92'RS-Cosworth Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Hei! Har kjøpt meg en Sierra hvor lyset hvor du justerer varmen i bilen er borte. Det samme gjelder lyset til sigarettenneren.. Er det dioder eller lyspærer for dette, og hvordan er det enklest å bytte dette? Fomla litt bak sigarettenneren, men kunne ikke finne noe pære. Var jo det på en Scorpio jeg hadde en gang.. Noen som vet På forhånd takk for svar! F
RHeskja Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 er lyspærer, mener på de er glass sokkel på dei til varmapperate og er ikke helt sikker på den i sigarettenneren. er vertfall pærer og ikke dioder....
bige Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 ikke for og si noe galt - dioder i 93 - win 95 kom noen år senere . Til sig tenner -ta ut askebegret og gå inn den veien ...
92'RS-Cosworth Posted February 3, 2006 Author Posted February 3, 2006 Ok, er kanskje ikke dioder da, men tenkte kanskje det var samme type lys som er i f.eks bryteren til justering av dimming.. denne er jo loddet fast.. Hvordan er det enklest å få tilgang til pæra i varmeregulatoren da? Tenkte jeg skulle slippe å røske ut hele dashboardet....
Guest Sierra 2.0IS Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 røsk ut oppbevaringsrommet som klokka er i, da kommer du til pæra til varmeregulatoren..
Guest sierrano Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 det er lyspærer ja! ;-) men til varmeapparatet så må du skru de skruene som er rett over selve velgeren altså "rammen", det er 2 stk en på hver side. til sig tenner er enklest å stykke hånde bak fra, da kjenner du den på siden av selve røret og helt ytterst -mot motoren- det er bare å dra den ut. en stund siden djeg demonterte hele dashen min :-) men mener å huske det er slik ;-)
Ford Stv Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Forklar bedre åssen det er på sig tenneren.. Jeg har hatt ut masse fpr å få hånda inn, men klarer ikke løsne på no pære! hehe Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
Guest sierrano Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 holderen til lys pæren er en liten metal rør som bare har et ledning som stikker ut på baksiden -12volt- og den er fest til et større halv rør formet festet på bakerste kant av tenneren, ytterste kappen til tenneren er i plastic og den innvendig er av metall, -den du ser på innsiden av tennere- pære festes i den i en liten fordypning i tennerens plastik rør, så du må vippe den utt lite gran får å kunne dra den rett ut. Har faktisk ikke noen bilder av det, men snart skal hele dashen ut igjen så skal jeg ta noen bilder. ;-) lykke til!!
Recommended Posts