Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

oki.flott :)

 

Tenkte og kjøpe meg noe kam greier her no.

 

tenkte litt på den PIPER BP285T2 og et justerbart kamdrem.det må vel være piper det også da?

men.Er det noe bra saker det?

 

Hvor selger de løse kammer?finner bare som hele kit jeg :(

Edited by clinton

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted

ja..er vel kanskje det..så holder vel kammen seg lengre.trenger toppen taes av for og bytte løftere?

Hvor selger de sånt kit billigst?

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted

kam og løftere kan byttes uten og ta av toppen.. ;)

 

du må ikke finne på å bytte bare kammen eller bare løftere.. hvis du bare bytter kammen og beholder de gamle løfterne kommer kammen til å slites ned mye fortere enn vanlig og som kjent spiser cvh motoren kammer fra før så den kommer ikke til å holde så lenge..

 

burton power, amber performance, rallydesign, osv har dette kamsettet til ca samme pris.. ;)

Posted

Løfterne dine er sikkert dårlig, det samme er fjærene og ventiltetningene. Løftere skal uansett byttes når man bytter kamaksel fordi løftere og kam slites sammen slik at de gamle løfterne ikke er snille mot den nye kammen.

x - RS Turbo S2

Posted

oki.ventiltetningene ble bytte i høst,så de skal være greit.men hvoran blir det med justerbartkamdrev.spiller det noen rolle hvilket jeg velger?

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted

Jo, kanskje. Kent drever har ikke merker for nøytralstillingen, som er slik det er på det originale drevet. Med kent drevet må du time med gradskive. Piper sitt drev kan brukes som det originale. Du må time dette skikkelig uansett for å få god utnyttelse av den nye kamakselen.

x - RS Turbo S2

Posted

timing av kamdrev er lettest å gjør når man har av toppen, lettest å finne ØD på syl nr 1 da......

Cosworth!

Guest Alex_86
Posted

har et spm...

 

forskjell på turbo cam kit og xr3i cam kit

 

fra kent hos burton

 

går disse ann å bruke om hverdandre??

 

på et rst lokk?

Posted

Ja. Turbokam og sugekam har forskjellig løftetider osv. Kan brukes om hverandre, men ikke å anbefale.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Guest Alex_86
Posted

ok..... nytt spm :)

vil xr3i camen fungere på rst lokket?

Posted

Ja .. den vil fungere. Men er ikke optimal for turbomotor.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Guest Alex_86
Posted

omformulere litt... vil rst toppen med xr3i cam fungere bra på xr3i motoren?

Posted

Burde det. Turbokam fungerer heller dårlig i sugemotor.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Guest Alex_86
Posted (edited)

ok, takker. weee skal bli godt å få vekk ventiltikings... tror den toppen er litt...jah.

 

Hadde sikkert godt å bare bytte kam, løftere å fjærer men men.. i får se

Edited by Alex_86

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...