ninjacrap Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Tenke å bytte registerreima på min 1996 Escort Stv. 1.8 Si Sport, da den har gått over 100 000 km med samme reim'a nå. Har kjøpt et reg.reim kit, og tenkte også å kjøpe et verktøy for å låse kammene med. Kjøp av kamlåser viste seg å være lettere sagt enn gjort, da det eneste verktøyet jeg fant for å gjøre dette var noe universalgreier på Biltema som var heller dårlig i følge en bekjent av meg. Så, er det noen som har noen luretriks på hvordan jeg kan låse kammene på Zetec motoren min?Eller er det like greit å bare merke hvor hjula står, og bare passe på å få det riktig når ny reim skal på? Jeg skal også bytte vannpumpe med det samme, da denne lekker vann. Er det noen luretriks her som jeg må passe på? Eller er det bare "tut og kjør"?
RsMuffe Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 lurer på om ikke det er spor i endene på kam`ne bak.. og da trenger du et flat-jern som passer i sporet på begge kam`ne.
Guest Escort_86 Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 ett flat jern eller en 13mm fast nøkkel er fin å bruk til å låse kammene på zetec motoren har gjort det når jeg har byttet reim på disse motorene.
Guest raaaay Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 hvis ikke er det ikke no krise da, er jo tenningsmerker på kamer/veiv på zetec'en oxo?
fiesta_xr2i Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 er bare å lage merker , å teste de før du tar av reima ..... d gjorde jeg å funka fint d .men bytt løpe å strammehjul å . 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Trones... Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Bruk et flatjern eller vinkel.. Med 5mm tykkelse.. og like langt som toppen..PS! trenger ikke å være jern. Selv så brukte jeg en alu. vinkel med rette dim. Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
ninjacrap Posted February 1, 2006 Author Posted February 1, 2006 (edited) Takk for svar! Får se etter jobb på fredag! Satse på at jeg har sammen bilen igjen innen mandags morgen! hehe Skal bytte løpe og strammehjul også ja Forresten, hadde det vært noe å brukt penger på justerbare kamdrev med det samme? Eller vil det være bortkastede penger på en så "sløv" motor? Edited February 1, 2006 by ninjacrap
ninjacrap Posted February 3, 2006 Author Posted February 3, 2006 I dag må jeg si at jeg hadde litt flask i uflaksen.Skulle på jobb, og idet jeg vrir om nøkkelen hører jeg en ganske skummel lyd! Nesten som et smell, og bilen nektet å starte etterpå!"jaja, der røyk reg.reima!", tenkte jeg. Etter jeg kom hjem fra jobb, fikk jeg tatt en titt under panseret. Men det viste esg at reima sto på den! Litt småslakk, men ellers ikke så verst. Vi testet plugger, tennpluggledninger, coil, bensintilførsel, sikringer, startspray, osv.osv, men ingenting nyttet. Like død. Etter vi tok av toppdekselet, så fant vi ut at reima rett og slett har hoppet over noen tenner på det ene kamdrevhjulet! Heldigvis var ventilene like hele, gudene vet hvordan :-P Vi fikk satt på reima skikkelig, og da startet den fint! Nå gjenstår det bare å få på den nye reima og vannpumpa, og få montert det hele sammen igjen! hehe
Guest raaaay Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Nødt til å være noen høyt i himmelen som liker bilen din!
ninjacrap Posted February 6, 2006 Author Posted February 6, 2006 Sån, nå er det ny registerreim + strammehjul og sånt, ny vannpumpe, nye plugger & pluggledninger og ny temperatursensor. Kjørte bilen i 10minutter så begynte den å hoste & harke litt, før den til slutt "ga opp". Dvs, den sviver fint på tomgang, men når motoren får litt motstand, f.eks. i form av å dra bilen fremover, så blir den kvalt.. Kan det være alle slagene i katalysatoren som begynner å gi sitt utslag ved at innmaten i kat'en har vridd seg og sperrer for eksos?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now