Jump to content

vannlekasje


Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

hei!

alt i bagasjerommet mitt er søkkvått! tepper osv..

noen som har vært borti dette før?

har en mistanke om at det lekker fra skøyten der som vannet fra taket osv skal renne ned. men det er ikke godt å si. vet bare at det renner ned den "søylen" som er bak hjulbuen liksom.. de som har mondeo mk1 vet hva eg mener..

men eg bare lurer på om det er flere som har vært bori dette her? og hva de event har gjort?

noe stoff som er å anbefalle?

 

mvh Roger

Link to comment
Share on other sites

min lekker å..

har egentlig ikke prøvt så alt for mye å finne ut hvor det kommer ifra. men det irriterer temmelig bra.

Masse dogg osv om vinteren, har tatt ut alt å tørka opp osv, men det kommer alltid tilbake, fint svømmebaseng nedi der, LENGE siden jeg har sitt nå, tør nesten ikke se ;)

 

Men en ting jeg har merka meg er at vist bilen står parkert i nedoverbakke med fronten ned så kommer det mye mer vann inn, akkurat som om det er det vannet som ligger å koser seg i pakningen til bagasjelokket som kommer in, er usikker på om det kommer noe in når den står 100% horisontalt :P det kommer ihvertfall mindre

 

har planer om å finner utav dette problemet når det blir varmere i været, da får det bli en total ombygging av bagasjerrommet .)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hatt det problemet de 4 årene jeg har hatt min, men dere har kanskje takluke? Da er det sansynligvis drenerings-røra som har blitt tette. Beste rådet da er å sette den inn et godt varmt sted å blåse gjennom røra etter 4-5 timer

Link to comment
Share on other sites

Guest Racing_

Den sommeren jeg overtok mondeoen oppdaget vi vannlekkasje i bagasjerommet. Her var det pakningen rundt ene baklykten som var gåen, byttet pakningen og problemet var borte. Kan jo være verdt å sjekke.

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
Den sommeren jeg overtok mondeoen oppdaget vi vannlekkasje i bagasjerommet. Her var det pakningen rundt ene baklykten som var gåen, byttet pakningen og problemet var borte. Kan jo være verdt å sjekke.

 

det skal sjekkes

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
Har ikke hatt det problemet de 4 årene jeg har hatt min, men dere har kanskje takluke? Da er det sansynligvis drenerings-røra som har blitt tette. Beste rådet da er å sette den inn et godt varmt sted å blåse gjennom røra etter 4-5 timer

ingen takluke!

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee

lekker heller ikke fra pakingen til baklyset.. vannet samler seg rett bak venstre hjulbue.virker som om det kommer ned der liksom..

Link to comment
Share on other sites

Guest Racing_
lekker heller ikke fra pakingen til baklyset.. vannet samler seg rett bak venstre hjulbue.virker som om det kommer ned der liksom..

 

 

Prøvd å lagt ned bakseteryggene og lagt deg inn i bagasjeromet med en lommelykt, mens noen står ute med hageslangen? Eventuelt ta ut trekket over hjulbuen for å få sett bedre hvor vannet kommer inn, hvis du ikke allerede har tatt det ut for å tørke det da =). Er jo bare festet med et par plastknotter.

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
Prøvd å lagt ned bakseteryggene og lagt deg inn i bagasjeromet med en lommelykt, mens noen står ute med hageslangen? Eventuelt ta ut trekket over hjulbuen for å få sett bedre hvor vannet kommer inn, hvis du ikke allerede har tatt det ut for å tørke det da =). Er jo bare festet med et par plastknotter.

har ribbet bagasjerommet og lagt nedi der mens noen spyler.. merker bare at når eg tar fingen over den stolpen som kommer ned i bagasjeromet bak hjulbuen så ødelegger eg liksom nedstrømmningen til vannet, kjenner at vannet kommer nedover den stolpen, men klarer ikke finne ut hvor vannet kommer fra videre, over den liksom.. tenkte det var vannkanalen på toppen av bagasjerommet som lak, så eg la teip over den... men kommer fortsatt vann inn...

kunne vært at det lekker fra vinduet, men er litt rart av vannet kommer ned der liksom? eller?

eg vetsje..

blir så irritert når eg isje finner ut hvor lekasjen kommer fra...

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
Sjekka lufteventilane ved bakdørene?

jepp!

de er tett..

har funnet ut at det nok ganske sikkert er pakningen i vinduet. nedkant på venstreside. der kommmer vannet inn.. hvertafll vist eg spyler der med slangen så renner det intest mye inn i bilen.. så må være der det kommer fra.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Guest Unge_Lafton

det med at det er vått i bagasjerommet er mest sannsynlig at det har vert rått i det siste, har aldri hatt det problemet når det er tørt ute... <_<

Link to comment
Share on other sites

ja, det er altfor tett baki der. så det slår seg å blir fuktig i varierende ver fra varme til kuldegrader

 

Okey....vist jeg ser nærmer etter så har du nok rett der, all fukta sitter fryst fast på under siden av bagraselokket. Og det er ikke no vann/fuktighet under matten på gulvet, bare på toppen av teppe. Får vel sett på litt varme i garasjen og få tørka litt skikkelig opp baki der.

Edited by Boosti
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også vann som fryser til is under bagasjelokket...

 

Da er det helt sikker at det slår seg hos deg og...

 

Jeg har parkert bilen inne i grasjen med varme i to dager nå. Og det er helt tørt der, selv om bilen står i regnvær i 10 timer på jobben om dagen.

Når jeg står parkert på jobben, vipper jeg også bakseteryggen litt fram. Så får gjører det sånn til jeg finner på en bedre løsning....

Link to comment
Share on other sites

jeg finner heller ikke ut hvor vannet kommer inn. Hovedmistenkt er pakningen rundt ruta.. også litt skeptisk til pakning rundt baklykter og området rundt der.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...