clinton Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Kan man bytte kam uten og ta av toppen? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
Tombra Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Ja! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
clinton Posted February 4, 2006 Author Posted February 4, 2006 (edited) oki.flott Tenkte og kjøpe meg noe kam greier her no. tenkte litt på den PIPER BP285T2 og et justerbart kamdrem.det må vel være piper det også da?men.Er det noe bra saker det? Hvor selger de løse kammer?finner bare som hele kit jeg Edited February 4, 2006 by clinton 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
thewizard Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 er vel uansett best med kit sånn at man skifter løftere og hele pakka samtidig.. Escort RsTurbo S2
clinton Posted February 4, 2006 Author Posted February 4, 2006 ja..er vel kanskje det..så holder vel kammen seg lengre.trenger toppen taes av for og bytte løftere?Hvor selger de sånt kit billigst? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
Robox Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 kam og løftere kan byttes uten og ta av toppen.. du må ikke finne på å bytte bare kammen eller bare løftere.. hvis du bare bytter kammen og beholder de gamle løfterne kommer kammen til å slites ned mye fortere enn vanlig og som kjent spiser cvh motoren kammer fra før så den kommer ikke til å holde så lenge.. burton power, amber performance, rallydesign, osv har dette kamsettet til ca samme pris..
alibaba Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Løfterne dine er sikkert dårlig, det samme er fjærene og ventiltetningene. Løftere skal uansett byttes når man bytter kamaksel fordi løftere og kam slites sammen slik at de gamle løfterne ikke er snille mot den nye kammen. x - RS Turbo S2
clinton Posted February 4, 2006 Author Posted February 4, 2006 oki.ventiltetningene ble bytte i høst,så de skal være greit.men hvoran blir det med justerbartkamdrev.spiller det noen rolle hvilket jeg velger? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
alibaba Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Jo, kanskje. Kent drever har ikke merker for nøytralstillingen, som er slik det er på det originale drevet. Med kent drevet må du time med gradskive. Piper sitt drev kan brukes som det originale. Du må time dette skikkelig uansett for å få god utnyttelse av den nye kamakselen. x - RS Turbo S2
OleK Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 timing av kamdrev er lettest å gjør når man har av toppen, lettest å finne ØD på syl nr 1 da...... Cosworth!
Guest Alex_86 Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 har et spm... forskjell på turbo cam kit og xr3i cam kit fra kent hos burton går disse ann å bruke om hverdandre?? på et rst lokk?
d-link Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 Ja. Turbokam og sugekam har forskjellig løftetider osv. Kan brukes om hverandre, men ikke å anbefale. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Alex_86 Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 ok..... nytt spm vil xr3i camen fungere på rst lokket?
d-link Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 Ja .. den vil fungere. Men er ikke optimal for turbomotor. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Alex_86 Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 omformulere litt... vil rst toppen med xr3i cam fungere bra på xr3i motoren?
Leo Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 Burde det. Turbokam fungerer heller dårlig i sugemotor. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
alibaba Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Samme kamaksel, samme størrelse på ventiler. x - RS Turbo S2
Guest Alex_86 Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 (edited) ok, takker. weee skal bli godt å få vekk ventiltikings... tror den toppen er litt...jah. Hadde sikkert godt å bare bytte kam, løftere å fjærer men men.. i får se Edited February 12, 2006 by Alex_86
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now