Jump to content

oljepumpe


ojt

Recommended Posts

Jeg skal ha 2wd bunnpanne på min 4wd, må jeg da bytte til 2wd oljepumpe og sil også? Er det noe annet som må gjøres om? Kjøpte ei ny bunnpanne fra england, denne er det ikke retur hull på ondings siden. Må jeg lage til dette selv?

 

Takker for svar. Mvh ojt

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar så langt. Jeg har forge oil breather tank fra før, der går en slange til toppdeksel og en til blokka fra toppen av tanken. Fra bunnen går en ut i friluft under bilen og en til retur i 4wd bunnpanna. Men på 2wd panna er det ingen retur. hva gjør jeg her?

 

Da kan jeg alså bruke pumpa og silen jeg har?

Link to comment
Share on other sites

Guest clapton
Takk for svar så langt. Jeg har forge oil breather tank fra før, der går en slange til toppdeksel og en til blokka fra toppen av tanken. Fra bunnen går en ut i friluft under bilen og en til retur i 4wd bunnpanna. Men på 2wd panna er det ingen retur. hva gjør jeg her?

 

Da kan jeg alså bruke pumpa og silen jeg har?

 

du kan bruke pumpa og sila du har ja.. jeg kjører med det i min uten problemer. har ikke modda en dritt

Link to comment
Share on other sites

Guest RACEFIX

Det var meg og Kjartan Goa som fikk modda den bunnpanna der. Den satt på hans Escos når vi bygget den om til baktrekk. Modifiseringen var nødvendig for å få bunnpanna til å gå klar oljepumpa og pick up railen.

 

Det besvarer også ojt sitt spørsmål, skal man bygge om å bruke 2wd bunnpanne på en 4wd motor må denne modifikasjonen utføres for å få panna til å passe. Bytter man oljepumpe og pick up rail til 2wd så slipper man denne modifiseringen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...