cossie4ever Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 4x4 cossie med 224hk blir jo frakjørt av en 2wd med 204hk Jeg skal bygge om til 2wd, men skal bare skifte girkasse. Vil jeg få tilbake de hestene som blir vekk i 4x4?Eller blir det tungt å dra rundt akslingene/drevene i bunnpannen selv om jeg skifter til 2wd kasse?
Gess Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 4x4 veier vel litt mer enn 2WD det er nå en ting, og så har man tap i alt av drivverk. Vil tro at det vil subbe litt om du ikke fjerner drivverket forran, men kan du ikke ta vekk akslingene? Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
RSCoz Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Har du sjekket turbotrykket ditt? Vil nesten garantere at det har sunket siden bilen var ny.
cossie4ever Posted February 6, 2006 Author Posted February 6, 2006 4x4 veier vel litt mer enn 2WD det er nå en ting, og så har man tap i alt av drivverk. Vil tro at det vil subbe litt om du ikke fjerner drivverket forran, men kan du ikke ta vekk akslingene? Ta vekk akslingene som går fra girkassen til bunnpanne? Kan jo gjøre det vist ikke jeg må skaffe flere deler eller det er for komlisert?
RSCoz Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Søk på forumet ang 4x4 til 2wd -masse topic`s på dette.
cossie_storm Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 sjekk turbo trykket Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
tommy w Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 hallo folkens.. det er jo logisk at en 2wd med 204hk går bedre enn 4x4 med 224hk. 4x4 veier ca 1310kg mens 2wd veier ca 1165kg. Åsså har en rundt det doble i drivverkstap på 4x4. da har 4x4 vesentlig mindre hk + mer vekt. Kan jo bare ikke gå bedre det når utvekslingen er noe lunde lik. Selvsagt kan en jo sjekke trykket. Åsså er det jo sikkert mye olje i innsuget som "holder" luften igjen, men dette vil jo egentlig være likt på begge bilene. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest Dre Racing@ Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 olje i innsuget som holder luften igjen?
Ronny Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 hallo folkens.. det er jo logisk at en 2wd med 204hk går bedre enn 4x4 med 224hk. 4x4 veier ca 1310kg mens 2wd veier ca 1165kg. Veier ikke cossie 2wd ca 1230kg da? Men likevel 80kg i forskjell da! Det som tilslutt blir avgjørende er nok hk på hjul iforhold til vekt! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
rscosworth Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 (edited) ved ombygging til 2wd ville jeg tatt av alt som hører til 4-trekken. ta av bunnpanna med diffen pg akslingene og sett på ei 2wd bunnpanne.hvis du bare tar av akslingene vil du jo få et åpent høl inn i framdiffen. ikke akkurat gunstig det.om du ikke skal bruke den bunnpanna til noe kan du jo ta av diffen og sveise igjen begge ender... Edited February 6, 2006 by rscosworth
tommy w Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Ronny: skal ikke krangle på det, men mente å huske fra ett vognkort at de veide 1165kg, men samma det.. 4x4 taper hvertfall på hester på hjulene pr tonn. eneste fordelen 4x4 har er et høyere dreiemoment, åsså er vel dreiemoment kurven litt lenger høyt oppe. 2wd er jo tilogmed noen steder oppgitt raskere 0-100 Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest mfafa Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Ronny: skal ikke krangle på det, men mente å huske fra ett vognkort at de veide 1165kg, men samma det..lapkausbil? min 2.0 dohc sedan 2wd har 1165kg i vognkortet står at den veier 1250kg (http://thefordsierra.tripod.com/id4.html), ikke akkurat noen referanseside, men jeg har lest det før..
cossie4ever Posted February 7, 2006 Author Posted February 7, 2006 jeg har 0,9 bar trykk så den er fin Har sjekka nesten alle linker angående 4x4 til 2wd, men det står så mye forskelig.Men jeg har bare tenkt å bytte til 2wd kasse, men er det noen andre ting jeg kan/bør gjøre uten at jeg må ha nye deler??
Homemade Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Sjekk her : http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...0&gopid=132998&
cossie4ever Posted February 7, 2006 Author Posted February 7, 2006 Sjekk her : http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...0&gopid=132998& tusen takk da tar jeg å bare kjøper en billig 2wd kasse!og fjerner framdiff og drivaksler Så blir det 2wd til våler vist alt går etter planen
armani Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 olje i innsuget som holder luften igjen? han mener nok olje"luftinga" som orginalt går tilbake inn i innsuget. åpner du et orginalt innsug er det fult av olje og klin langs veggene. 2wd sierra cosworth
tommy w Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 armani: Stemmer nok det. Har selv vært ute for dette og du verden for en forskjell etter alt ble gjort reint. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now