Jump to content

Om bygging Escort 86 1.6


Guest Escort_86

Recommended Posts

Guest Escort_86

Hei

 

Lurer på om det er noen som har papirer eller veit hva som skal til for å få godkjent en 1.6l til Rs Turbo

 

skal igang med ett sånt prosjekt om ikke lenge..

Link to comment
Share on other sites

Guest Escort_86

Kjørte innom ford i drammen etter jobb nå..

 

Han sa at for å få bilen godkjent måtte det brukes orginal deler fra rs turbo i alle ledd og den måtte inn til dem for å godkjenne ombyggingen før du kunne dra på BT

 

sa ikke noe om papirer men det er nok mulig det trengs å for å ha med til BT ved registrering

Link to comment
Share on other sites

Restaureringer, ombygginger og prosjekter er IKKE stedet for 1 enkelt spørsmål. En rask titt på trådene i denne forumavd. viser noe annet.

 

1 enkelt spørsmål har vi andre forumavd til selv om tråden din inneholdt ordet ombygging.

 

Flyttet.

 

-Moderator-

Link to comment
Share on other sites

når jeg godkjente min cab med rst-motor måtte jeg sette over alt som hadde med rst og gjøre, så dro jeg til ford i halden og fikk de til å godkjenne bilen der, mener det kosta 2800 kr, men det er timeprisen og ikke noe pris på "papiret"....så var det avgårde til Biltrangsynet for godkjenning der, mener det kosta litt over 500 kr eller noe :)

 

brum brum :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

jeg bygde om fra xr3i til rst. Var innom en time på ford hvor dei gikk over bilen og så at det var brukt

riktige deler. Dette betalte jeg 800 kroner for. Siden var det til biltilsynet som og kikket over og godkjente

den for 550 kroner eller noe i den duren. Synes det var billig og greit å gjøre det sånt..

1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...