Guest Rabbit Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Har en vingebil stående, den er helt original og ikke trimmet det minste....Motor går knirkefritt, men alikevel synes jeg at det ikke sparker særlig unna Er relativt grønn når det gjelder dette så tips mottas med takk
Åshøgda-raceway Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 da hadde jeg skaffet et steg 1 chip og evt skrudd opp turbotrykket litt.
Guest gary Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Har en vingebil stående, den er helt original og ikke trimmet det minste....Motor går knirkefritt, men alikevel synes jeg at det ikke sparker særlig unna Er relativt grønn når det gjelder dette så tips mottas med takk Enig. Og kjøre opp til 1 bar ladetrykk så tipper jeg du får 30-40 hk mer.
rscosworth Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 først og fremst ville jeg sjekka oljetrykket på motoren.er ikke dette godt innafor minimum ville jeg ikke trimma men overhalt. Et steg 1 chip, -31 aktuator og blueflame/mongoose eksos er det jeg ville gjordt om jeg bare skulle hatt pittelitt mer.Bruk gjerne amal-ventilen til å lage deg en 2stegs ladetrykkskontroll. Steg1 er 1 bar ladetrykk. For å ha god kontroll over trykket så er ei lita investering i et ladetrykksmeter virkelig verdt penga. Med chiptrimming blir den originale trykksperra borte så litt oversikt er greit å ha. Chip får du hos stort sett alle i england som driver med cosworth.her i norge er vel Face og RS Motorsport gode alternativer.
bige Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Har ett forslag : Kjøp ECU - P8 - 4x4 TPS - konverson ledning til samme (bytter ledning oppe /nede) bytt til escort turbo - lille . og du har en over boost funksjon - sikker på att den ikke går tørr - og nyt kjøre turen
mr.cossie Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Har ett forslag : Kjøp ECU - P8 - 4x4 TPS - konverson ledning til samme (bytter ledning oppe /nede) bytt til escort turbo - lille . og du har en over boost funksjon - sikker på att den ikke går tørr - og nyt kjøre turen Hmm.. da ikke l6 fungerer på l8 nett.. fungere da l8 på l1 nett?? eller p8??? tviler!!! -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
bige Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Hmm.. da ikke l6 fungerer på l8 nett.. fungere da l8 på l1 nett?? eller p8??? tviler!!!dette har jeg akkurat utført på min vinge - så er det noe bare spørr ....................Men det koster noen kroneitos
mr.cossie Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 dette har jeg akkurat utført på min vinge - så er det noe bare spørr ....................Men det koster noen kroneitos Jeg har prøvd L6 ECU på L8 nett og det funket ikke.. som ALLE sa skulle gå!! bare bytte om tps. bla,bla, men det hjelper lite da ikke tps styrer bensinpumpe..!!Men nå vet ikke jeg eksakt hva du har gjort da. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
bige Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Jeg har prøvd L6 ECU på L8 nett og det funket ikke.. som ALLE sa skulle gå!! bare bytte om tps. bla,bla, men det hjelper lite da ikke tps styrer bensinpumpe..!!Men nå vet ikke jeg eksakt hva du har gjort da.Byttet fra L1 til L8 (uten cat) byttet TPS til 4x4 Kjøpte ledning fra UK som snudde ledningene inn til TPS . Startet bilen og den virker meget fint - virker som den er raskere på gassen . For meg var det utrolig enkelt ......Du må også bytte ledninger på TPS ellers virker det ikke
thewizard Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 en Orginal Cosworth skal jo sparke unna den også.. kan jo hende det er noe annet feil med akkurat denne.. istedenfor å starte å trimme Escort RsTurbo S2
4x4 cosworth Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 l6 funker fint på l8 led nett.bare å flytte om på dei 2 ledningane på tps.funker fint på min bil vertfall... MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport
tommy w Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 thewizard: en cosworth er akkurat som alle andre turbobiler med 200hk. Treg som impreza. Når cosworth kom var det jo en skikkelig rask bil, men tidene har forandret seg. Det er MANGE org biler som kjører ræven av en cosworth. En cosworth 4x4 har ca 160-170 hk på hjulene, og en 2wd ligger vel på 170-180hk. Dette er før all slitasjen og med den taper en jo effekt. Letteste å gjøre er å finne en A4 1.8T (150hk) som er org. Denne skal cosworthen kjøre fra. Så kan du finne en impreza som er org. disse skal gå likt noe lunde.. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest Rabbit Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Var egentlig meninga å holde den standard da men, blir mer kjedelig for hvert gasspådrag....
OleK Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 la vinga være orginal og utrimmet (ikke mange av de igjen nå) og heller kjøpe en sedan og trimme opp? Cosworth!
Guest Rabbit Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Det blir nok sånn ja, har lite lyst til å jasse opp en original vinge.....
Guest gary Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Letteste ville jo vært å kjørt den på rulla og utifra det sett om alt er som det skal med tanke på effekten. Det er relativt stor forskjell på en original Cosworth med 204hk og dersom bilen trimmes moderat til 300hk. Men jeg skjønner godt at du vil beholde den original også. Bilen er jo et IKON.
mr.cossie Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 l6 funker fint på l8 led nett.bare å flytte om på dei 2 ledningane på tps.funker fint på min bil vertfall... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
mr.cossie Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 l6 funker fint på l8 led nett.bare å flytte om på dei 2 ledningane på tps.funker fint på min bil vertfall... Det skjønner jeg ikke!!.. gikk ikke på min... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
thewizard Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 thewizard: en cosworth er akkurat som alle andre turbobiler med 200hk. Treg som impreza. Når cosworth kom var det jo en skikkelig rask bil, men tidene har forandret seg. Det er MANGE org biler som kjører ræven av en cosworth. En cosworth 4x4 har ca 160-170 hk på hjulene, og en 2wd ligger vel på 170-180hk. Dette er før all slitasjen og med den taper en jo effekt. Letteste å gjøre er å finne en A4 1.8T (150hk) som er org. Denne skal cosworthen kjøre fra. Så kan du finne en impreza som er org. disse skal gå likt noe lunde.. Det jeg tenkte på var at det evt kunne være noe feil med denne bilen da.. som av en eller annen grunn får den til å gå dårligere enn det den skal gjøre..synes orginal cosworth går mer enn bra nok.. men sikkert enda bedre med 300+ Escort RsTurbo S2
Guest Rabbit Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Vi får se når det så smått nærmer seg våren, fant jo et musebol i luftfilterboksen da.....en hallkilo med glava ska smekke på mongoose og et kn panelfilter så får vi se
mr.cossie Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 en go grønn dyse sats.. funker jo godt på de bilene da...330-360 hk..da blir det fort moro;) -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now