Jump to content

Lattergass til CVH-mfi


MacGyver

Recommended Posts

Hepps!

 

Driver å ska montere lystgass-anlegg på rs-turboen (med 200hesters dyse...hehe..neida :P ).

Wet-kit: http://www.turbobits.co.uk/acatalog/wet_ni...oxide_kits.html

 

Men hvor skal jeg få bensinen fra. "Fuel-feed" slangen til innsuget skal egentlig gå fra fuel-rail'en på motoren, MEN mekanisk innsprøytning har jo som kjent ingen fuel-rail.

 

Noe lure løsninger?

 

- Olle -

 

 

(som dere sikkert ser i "signaturen"..så har jeg fått en ny-gammal bil..fortsatt Escort)

 

:lol: :lol: :lol:

sykler til arbeid

Link to comment
Share on other sites

T-stykke på slangen til bensinfordeler da?

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Hent ut fra hovedledninga INN til bensinfordeleren, det er den eneste plassen med stabilt bensintrykk. Ha i tankene at vi snakker om ganske mye bensintrykk, ca. 7bar, så bensinmengden vil bli noe øyere enn ved nyere systemer med lavere bensintrykk.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Hent ut fra hovedledninga INN til bensinfordeleren, det er den eneste plassen med stabilt bensintrykk. Ha i tankene at vi snakker om ganske mye bensintrykk, ca. 7bar, så bensinmengden vil bli noe øyere enn ved nyere systemer med lavere bensintrykk.

 

Takk, Leo! Tror jeg prøver den versjonen ja. Så lenge den har nok trykk til både fullt gasspådrag, OG den extra bensinen Nos'en skal ha..går det jo fint!

sykler til arbeid

Link to comment
Share on other sites

rett før dysa....

 

du må ikke finne på det.. da stjeler du jo bensinen motoren har fått oppmålt av lmm og blandingen blir skummelt mager... hele vitsen med wet system er jo at motoren skal få ekstra bensin.. ikke stjele den fra det som allerede er oppmålt.. prøver du det kommer du mest sannsynlig til å brenne stemplene.. gjør som leo sier du.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Gjør som jeg sa, og som Leo bekreftet var smartest. Dont take my creds ... BIAAATCH :D

Edited by d-link

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

hæhæ, skal jeg være helt ærlig så har jeg ikke peil.. men det har dere sikker funnet ut8P men, ville nå tro den rett før dysa hadde vært en bra plass... grunnet du ville vel ikke fått noe mer av å sette den før regulatoren.. da denne vil regulere det til vanlig anyway og du vil få null effekt......!! så ville nå trodd at rett før dysene hadde vært en bra plass...?

 

Wet systems are named due to the way they inject fuel into the upper intake, normally 3-4" ahead of the throttle body (ie. in the T U R B O charge carrier pipe on a FRST). Wet systems are best used in Turbocharged / Supercharged applications. This is due to the way fuel flows differently than air or nitrous. This difference can lead to distribution problems and sometime inlet backfires. Inlets designed for wet flow (such as carburetors) cause significantly less separation of the nitrous/air and fuel. As the inlets on a modern fuel injected car are designed to flow only air, they have tighter turns and are often of a more compact design - not ideal for wet flow nitrous systems.

Link to comment
Share on other sites

Neineinei, rett før dysene på rst er den siste plassen jeg ville tatt bensin i fra. Nettopp av den grunn at trykket i slangene fra bensinfordeler/lmm varierer fra tif til annen, avhengig av turtall og ladetrykk ++. Dette fordi dysene på rst varierer hvor mye de fløder til en hver tid avhengig av trykket de får fra bensinfordeler/lmm. Det som vil skje hvis man tar bensin rett før dysa er at den sylindern som man velger å koble bensintyven inn på ikke får den bensin mengden den gjør krav på og vil gå magert. Magert = mye varme! Mye varme blir det ikke minst av NitrousOxide shots også, så hvis vi legger sammen det så ender du opp med en blåst toppakning og et stempel med et hull i, i beste fall.

 

På bensinrøret fra bensinfilter og inn til bensinfordeler/lmm er det konstant trykk, ikke variabelt slik det er fra bensinfordeler/lmm til dyser. Derfor mener jeg fortsatt at den beste plassen for å hive inn bensintyven er mellom bensinfilter og bensinfordeler/lmm :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Men nå ble du kanskje litt klokere :) Er det ikke gøy med forum dere? Wiii ... /klappe

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...