Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Har kjøpt meg en Sierra hvor lyset hvor du justerer varmen i bilen er borte. Det samme gjelder lyset til sigarettenneren.. Er det dioder eller lyspærer for dette, og hvordan er det enklest å bytte dette? Fomla litt bak sigarettenneren, men kunne ikke finne noe pære. Var jo det på en Scorpio jeg hadde en gang..

Noen som vet :huh:

På forhånd takk for svar!

F

Posted

er lyspærer, mener på de er glass sokkel på dei til varmapperate og er ikke helt sikker på den i sigarettenneren. er vertfall pærer og ikke dioder....

Posted

ikke for og si noe galt - dioder i 93 - win 95 kom noen år senere . Til sig tenner -ta ut askebegret og gå inn den veien ...

Posted

Ok, er kanskje ikke dioder da, men tenkte kanskje det var samme type lys som er i f.eks bryteren til justering av dimming.. denne er jo loddet fast.. Hvordan er det enklest å få tilgang til pæra i varmeregulatoren da? Tenkte jeg skulle slippe å røske ut hele dashboardet.... :P

Guest Sierra 2.0IS
Posted

røsk ut oppbevaringsrommet som klokka er i, da kommer du til pæra til varmeregulatoren..

Guest sierrano
Posted

det er lyspærer ja! ;-) men til varmeapparatet så må du skru de skruene som er rett over selve velgeren altså "rammen", det er 2 stk en på hver side.

til sig tenner er enklest å stykke hånde bak fra, da kjenner du den på siden av selve røret og helt ytterst -mot motoren- det er bare å dra den ut. en stund siden djeg demonterte hele dashen min :-) men mener å huske det er slik ;-)

Posted

Forklar bedre åssen det er på sig tenneren.. Jeg har hatt ut masse fpr å få hånda inn, men klarer ikke løsne på no pære! hehe

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Guest sierrano
Posted

holderen til lys pæren er en liten metal rør som bare har et ledning som stikker ut på baksiden -12volt- og den er fest til et større halv rør formet festet på bakerste kant av tenneren, ytterste kappen til tenneren er i plastic og den innvendig er av metall, -den du ser på innsiden av tennere- pære festes i den i en liten fordypning i tennerens plastik rør, så du må vippe den utt lite gran får å kunne dra den rett ut. Har faktisk ikke noen bilder av det, men snart skal hele dashen ut igjen så skal jeg ta noen bilder. ;-)

lykke til!!