Jump to content

Hvilken lakk kan jeg bruke til cvh-turbo blokk


MacGyver

Recommended Posts

Som topic viser..hva kan jeg bruke?

 

Er eneste løsninga en varmebestandig lakk fra f.eks Gasolin som tåler slikt, eller går det bra med "bare" et varmeskjold over eksoshuset på turbo'n??

 

Finnes det da varmebestandig grunning? eller skal disse lakk-typene sprayes rett på bart metall?

Blir vel dårlig deal med quick-grunning...hehe :lol:

 

- Olle -

sykler til arbeid

Link to comment
Share on other sites

har brukt hammerlakk på motorer tidligere og det har fungert utmerket.. ;) blir dritrått med hammerlakk i støpegjernsfarge så fremt resten er bra.. :D

 

Tåler den varme da? Har du prøvd? (den skal vel ikke ha grunning heller den...)

 

Finnes jo blå hammerlakk også da, kanskje det blir noenlunde fint?

 

hmm

sykler til arbeid

Link to comment
Share on other sites

fungerte veldig bra på de jeg har brukt det på.. :) det er jo emaljelakk også så den holder seg blankere enn vanlig lakk... men jeg har aldri brukt lyse farger, så vet ikke om emaljen blir brun der det er mye varme.. skal du ha lys farge tror jeg det er bedre å bruke vanlig motorlakk..

Link to comment
Share on other sites

Brukte helt vanli benga lakk æ,å d fungerer topp.ei blokk blir jo aldri så varm.... Ska jo tross alt ha kjøling å :D

Så fungerte fint te mæ...

 

Blokka blir ikke varm, men turboen blir jo varm. Så "baksiden" av blokka er jo ikke noe problem..blir vel sikkert kun ved turboen.

sykler til arbeid

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal
abn0rmal var innom en farve handel og skaffa seg noe malings lignende greier, den skulle vistnokk tåle 120 grader,spørs om det kommer til og holde mål da :P

 

Det ornder seg det ;) mulig at turboen varmer opp på sin side, men blokka skal ikke overskride 120 grader hvertfall, og da er ikke lakken på blokka det du bør bekymre deg mest for kanskje? :P

Link to comment
Share on other sites

har brukt hammerlakk på motorer tidligere og det har fungert utmerket.. ;) blir dritrått med hammerlakk i støpegjernsfarge så fremt resten er bra.. :D

 

Hallo, jeg har lakka 2 manifolder (en traktor og en 2takt snøscooter) og resten av anlegge på scooteren med dette her, og det holder seg! Og ikke prøv å komme her å si at det ikke blir varmt, mann..

 

Hamerite hammerslagslakk , ingen over , ingen ved siden! ;)

 

Ord!

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Hallo, jeg har lakka 2 manifolder (en traktor og en 2takt snøscooter) og resten av anlegge på scooteren med dette her, og det holder seg! Og ikke prøv å komme her å si at det ikke blir varmt, mann..

 

hva er det du mener med å quote meg på den da? sier jo selv at det holder... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Hammerslagslakk, har de det der de selger "vanlig" Hamerite? Hvor kan jeg få tak i støpejernsfarge?

selges rundt omkring det.. står hammerslag nederst på boksen.. :) jeg kjøpte støpejernsfarge på mekonomen mener jeg på.. er en stund siden..

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...