alibaba Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 http://www.rallyracingnews.com/lfb.html x - RS Turbo S2
and Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Så jeg noe av dette i bruk på Gardermoen i høst?Dette har jeg bare lest om i flere år, men aldri fått prøvd. Mye av det har vel noe med at jeg aldri har hatt noen høyeffekt FWD i eie.. FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/
alibaba Posted February 1, 2006 Author Posted February 1, 2006 Prøvde så vidt på Rudskogen en dag ifjor, men like etter hoppet navmuttern av. En sammenheng kanskje? Uansett, skal prøve mer i år. x - RS Turbo S2
morty999 Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 sitti på med en golf vr6 og venstrebremeing i høy fart..SYKT att det sladder så jævelig... men morro da. men har aldri prøvd..
alibaba Posted February 1, 2006 Author Posted February 1, 2006 Jeg skal bruke det for å sette opp bilen for utgang av svingen, slik at man får litt sladd, så bilen hjulene og bilen har riktig retning ut av svingen, da får man bedre grep og kan gi mer gass i utgangen. Ellers må man svinge inn for mye med hjulene, og gir man gass da vil da understyre ut. x - RS Turbo S2
and Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Tøft om du får teken på venstrefotbremsingen. Stor imponeringsfaktor dette Stå på. FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/
Jarnis Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Sykt kult.Trodde ikke dette ble brukt på annet enn turbo biler. Jett mo fiestan skal få kjørt seg..
Guest FACE Motorsport Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Walther Röhrl er kongen av LFB!
Guest Coolnissen Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 prøvd å bremse me venstrefoten men ble noen halsbrekkende turer rundt svingen då ikke så lett å kontrollere bremsen me feil fot. kjører ikk bå bane anyway så ga fort opp d
alibaba Posted February 1, 2006 Author Posted February 1, 2006 I tillegg til at man får en mer gunstig retning på bilen for å kunne gi mer gass ut av svingen uten at det understyrer har man turbotrykk tilgjengelig når man både gasser og bremser, slik at turbolagget forsvinner. Walter Rohl brukte denne teknikken på biler med alle typer hjultrekk før ALS ble vanlig. x - RS Turbo S2
d-link Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Hvilke spec har du på bilen din alibaba? [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
alibaba Posted February 1, 2006 Author Posted February 1, 2006 Verdt å nevne: Cobra 25mm senkefjærerGule Koni, skrudd en kvart omdreining tilbake fra fulltDeflex foringerBlack Diamond combi bremseskiver med Black Diamond Predator beleggCastrol Response Dot4 bremsevæske Amhed Bayjoo chipSteg2 turbo (får et 0.48 eksoshus for sesongen som vil gi bedre top end)Deflex girkassefester7x16 felger med 215/40-16 Deler liggende:Kent CVH34 kitVanninjeksjonSunny GTi-R intercoolerYokohama A032R 195/55-15 Arbeid liggende:RustsveisingSlipe veiv og bytte stempelringer Bremsekombinasjonen inkl væske er absolutt å anbefale, utrolig fornøyd. Veldig lite fading. 25mm senking er også å anbefale. Få også forstillingen justert av en med peil og laser, den turner inn meget bra, og understyrer lite. Bakstillingen er et annet kapittel, men den er det lite å gjøre med. Jeg er veldig fornøyd med grepet og kjøreegenskapene. Tårnstag kjøpes inn og blir forhåpentligvis montert. Bilen mangler top end effekt, men større eksoshus og ny kam vil ordne det. Meget bra mellomregister nå. x - RS Turbo S2
Jarnis Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 hvordan blir bremsepedalen når du gir gass me turbo. Blir det ikke trykk i bremsekrftforserkeren??
alibaba Posted February 1, 2006 Author Posted February 1, 2006 Det er enveisventil der. x - RS Turbo S2
Jarnis Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 ja det var smart. jj, det løser jo det problemet. Har sittet å spillt Live For Speed nå siden jeg så denne posten å jeg må si at dette er svært effektivt på bane, fikk mye bedre rundetider.
alibaba Posted February 1, 2006 Author Posted February 1, 2006 Å kjøre fwd i Live for Speed er like frustrerende som i virkeligheten, ingent dumt sted å øve. x - RS Turbo S2
TJ_RS_Turbo Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 (edited) Men pumper du forsvinner vakumet. Har kjørt uten enveis ventil en uke en gang. Resultat ved bremsing med trykk var stive hjul når vakumet kom tilbake. Har forresten prøvd å denne bremsinga på en våte/snødekte parkeringsplasser. Ganske morro, bør prøves av alle med forhjulstrekk. Edited February 1, 2006 by TJ_RS_Turbo 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Jarnis Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Men pumper du forsvinner vakumet. Har kjørt uten enveis ventil en uke en gang. Resultat ved bremsing med trykk var stive hjul når vakumet kom tilbake. HEHE det va noe slik jeg tenkte meg. Var meg å en kamerat i klassen, vi går kjøretøy, som lurte på dette og spurte læreren, men han er oppvokst med gamle opel record og slik, så han hadde ingen fornuftige svar, han kan foresten ikke uttale turbo heller..... blir Tørrbå...
burnout Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Har lekt meg på glatta med den teknikken med en Daewoo Espero. Deilig å slippe å bruke brekket i ett sett. 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt)
Vebba Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 (edited) Så det vil si det er det Stian Hafsengen driver med i denne filmen? Kjører jo bakhjulstrekk, men blir kanskje noe av det samme allikevel?Satt å så på denne filmen, og lurte litt på hvorfor han drev på slik. Men jeg fikk jo se reaksjonen på bilen, så jeg fant ut at dette skulle jeg prøve selv en gang også. Har ikke kommet så langt ennå da men Edited February 2, 2006 by Vebba 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
yrre Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 med bakjulsstrekk brukes venstrebremsing til å holde kontroll på rumpa så den ikke sklir alt for langt ut og du snurrer.
Mark1 Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 med bakjulsstrekk brukes venstrebremsing til å holde kontroll på rumpa så den ikke sklir alt for langt ut og du snurrer. er vel akkurat motsatt =) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Vebba Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 med bakjulsstrekk brukes venstrebremsing til å holde kontroll på rumpa så den ikke sklir alt for langt ut og du snurrer. Er vel mer for å få ut rompa tenker jeg.... Bruker for det meste gass og litt clutch til slikt jeg 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
d-link Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 er vel akkurat motsatt =) Riktig. Blir mye brukt under "breisladden" på Rudskogen [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now