Guest Komfort Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Tok ut baksete av Escorten her om dagen for å legge no kabler. Oppdaget da2 stk vannpumper (seriekoplet) og tilhørende slanger. Trykkslangen går til en dyse på intercooleren og inntaket ligger bare der klar til å koples til en vanntank Lurer på følgende: - Vannpumpene er vel koplet til ECU, men er dem aktivert i chipen ?? Hva må til??- Hvor mye trykk må til for at vannpumpene skal starte??- Hvor mye vann gir den dysa som sitter der ?? - Er det innebygget trykkregulator i vannpumpene ??
bige Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 dette ble montert i alle escort cosw for og få det godkjent til GPA . du må ha en motorsport chip på board eller chip av annet merke som styrer vann spruten . Tror det er filter og pumpe . ligger noe info her : http://www.totenauto.no/Workshop.htmlLettest er det og bruke vindus spyler pumpen med egen bryter og dyse forran IC .....
lowman Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 dette ble montert i alle escort cosw for og få det godkjent til GPA . du må ha en motorsport chip på board eller chip av annet merke som styrer vann spruten . Tror det er filter og pumpe . ligger noe info her : http://www.totenauto.no/Workshop.htmlLettest er det og bruke vindus spyler pumpen med egen bryter og dyse forran IC .....dette er litt feildet ble montert vanninnspøytning "utstyr" i di 2500 første eksemplarene av di første escortene.dette for å få dem homologert for gr a. bare en liten korreksjon alså
bige Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 dette er litt feildet ble montert vanninnspøytning "utstyr" i di 2500 første eksemplarene av di første escortene.dette for å få dem homologert for gr a. bare en liten korreksjon alså For og ta den helt ut - med "alle" mente jeg med stor turbo ....
lowman Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 For og ta den helt ut - med "alle" mente jeg med stor turbo .... hehe..da skal eg ta den litt lenger... er laget fler enn 2500 med stor turbo (mener og huske det iafall.leter etter der eg har lest produksjons talla for hvert år)
cosworth87 Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Vingebil. 5000RS500. 500Sedan 2wd 14000Sedan 4x4 12250Escort T34 3000Escort T25 4000 tatt fra Fast Ford cosworth special2005
Guest Alexander P Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 1992: 34481993: 11431994: 11801995: 13061996: 68 Totalt 7145 Escort Cosworth produsert. Herav 5186 med YBT motor (T35/34)De 2500 første med vanninnsprut tilrettelagt.1959 T25 HTT (High Torque Turbo) YBP
lowman Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 1992: 34481993: 11431994: 11801995: 13061996: 68 Totalt 7145 Escort Cosworth produsert. Herav 5186 med YBT motor (T35/34)De 2500 første med vanninnsprut tilrettelagt.1959 T25 HTT (High Torque Turbo) YBPtakk alexander
cosworth87 Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Driver Fast Ford med vranglære da? kan du gi eksakte tall på de andre cosworthene å alexander?kjekt å vite.
Guest Komfort Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Lurer på hvilken pinne på ECU vannpumpene er koplet til ?? Hvor mye vann dysen gir er vel bare å teste ved å kjøre systemet og måle hvor mye vann som kommer ut !!Er systemet av/på eller reguleres vannmengden av ECU ??
Guest Alexander P Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Driver Fast Ford med vranglære da? kan du gi eksakte tall på de andre cosworthene å alexander?kjekt å vite. Ja, da gjør de det, tallene jeg har kommer fra John R.Bull i Ford sin SVE avdeling. Sierra RS Cosworth Vingebil: 5000 (Hvorav 500 RS500) Sierra Cosworth 2wd sedan: 13140 Motorkode YBBSierra Cosworth 4wd sedan: 12250 Motorkode YBG og YBJ (YBJ med rødt toppdeksel/uten kat. + div, men har fortsatt 200 blokk)
cosworthpower Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Ha detta på min også... -Noen som har prøvd det? Er det noe serlig virkning i det ? Escort Cosworth WolfBmw f31
bige Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Lurer på hvilken pinne på ECU vannpumpene er koplet til ?? Hvor mye vann dysen gir er vel bare å teste ved å kjøre systemet og måle hvor mye vann som kommer ut !!Er systemet av/på eller reguleres vannmengden av ECU ??Nå kan jeg ikke programmet i hode - men om jeg ikke husker feil må du bytte chip og " mother board " til motorsport eller fra en som har dette innlagt i systemet . Mener de legger inn med signal fra temp føler innsug om det overstiger 70 C kobler det inn . på rally bilene virket det hele tiden . Spør - http://www.motorsport-developments.co.uk/ han har svart meg når jeg byttet fra L1 - L8 på vinge bilen ..
Guest Magnus Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Fungerer bra for å få stabil temp og hindre det. Har aquamist vann innsprut jeg da
lowman Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Driver Fast Ford med vranglære da? kan du gi eksakte tall på de andre cosworthene å alexander?kjekt å vite.fast ford er vel kansje ikke den akurat mest nøyaktige pålitelige kilden nei.og dem talla som alexander kom med er akurat dem samme som eg lette etter.og husker det iafall er fra en nøyaktig kilde.
lowman Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Er ikke montert på min escort(93 mod)det e fordi du isje har en av di 2500 første kurti
Guest Komfort Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 (edited) Nå kan jeg ikke programmet i hode - men om jeg ikke husker feil må du bytte chip og " mother board " til motorsport eller fra en som har dette innlagt i systemet . Mener de legger inn med signal fra temp føler innsug om det overstiger 70 C kobler det inn . på rally bilene virket det hele tiden . Spør - http://www.motorsport-developments.co.uk/ han har svart meg når jeg byttet fra L1 - L8 på vinge bilen .. Har lyst til å bruke så mye som mulig av det originale systemet, har 2 alternativer: 1. Få skreddersydd en chip som aktiverer vanninnspruten ved et visst trykk.2. Sette en trykkbryter i innsuget som aktiverer systemet f.eks ved 1,1Bar. Må bare finne ut hvor mye vann dysa gir, skal vel helst ikke overstige 20% av bensinmengden ?! Orginal dysene gir max:272 ccm/minx4= 1088ccm/min Vannmengden blir da max: 218ccm/min = 0,218 liter/min. 2 liter tank holder da i ca 10 min full gass Edited February 2, 2006 by Komfort
bige Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 nå blir jeg noe forvirret - det jeg snakker om er kjøling av IC - du sprøyter vann PÅ IC for og få en større virknings grad . Ikke sprute vann inn i turbo for og kunne kjøre 9:1 og høyt turbo trykk - fjerne banking i motoren ..
Guest Komfort Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 nå blir jeg noe forvirret - det jeg snakker om er kjøling av IC - du sprøyter vann PÅ IC for og få en større virknings grad . Ikke sprute vann inn i turbo for og kunne kjøre 9:1 og høyt turbo trykk - fjerne banking i motoren .. Jeg snakker om å sprøyte vann inn i sylinderne sammen med bensin. Den originale vanndysa sitter mellom IC og gasspjeld, festet på IC.
lowman Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 vanninnsprut som står på di 2500 første escortene er jo for å sprute vann inn i motoren.ikke waterapray ..sånn som mitsubishi evo har.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now