må justere opp bensintrykket etter at man har chippet, eller er det standard å gjøre dette? Tenkte å gå til innkjøp av en bensintrykksregulator... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 ja er jo sikrest og skjekke hvilket trykk man har, er jo bensintrykksregulator på den, en liten plombering på den klokka som er på fuelrailen eller hva det nå heter Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 Åh, sier du det ja! =DMen tenkte å få tak i en som har klokke som jeg kan se på Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 les i boka jeg sente til deg FØR du gjør noe .................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 Hmm, javel sjef =D Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Hmm, javel sjef =Djeg er ingen sjef - men det er så mange ting som spiller inn på trykket - blant annet volten -strøm styrken du har på pumpa - bensin filteret . så faktisk kan lade regulatoren innspille på bensintrykket forde de fleste stiller trykket på tomgang ( ja jeg er klarover de angir trykket ved tomgang ) når dynamoen gir minst spenning . Men husk dette var i 1992 da var lednings nettet nytt .....................Derfor har jeg montert juisterbar lade regulator , som ved -fult lys -frontrute varmer- bakrute varmer - gir 14,25 volt PÅ batteriet ................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 jeg er ingen sjef - men det er så mange ting som spiller inn på trykket - blant annet volten -strøm styrken du har på pumpa - bensin filteret . så faktisk kan lade regulatoren innspille på bensintrykket forde de fleste stiller trykket på tomgang ( ja jeg er klarover de angir trykket ved tomgang ) når dynamoen gir minst spenning . Men husk dette var i 1992 da var lednings nettet nytt .....................Derfor har jeg montert juisterbar lade regulator , som ved -fult lys -frontrute varmer- bakrute varmer - gir 14,25 volt PÅ batteriet ................ skulle du egenti ikke få samme bensintrykk uansett spenning på pumpa? det er jo BTR som regulerer trykket, den driter vel i om pumpa pumper litt dårligere (11v) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 Men går det ikke an å dra med seg regulatoren inn i bilen da, å se på den mens man kjører? Bare ha lang nok slange som når inni cupèen det..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 ja hva om den slangen ryker el no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Skjønner ikke hvorfor du skal ha med deg regulatoren i bilen men??den justerer du jo sittende i motorrommet.men er ikke vits å ha bensintrykksmåleren i bilen heller,bensintrykket måler du jo på tomgang.. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Skjønner ikke hvorfor du skal ha med deg regulatoren i bilen men??den justerer du jo sittende i motorrommet.men er ikke vits å ha bensintrykksmåleren i bilen heller,bensintrykket måler du jo på tomgang.. Man bør måle trykket ved max turbotrykk, da det er MYE viktigere at trykket er rett da enn på tomgang!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Ja det er jeg enig i men hvorfor drasse med deg regulatoren inn i bilen?? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now