Jump to content

Recommended Posts

Posted

Startet min ombygging fra sierra xr 4x4 2.8i twin turbo til min sierra 3dørte 2liter... det gikk ganske greit en stund. litt modifiseringer me størrelse på hull til sikringsbok å div. Har flutta over hele ledningsnette, (mye arbeid).

Skulle sru fast motor, gearkasse og travers da det dukket opp et seriøst heftig problem!!!! 4hjulstrekket på gearkassen komm ikke opp i kanalen. Det var for bredt for kanalen! Noen som har vert borti dette før? funderen på å sjære ut det stykke fra den andre å sveise over.

Takker for gode tips?

Har lurt litt på kossen det blir å få tak i godkjenningspapirer når det må sjæres ut i karaosoriet!?

Posted

Dette var vel noe du burde sjekka før ombygginga begynte, for det stemmer med det jeg har hørt at man må skifte ut deler av kardang-tunnelen for å få plass til 4x4 drivverket :(

Posted

Det kan jeg love deg. Var bare litt kjipt at jeg hadde smørt golve med rustbeskyttelse å div å må sjære å sveise i nytt. Men skal alti få det til.

Har en mistanke om at de bare er 83 - 85 mod som har så smal tunell. (den gamle fronten uten 1000m)

Begynner nok antagligvis å sjære ut i dag.

Posted

Den første typen av sierra hadde smalt feste til gearkassen, dette festa var ca 30cm langt.

Den modellen som kom i 85 fikk breiere fester under, (tror de er samme bredde som xr4en. ikke helt sikker) men xr4x4en har en bunk i tunellen til det huset som akslingen kommer ut av.

Har sjært ut begge sider av tunellen på xren så er snart klar til å sveise dei fast igjen på 2l'en.

"Ble en del mer arbedi den ombygginga en jeg hadde trudd"

Posted

Det klarer seg vel med den sida der mellomakselen framover går...? På andre sida er det vel likt?

Ombygging blir som regel myye mer enn du hadde budsjettert med..! :shock:

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Posted

Det var ikke samme bredde på festene til gearkassa. men alt er under kontroll nå.

Jeg var en tur innom biltilsynet å snakka me dei om godkjenning av bilen.

Etter retten skal ford skrive ut papirer å kikke over bilen, men de gjør dei selfølgelikt ikke.

Men enklere godkjenning av denne bilen kan det ikke bli. Tok turen innom å slo av en prat me han som godkjenner, heldigvis er han ford mann å har bygd om til cosworth selv så han sa det var bare å bygge i vei å komme ut å så sko han stempla. Han viste akkurat ka bremser bilen skulle ha og hva som måtte gjøres. Papirer var ingen hensikt, men i tilfelle hadde han liggende hjemme :) Å det første jeg ser når jeg kom inn på konteret er en modell av sierra cosworth rs500 :)

Kan ikke bli bedre.!!! :)