Jump to content

Recommended Posts

Posted

halloen. sitter her og skal ha meg en Cosworth ,men lurte på fordeler/bakdeler i forhold til en Escort eller Sierra Cosworth(Sedan eller kombi).?

Hva er lettest/billigst etc å trimme mekke på osv? Vil helst ha Escort cossie da jeg synest den ser fetest ut både inni og utenpå + at den er nyere.. Forsikringen er vel den samme,eller dyrere jo nyere?Noen som har noen erfaringer/ tips? B)

88 Escort RSTurbo

Posted

Hei , ikke at jeg kan så mye , men det jeg vet er i alle fall det at sierra n kan du trimme mer , på escort n tåler ikke diffene og gir kassa noe særlig mer enn 300 , men escort n er sikkert rå og kjøre fort med i svingene , og 300 røsker jo , og tøffere bil skal du lete lenge etter

Posted

sitter vel samme drivverk på escort cossi og sierra cossi 4x4.

Sierra 2wd kan trimmes mer uten at dette går så mye ut over drivverket.

Posted

grensen ska ligge rundt 350hk på de drivverkene.. men du kan jo ha flaks og d holder mer.. men tilslutt vil nok kassen eller noe ta kvelden.. :closedeyes:

Posted

har hatt de fleste typene, og mener at sedanen er gøyest å kjøre,

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

Jeg kunne også tenkt meg Escort, men tror kanskje du får mer for pengene for en sedan. Skal du f.eks ha 350 hk i en sedan, er det ikke mange biler du får det i til den prisen.

Posted
Jeg kunne også tenkt meg Escort, men tror kanskje du får mer for pengene for en sedan. Skal du f.eks ha 350 hk i en sedan, er det ikke mange biler du får det i til den prisen.

sant.. men en escort cossie tåler det samme som en sierra 4x4 er det sånn og forstå?

88 Escort RSTurbo

Guest Komfort
Posted
grensen ska ligge rundt 350hk på de drivverkene.. men du kan jo ha flaks og d holder mer.. men tilslutt vil nok kassen eller noe ta kvelden.. :closedeyes:

 

Det egentlig ikke rett å si at: "350 hk tar drivverket". Drivverket ser bare dreiemoment til motoren (Nm). Det er riktig at ved mye hk blir som oftest mye Nm, spesielt på cosworth YB motorer. Du kan lett oppnå 350hk og max 500Nm og det er drivverk killer, men ved avanset ladetrykkstyring kan du "justere" motoren til å yte 400hk og max 400Nm. Det vil drivverket tåle lett og du har flere Hk!!

 

Når det gjelder escort vs sierra så er det smak og behag, sierran er laget for sladde rundt svingen mens escorten er laget for å kjøre fort rundt svingen!

Posted

Kjøpte en Escort Cosworth i fjor, er fornøyd med den vertfall. :D

Kjøpt litt trim så har vell 300+ forhåpentligvis når chipen en gang kommer.

Egentlig billi å trimme til 330 oppsett.

Har ikke skilt enda da, blir vel når snøen forsvinner. :P

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Guest Alexander P
Posted

Har hatt (og har) det meste av Cosworth.

Synes Escort Cosworth er desidert best! Den kjennes fast og kompakt og nesten gocart aktig å kjøre, og har et utseende ikke kan sammenlignes med en sedan. God å bruke året rundt.

Ikke mye å lure på her!

:D

Guest FACE Motorsport
Posted

Sierra vingebil er den fineste, men Escort er den beste bilen av de. :D

Posted (edited)

Skal du ha 2wd eller 4wd? Prisklasse? Hva liker du selv? Står vanvittig mye info rundt om hvis du leser litt. Se f.eks. passionford ;) Personlig foretrekker jeg Escort hvis det skal være 4wd, og vingebil hvis 2wd. Priser på trim og vanskelighetsgrad på skruing er vel ganske likt på alle modellene. Er jo tross alt basert på samme greiene alle sammen ;)

Edited by JHS
Posted

Ingen tvil om at escorten har det beste karosseriet og motoren også forsåvidt!

Escort var den store drømmen for meg, men ble aldri tilfreds med den, intriøret og instrumentene virker utrolig simple, plasten er billig og skranglete og de tøffe instrumentene slutter og lyse eller får mørke flekker. Recaroene er gode men synes recaroene fra sierra er bedre. Utvekslingene i girkassen irriterte meg også kraftig. Hadde mye tull med drivverk og ledningsnett. Men den var morsom når den fungerte og utrolig startrask :-)

Synes fremdeles escorten er en RÅ bil men ser på den som et halvfabrikat, en fantastisk plattform å bygge ut i fra :-) Tok ikkje lange tia fra eg fikk escorten til eg savnet min gamle sedan.

  • 1 month later...
Guest Rabbit
Posted (edited)

Vingebilen og 2wd sedan har den svakeste motoren av cosworthene, 4x4 fikk annen blokk(200), ny opplagring til kammene, litt større turbo og annet småstæsj....escorten fikk samme motoren frem til 94, 94-97 kaltes den ybp, med "long life valveguides" som ford kalte det og ford sin egen eec-iv.....

 

Rett meg hvis jeg tar feil.... :) Sikkert mere som jeg ikke kommer på :huh:

Edited by Rabbit
Guest Cossi89
Posted
Vingebilen og 2wd sedan har den svakeste motoren av cosworthene, 4x4 fikk annen blokk(200), ny opplagring til kammene, litt større turbo og annet småstæsj....escorten fikk samme motoren frem til 94, 94-97 kaltes den ybp, med "long life valveguides" som ford kalte det og ford sin egen eec-iv.....

 

Rett meg hvis jeg tar feil.... :) Sikkert mere som jeg ikke kommer på :huh:

 

er det større turbo på 4x4 sedan eller 2wd sedan?

Guest Cossi89
Posted
4x4 har størst turbo originalt... :)

 

Hva er forskjellen?

Posted

samme turbo på 2wd og 4wd sierra.garret t-3 på begge. men esc cos opp til 94 har større.

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Guest Dre Racing@
Posted

garret t3 fins jo å i forskjellige størrelser.

men de er nok like. .48 eksos hus på begge vel

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...