Guest Komfort Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Har tenkt å modifisere/forbedre det originale oil breather systemet. Har laget et veldig enkelt system som funker bra i hodet mitt!! Bør jeg tilføye/ta bort noe ?? Kommentarer??
rscosworth Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 du trenger bare en tank. du må ha en slange fra der den originale ventilasjonen står. denne må gå inn høyt oppe i tanken.en slange ut fra tanken ned i bunnpanna. denne fra bunnen av tanken. så må du ha en som skal lufte ut fra tanken.en bailey tank har denne festa til et innvendig rør som går fra bunnen og halveis opp i tanken slik at det ikke skal renne ut av denne og. på denne måten trenger du ikke catch-tank da all olje som separeres fra damp går i retur til bunnpanna.
Leo Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Det fungerer nok fint, men det er ikke lovlig. Dampen skal etter boka ledes til innsug. Det var en av tingene BT poengterte da jeg snakka med teknisk om godkjenning av turbokonvertering. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Komfort Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Det fungerer nok fint, men det er ikke lovlig. Dampen skal etter boka ledes til innsug. Det var en av tingene BT poengterte da jeg snakka med teknisk om godkjenning av turbokonvertering. Her den lovlige versjonen, bytta luftfliteret med en slange til den originale oil breather tilkoplingen påluffilterboksen.
Guest Magnus Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Vil fungere bra den der. Ikke noe problem som jeg ser ihvertfall
Recommended Posts