ojt Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Ser at folk mener det er best og bytte til 2wd diff også når man bygger om fra 4wd. Hva må gjøres for og få denne til og passe? Må jeg bytte hele bakstillinga?
rscosworth Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 må frese ut litt plass til klokka med std 4x4 opheng bak har jeg lest.
ojt Posted February 3, 2006 Author Posted February 3, 2006 Den 2wd diffen er breiere da alså? Er det noen her som har gjort dette på bilen sin? Passer drivakselene overens også?
RSCoz Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 2wd diffen er breiere i toppen ja. Det greieste kan være å bruke den tykke armen som diffen henger i fra 2wd også.Hvis dette ikke er et tema, så kan du også kappe bort, skru det fast og feste det øverste øret igjen.Drivakslene passer. Skulle jeg gjort dette ville jeg brukt 2wd bærearm, diff og drivaksler.Mye pga at du har da alt det orginale også fordi 2wd har tykkere drivaksler og knuter.
morty999 Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 drivakslene passer nok ikke da de er mindre i diameter.. dette har jeg gjort på min egen.. men jeg har satt på 4x4 istedenfor 2wd.. så måtte bytte "navene" i diffen.. gjort på 10 min...
RSCoz Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Har du hatt 4x4 Cosworth, så passer 2wd drivaksler. Med drivaksler mener jeg da SELVSAGT hele akslingen. Da med knuter inn i diff og ut til hjullager.
ojt Posted February 3, 2006 Author Posted February 3, 2006 Da trur jeg at jeg prøver og få tak i 2wd komplett bakstilling og bytter hele driten. Si fra hvis noen har Takk for tipsene.
Recommended Posts