2.8 injection Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 håper på å få godkjent capri'en til våren/sommer'n og lurte på i den forbindelse om det er noen som fått godkjent capri med uorginal motor, i mitt tilfelle 2.9i.er en capri i landet som er bygd om til 2.9 med automat, ble denne godkjent?hvis det er noen så kunne jeg vel ikke fått en kopi av godkjennelsen? takknemlig for all hjelp 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Guest Ford_V6 Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 håper på å få godkjent capri'en til våren/sommer'n og lurte på i den forbindelse om det er noen som fått godkjent capri med uorginal motor, i mitt tilfelle 2.9i.er en capri i landet som er bygd om til 2.9 med automat, ble denne godkjent?hvis det er noen så kunne jeg vel ikke fått en kopi av godkjennelsen? takknemlig for all hjelp Tviler på at Biltilsynet henger seg opp i at du har satt inn en motor med 10hk mindre enn den som satt der originalt da. Regner med at du har en Capri 2.8i siden du har "2.8 injection" som nick. 2.8i har 160hk, mens 2.9i uten katalysator har 150hk, og 2.9i med katalysator har 145hk. Etter det jeg har klart å få med meg i allefall. Lykke til!
2.8 injection Posted February 15, 2006 Author Posted February 15, 2006 mener å ha hørt at biltilsynet er mer opptatt av momentet (i forhold til hk) noen steder.veit ikke helt om det stemmer men 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Fresh| Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Hei du, jeg dro på biltilsynet og godkjente at jeg hadde putta en 2,9 maskin ned i Xr4'n min. Og da fikk jeg vite at det var egentlig ikke nødvendig å godkjenne dette siden effekten er mindre. Og hadde det vært noe mer effekt hadde ikke det gjort så mye heller, du kan faktisk øke med opptil 10 hk uten at dette må godkjennes. Det er helt sant, han som godkjente bilen min var det som sa dette.
2.8 injection Posted February 16, 2006 Author Posted February 16, 2006 det varierer vel litt fra biltilsyn til biltilsynmen bilen må godkjennes uansetter bygget om fra 2.0s til 2.8i og de har aldri fått tid til å gjort den helt ferdig så de fikk godkjent den 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
TurboX Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 det varierer vel litt fra biltilsyn til biltilsynmen bilen må godkjennes uansetter bygget om fra 2.0s til 2.8i og de har aldri fått tid til å gjort den helt ferdig så de fikk godkjent den Ser ikke noe problem i at du skal få den godkjennt med 2.9. Du får jo godkjennt med 5.0 V8 på org 2.8i understell, og der er det nok litt mer moment enn i 2.9'en. Dra på BT/ring og hør, det er ofte det beste.. Mvh -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
vegard2 Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 har du mer en 10% effektøkning må det godkjennes etterpå etter det eg har hørt.
twin turbo Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 du skal egentli godkjenne uansett om du setter i større eller mindre motor. 10% kan du øke på org motoren trehjulsykel
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now