Jump to content

turbo!


Recommended Posts

Guest mheimly
Posted

hvor mye hk klarer en orginal 2wd cossi turbo

Guest c.worth
Posted

underkant av 300 vil jeg tippe uten å ha erfaring om det :)

Posted

Klarer vel 2 bar en liten stund...men det er vanvittig morro så lenge det varer da!

 

Kjenner en som lada 2,2 jevt...gikk som f... men ikke lenge.

Guest mheimly
Posted

fint davet man det..kordan turbo vil dere anbefale for ca360 hk da?

Posted

Jeg lader 1.2 nå med min org 4x4 turbo, er det da sjans for at den ikke holder så lenge?

Kjører uten dump også for å hjelpe på litt ekstra..

 

Det beste er forsåvidt om den ryker så jeg må kjøpe større riktignok =)

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted
Jeg lader 1.2 nå med min org 4x4 turbo, er det da sjans for at den ikke holder så lenge?

Kjører uten dump også for å hjelpe på litt ekstra..

 

Det beste er forsåvidt om den ryker så jeg må kjøpe større riktignok =)

 

Kjører du med standar MAP og L8 med cat ?

Guest mheimly
Posted

ka doc mene org turoboen greie max ladetrykk slik at den holder en stund da

Posted

Lader 1,4 som faller til 1,25 med min orginale 4x4 turbo. har holdt godt i 3 mnd til no. kjenner ikke no mere slakke enn d var før jeg skrudde opp, ikke ryker det no mere heller.

Guest mheimly
Posted

hmm ja lada også rundt 1.4 før oljepumpa takka for sæ(mange fine lyda nedi motorn da)

Posted
hvor mye får du ut av 4x4 turboen da? noe lunde det samme? :unsure:

 

syns jeg huser en av disse kompressor-kart-guruene sa 4x4'n kan klare oppimot 320hk om den er i strøken stand og virkelig tynes helt tom.

Guest mheimly
Posted (edited)

hmm hva som må til for å få 450 hk i en cossi..eventulet holder drivverket til så mye har hørt at maks 360 hk tåler det på en 2wd

Edited by mheimly
Posted
hmm hva som må til for å få 450 hk i en cossi..eventulet holder drivverket til så mye har hørt at maks 360 hk tåler det på en 2wd

4wd* :unsure: 2wd tåler vel mer :unsure:

Posted
hmm hva som må til for å få 450 hk i en cossi..eventulet holder drivverket til så mye har hørt at maks 360 hk tåler det på en 2wd

 

Er vel unødvendig å si at motor må være i GOD stand, men her er ca resten som trengs:

 

God portejobb på toppen.

Store nok dyser, feks Siemens 3102 (55lbhr/599ccm 2,8bar)

Stor nok turbo, feks Garret GT3071R

Kammer som er egna for litt annet turtallsområde en std, feks BD14 med justerbare kamdrev.

Ventlilommer frest ut i stemplene.

Chip som passer med oppsettet, og hele driten justert på rulle.

 

noen som har andre meninger?

Guest mheimly
Posted

oki..ka orginal kamman greier av hk da

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...