Guest Alex_86 Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Tokk en liten film snutt i sted..(2 stk)... i en felles garasje dog, så litt ekko er det! men syns ikke det hørtes så bra ut
Leo Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Høres ut som du bør sjekke oljenivået og kanskje begynne å se på priser for kamsett med løftere. Hvordan er veivlagrene? Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Alex_86 Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 har nytt kamsett.. men må montere nå.... olje nivået er greitlitt usikker på hvordan jeg timer dog
Leo Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Har du bytta veivlager på den motoren? Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Alex_86 Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 njet...why? Den MÅ holde ut til jeg skal bygge meg ny!!
Leo Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 (edited) Bytt veivlagrene før du monterer kam-kit. Er veivlagrene dårlige, synker oljetrykket i toppen, og du river kam, lagre og løftere. Det er en billig og enkel jobb, trenger trolig ikke røre rammelagrene, men det kan jo være greit med nye lagre der og, det hjelper på oljetrykket. Edited February 13, 2006 by Leo Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Alex_86 Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 ok...hehe...hvor er veivlagerene? vansklig å bytte? hva må jeg demontere da? koster det?
Escort-mekkern Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Hummm....hørtes ut som diselmotor med all den tikkinga -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Leo Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Veivlagrene er de som ligger mellom veivakselen og rådene, rammelagrene er de veivakselen ligger i, i mot blokka. Veivlagrene kan du bytte ved å ta ned bunnpanna. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Leo Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Lagrene er ikke så veldig dyre, neppe mye over 1000-lappen. Mulig du må bytte boltene også. Husker ikke om jeg bytta boler, men jeg mener å huske at momentet er 30-36Nm... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Tombra Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Rådelagrene koster 2-300 kroner hos Cylinderservice i Trheim hvertfall, til RST, men er vel det samme.Enkelt å bytte. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest Alex_86 Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 hmm... må jeg demontere masse da. bortsett fra bunnpanna??? forte meg å fikse alt det andre nuh så jeg kan begynne med ny motor
Guest Alex_86 Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 hmm... må jeg demontere masse da. bortsett fra bunnpanna??? forte meg å fikse alt det andre nuh så jeg kan begynne med ny motor
Leo Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 (edited) Du tar ned bunnpanna, da kommer du til undersia av rådene. Der tar du av lagerbukken, dunker råden og stemplet litt opp, og fisker ut lagerskålene. Sett inn nye bolter og lager. Gjenta tre ganger til... Det kan være litt knot å få bunnpannepakninga til å legge seg rett når du setter opp bunnpanna igjen. Det ligger ei plate mellom motor og girkasse som stikker ned, det kan lønne seg å kutte bort en liten bit av den når du skal sette opp bunnpanna. Legg et tynnt lag pakningsstoff på begge sider av bunnpannepakninga, og for all del, IKKE trekk til bunnpanna for hardt, da revner pakninga. Husk at det ikke skal være olje mellom lager - råde og lager - lagerbukk når du monterer sammen igjen. Edited February 15, 2006 by Leo Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now