Jump to content

oppjustering av dieseltrykk


Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

hei

er det noen som har oppjustert dieseltrykket på sin mondeo?

lurer på hvor man gjør det og hvor mye man skal skru opp....

og eventuelle erfaringer med dette!

 

mvh

Roger

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje
hei

er det noen som har oppjustert dieseltrykket på sin mondeo?

lurer på hvor man gjør det og hvor mye man skal skru opp....

og eventuelle erfaringer med dette!

 

mvh

Roger

 

 

Er nok ikke så mange som kan mye om diesel her på forumet. Hør med Minge på Havnås handel i Trøgstad. Han er den som har mest peil på diesel etter det jeg har erfart. Har kjørt diesel bil siden 97 og sendt flere pumper til til han. Han kan også chip tune motoren dersom du har hdi motor. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee

kan ikke chippe den, har hvertfall ikke funnet chip..

leser på engelsk mondeoside at de jusser opp dieseltrykket ved en skrue på dieselpumpen..

Link to comment
Share on other sites

må nokk sende inn pompa for å få den opp justert, det som gjøres med traktorer osv, man stiller på pompa, på elektronisk fueling så må det chipes, men er litt og hente på pompa visst nokk...

og disel turbo motorer har som regel ikke wast gate, vertfall ikke på anlegg og arbeids maskiner(vet ikke på bil), trykke styres av hvor mye drivstoff du klarer og frese inn, som igjen danner eksos til å få spool up... mener Cmito fikk taki seg en mondeo disel turbo, og den mener jeg faktisk hadde wast gate, så mulig dy får opp turbo trykket litt ,som kan øke til høyere effekt...

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
må nokk sende inn pompa for å få den opp justert, det som gjøres med traktorer osv, man stiller på pompa, på elektronisk fueling så må det chipes, men er litt og hente på pompa visst nokk...

og disel turbo motorer har som regel ikke wast gate, vertfall ikke på anlegg og arbeids maskiner(vet ikke på bil), trykke styres av hvor mye drivstoff du klarer og frese inn, som igjen danner eksos til å få spool up... mener Cmito fikk taki seg en mondeo disel turbo, og den mener jeg faktisk hadde wast gate, så mulig dy får opp turbo trykket litt ,som kan øke til høyere effekt...

pumpen min er jo ikke elektrisk da.. den blir drevet av reim... vist det var det du mente?

Link to comment
Share on other sites

pumpen min er jo ikke elektrisk da.. den blir drevet av reim... vist det var det du mente?

 

sa ikke at den var det heller, men nevnte visst den var det så måtte det chip`es...

Men etter som at det da er mekanisk skall d være fult mulig og få justert på den, åssen det er på disse har jeg ikke peiling på for 50 flate, men på anleggs maskiner osv er det som regel en skrue på/i pompa som justeres på...

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
sa ikke at den var det heller, men nevnte visst den var det så måtte det chip`es...

Men etter som at det da er mekanisk skall d være fult mulig og få justert på den, åssen det er på disse har jeg ikke peiling på for 50 flate, men på anleggs maskiner osv er det som regel en skrue på/i pompa som justeres på...

jess=) tror det er sammme systemet på min bil også=)

Link to comment
Share on other sites

hei

er det noen som har oppjustert dieseltrykket på sin mondeo?

lurer på hvor man gjør det og hvor mye man skal skru opp....

og eventuelle erfaringer med dette!

 

mvh

Roger

 

 

hei spørrs på modell du har men den har elektrisk gassregulatero og en føler til jeg ikke husker navne på med den drives av driv reim er rett det er en halvelektronisk pumpe og skal du øke trykke fra turboen anbefaler jeg at du sender pumpen inn for økning av disele kan gjører hos jare disel i oslo eller hos hønefoss elektro disel dem har en del erfaring ja men skal du bare øke trykke litt står det på flere steder at det er mulig hvor vite ang bar er jeg usikker på jeg skulle selv ha stillt opp min men har hvert litt usikker ang hva pumpen levere opp av hk har fabrikk montert ic og turbo selv men wasgaten eller turbo avlastningen er av en slik type at overtrykke slippes ut i eksosen og ikke i lufte derfor ingen lyd mye ombygging sier dem for å får det til men hadde hvert morro med rundt 150hk +

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...