Jump to content

foringer i bakstellet

Recommended Posts

Guest mheimly
Posted (edited)

Lurer på om det er mye arbeid å skifte foringer i bakstellet på en 2wd sendan cossi?ska skifte alle foringene

Edited by mheimly
Posted

Det spør hva DU legger i mye arbeid det... Er jo litt jobb, men hvis du har en stor, og da mener jeg STOR skrustikke er det ganske greit...

Guest mheimly
Posted
Det spør hva DU legger i mye arbeid det... Er jo litt jobb, men hvis du har en stor, og da mener jeg STOR skrustikke er det ganske greit...

hmm. mye arbeid ting som tar en hel dag..sitter ikke de gamle foringene som fan da

Posted

Har du en stor skrustikke klarer du fint å presse de ut. Trenger også noen store piper eller rørbiter i div størrelser til å presse ut foringene med. Bruker vel en dag på å gjøre det hvis du ikke har gjort det før...

Posted

Klem inn powerflex når du først skal bytte...er ekstrem forskjell. Blir helt ny bil...

Guest mheimly
Posted

Ja har handla nye powerflex foringer...må vel hive mæ tel å bytte..sko hadt løfte bukk

Posted

Går fort å få av bakstillinga uten bukker og...gjort på noen minutter. Ta den av hel...det går raskest...

Guest mheimly
Posted
Går fort å få av bakstillinga uten bukker og...gjort på noen minutter. Ta den av hel...det går raskest...

ja ska skru ned ailt...må bare vente til det blir litt warmere hær i nord.begynner ik å bruke biln før i sluttn av april såå enda litt tid igjen. glede mæ som en unge til å kjøre cossi igjen det er skoy det

Guest -Maverick-
Posted

bare som en pekepinn så lå foringene mine mellom 7-10 tonn i pressa på det verste.

så kan du jo vurdere selv om skrustikka og kulehammeren muligens må vike for tyngre skyts ;)

men for all del,den ene slapp jo på bare 4 tonn....he he

Guest mheimly
Posted

å *****..hoff ska prøve først å varme de gamle foringene godt...å så prøve å presse dæm ut..

Posted
bare som en pekepinn så lå foringene mine mellom 7-10 tonn i pressa på det verste.

så kan du jo vurdere selv om skrustikka og kulehammeren muligens må vike for tyngre skyts ;)

men for all del,den ene slapp jo på bare 4 tonn....he he

Du blir mye sterkere i en stor skrustikke enn i verkstedpresse! Så lenge du ikke har noe som klarer over 20 tonn da...

Guest mheimly
Posted
Du blir mye sterkere i en stor skrustikke enn i verkstedpresse! Så lenge du ikke har noe som klarer over 20 tonn da...

kor stor skrustikke anbefale du da

Posted

Så stor at du klarer å få foringa i traversen bak pluss to piper i mellom. Dvs. over 20cm kjeft på skrustikka...

Guest mheimly
Posted

ok...men da har eg skrustikka...takk for hjelpa da ska æ prøve..

Guest mheimly
Posted

hmmm du det huske æ ikke men det va ik så dyrt..handla på facemotor sport. det e jo bare å sjekk nett sia demmes..

Posted
hei hvor mye ga du for foringer bak? hvor handla du?

Du får alle foringene, foran og bak for 3200;-

Posted

det var i gamledager det, Tracid:

Powerflex KOMPLETT SETT, foringer, Ford Sierra 2wd Sedan Cosworth Pris: 3.395,- + frakt

2wd sierra cosworth

Posted

Beklager...da har det vært prisøkning den senste tida.

Guest mheimly
Posted

Går jo åsså ant å gjøre det.Men trur jeg ska greie det selv :-)

Posted

Bruk orginale fôringer der bærebruene sitter i traversen. De er stivere en poylurethan siden de er metall mot metall.