MacGyver Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Hepps! Driver å ska montere lystgass-anlegg på rs-turboen (med 200hesters dyse...hehe..neida ).Wet-kit: http://www.turbobits.co.uk/acatalog/wet_ni...oxide_kits.html Men hvor skal jeg få bensinen fra. "Fuel-feed" slangen til innsuget skal egentlig gå fra fuel-rail'en på motoren, MEN mekanisk innsprøytning har jo som kjent ingen fuel-rail. Noe lure løsninger? - Olle - (som dere sikkert ser i "signaturen"..så har jeg fått en ny-gammal bil..fortsatt Escort) sykler til arbeid
d-link Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 T-stykke på slangen til bensinfordeler da? [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Leo Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Hent ut fra hovedledninga INN til bensinfordeleren, det er den eneste plassen med stabilt bensintrykk. Ha i tankene at vi snakker om ganske mye bensintrykk, ca. 7bar, så bensinmengden vil bli noe øyere enn ved nyere systemer med lavere bensintrykk. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
MacGyver Posted January 27, 2006 Author Posted January 27, 2006 vil ikke det "stjæle" trykket fra bensinen til resten av motorn? Hva mener du "før dysa"...alle 4 dysene mener du? sykler til arbeid
MacGyver Posted January 27, 2006 Author Posted January 27, 2006 Hent ut fra hovedledninga INN til bensinfordeleren, det er den eneste plassen med stabilt bensintrykk. Ha i tankene at vi snakker om ganske mye bensintrykk, ca. 7bar, så bensinmengden vil bli noe øyere enn ved nyere systemer med lavere bensintrykk. Takk, Leo! Tror jeg prøver den versjonen ja. Så lenge den har nok trykk til både fullt gasspådrag, OG den extra bensinen Nos'en skal ha..går det jo fint! sykler til arbeid
Robox Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 rett før dysa.... du må ikke finne på det.. da stjeler du jo bensinen motoren har fått oppmålt av lmm og blandingen blir skummelt mager... hele vitsen med wet system er jo at motoren skal få ekstra bensin.. ikke stjele den fra det som allerede er oppmålt.. prøver du det kommer du mest sannsynlig til å brenne stemplene.. gjør som leo sier du..
d-link Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 (edited) Gjør som jeg sa, og som Leo bekreftet var smartest. Dont take my creds ... BIAAATCH Edited January 27, 2006 by d-link [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Alex_86 Posted January 28, 2006 Posted January 28, 2006 hæhæ, skal jeg være helt ærlig så har jeg ikke peil.. men det har dere sikker funnet ut8P men, ville nå tro den rett før dysa hadde vært en bra plass... grunnet du ville vel ikke fått noe mer av å sette den før regulatoren.. da denne vil regulere det til vanlig anyway og du vil få null effekt......!! så ville nå trodd at rett før dysene hadde vært en bra plass...? Wet systems are named due to the way they inject fuel into the upper intake, normally 3-4" ahead of the throttle body (ie. in the T U R B O charge carrier pipe on a FRST). Wet systems are best used in Turbocharged / Supercharged applications. This is due to the way fuel flows differently than air or nitrous. This difference can lead to distribution problems and sometime inlet backfires. Inlets designed for wet flow (such as carburetors) cause significantly less separation of the nitrous/air and fuel. As the inlets on a modern fuel injected car are designed to flow only air, they have tighter turns and are often of a more compact design - not ideal for wet flow nitrous systems.
d-link Posted January 28, 2006 Posted January 28, 2006 Neineinei, rett før dysene på rst er den siste plassen jeg ville tatt bensin i fra. Nettopp av den grunn at trykket i slangene fra bensinfordeler/lmm varierer fra tif til annen, avhengig av turtall og ladetrykk ++. Dette fordi dysene på rst varierer hvor mye de fløder til en hver tid avhengig av trykket de får fra bensinfordeler/lmm. Det som vil skje hvis man tar bensin rett før dysa er at den sylindern som man velger å koble bensintyven inn på ikke får den bensin mengden den gjør krav på og vil gå magert. Magert = mye varme! Mye varme blir det ikke minst av NitrousOxide shots også, så hvis vi legger sammen det så ender du opp med en blåst toppakning og et stempel med et hull i, i beste fall. På bensinrøret fra bensinfilter og inn til bensinfordeler/lmm er det konstant trykk, ikke variabelt slik det er fra bensinfordeler/lmm til dyser. Derfor mener jeg fortsatt at den beste plassen for å hive inn bensintyven er mellom bensinfilter og bensinfordeler/lmm [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
d-link Posted January 28, 2006 Posted January 28, 2006 Men nå ble du kanskje litt klokere Er det ikke gøy med forum dere? Wiii ... /klappe [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Alex_86 Posted January 28, 2006 Posted January 28, 2006 (edited) *klappe d-link på skulderen, lærer noe nytt hver dag* Edited January 28, 2006 by Alex_86
MacGyver Posted January 28, 2006 Author Posted January 28, 2006 Tænk ju veri møtsj folkens! Bra at det finnes kloke hoder rundtomkring! sykler til arbeid
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now