92'RS-Cosworth Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Hei folkens! Nå begynner det å melde seg for hver tur jeg er ute og kjører.. Bilen, som er en 1989 mod. 2.0i med OHC og kat, fjusker/lugger på "lett"drag. Dersom jeg trør gassen i bånn "våkner" den og går normalt en liten stund igjen.. Hva er dette? Den har rullet litt over 200' km. Er det en elektronisk feil, eller er det rett å slett på tide å bytte pluggledninger, rotor og fordeler? Dette må forøvrig være en av de absolutte siste med OHC siden den har kat også vel..? Kom vel med DOCH i 1989 også.. Håper noen gidder å svare Takk på forhånd! Frode
RsMuffe Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 det høres som tennings fusk.. så da er det vel plugger og ledninger og sånt. fordeler lokket kan du se inni og se om kontaktene inni der er hele og fine uten sot osv.. hvis ikke så er det sikkert på tide å bytte det
Guest zr50sl Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 kan vær lamda sonden din som er gåen, prøv å kople den ut å prøv, hadde akkurat samma symptomene på min 89 sierra ohc
Ford Stv Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Min var sånn! Jeg kjørte med frakobla lambda! Er så mye piss på dissa motora! hehe Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
mayen Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 halla har samme motor selv.. prøv å rengjøre dysene i forgasseren... de pleier av og til å gå seg tette...da får du sånne symptomer.. p.s husk å sette dysene på riktig plass!!! ellers kan det oppstå problemer hehe
Guest Tracid Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 halla har samme motor selv.. prøv å rengjøre dysene i forgasseren... de pleier av og til å gå seg tette...da får du sånne symptomer.. p.s husk å sette dysene på riktig plass!!! ellers kan det oppstå problemer hehe Det er en IS...
92'RS-Cosworth Posted February 16, 2006 Author Posted February 16, 2006 Hei igjen! Er en insprøytningsmotor ja...hehe Uansett; koblet fra lambdasonden i stad. Etter det var det ikke antydning til lugging eller fusking! Skal kjøre litt til uten lambdaen for å være sikker på at det er den. Får handle ny på Biltema tenker jeg. 398 kr; ett kupp! For det er vel slik at katten kan ta skade av å kjøre uten lambdasonde siden motoren kan gå med feil blanding i verste tilfelle.. Stemmer ikke det? Frode
cthansen Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Veit en som hadde en sierra DOHC som var noe feil med lambdasonden. Kunne trampe gassn i bånn såvidt det økte noe, men så var det nesten som en kraftig vindkule (hvis man går vell å merke) som tok tak i bilen og den skøt fart... 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
LordSnick Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Hei igjen! Er en insprøytningsmotor ja...hehe Uansett; koblet fra lambdasonden i stad. Etter det var det ikke antydning til lugging eller fusking! Skal kjøre litt til uten lambdaen for å være sikker på at det er den. Får handle ny på Biltema tenker jeg. 398 kr; ett kupp! For det er vel slik at katten kan ta skade av å kjøre uten lambdasonde siden motoren kan gå med feil blanding i verste tilfelle.. Stemmer ikke det? Frode den stiller seg i nødmodus, så den vil nok ikke gå helt som den skal. men tror ikke den skal ta så stor skade av det. selvfølgelig er det jo best om du får satt inn en ny så fort som mulig, koble av batteriet over natta så hjernen nullstiller seg helt så tut og kjør i noen mil så er den fin som før 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Guest zr50sl Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 røkk vekk cat'n å få på et effekt anlegg evnt et fra en IS, går bedre da
Guest Lothar Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 (edited) Hvor finner man denne lambdasonden? Har samme problem på min bil. Edited February 24, 2006 by Lothar
Guest zr50sl Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 lamda sonden står i eksosrøret som står skrudd fast i eksos manifolden,sår liksom skrudd på undersia av røret.
Recommended Posts