Guest oddev Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 (edited) Dette har sikkert vært oppe 100 ganger før, men jeg spør Har en 89 2,0i ohc som jeg drømmer om å engang få turbo i.Bilen har gått 110000, så det er vel ikke så verst? Så, greia er: Hvor mye må jeg bytte på / i motoren for å få til dette?OGJeg tenkte lavt trykk, ikke så mye hester (150 kanskje, på en god dag?. -Hvis man godkjenner m.feks 0,3 i ladetrykk, får man da sinnsyk forsikring? Er det noen plass man kan få tak i KIT til dette? Eller lønner det seg å handle del for del? Jeg er klar over ting som: -Turbo-Manifold/eksos Noen ting jeg lurer på: -Innsprøytningen (byttes/forandres?)-Stempler (tenkte å beholde orginalstemplene foreløpig)-Bremser må jeg vel forandre på tipper jeg. Har bakstilling til Xr4i jeg kan sette på, den er god for litt effekt?-Andre ting som må til for å få dette godkjent.. Og en annen liten ting: Hva er egentlig IS (følermegdum) ? Er en Injection OHC is? Eller er dette en spesiell versjon av 2litern? Kan man se det på utseendet på motoren. Dette blei VELDIG mye på en gang =) Jeg takker for alle svar. Mvh. oddev Edited January 26, 2006 by oddev
morty999 Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 150hk er jo ingen kunst.. holder med en liten turb, IC og noen rør så er du i boks.. org sprutet klarer ca 0,6.. spørs på hvor stor turbo osv du har.. du bør skaffe deg ny bensintrykksregulator og andre toppbolter (12,9 umbrako) org topppakning holder til så lite trykk.. så da ere bare å lade ivei bare spør om du lurer på noe..
Guest oddev Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 (edited) 150hk er jo ingen kunst.. holder med en liten turb, IC og noen rør så er du i boks.. org sprutet klarer ca 0,6.. spørs på hvor stor turbo osv du har.. du bør skaffe deg ny bensintrykksregulator og andre toppbolter (12,9 umbrako) org topppakning holder til så lite trykk.. så da ere bare å lade ivei bare spør om du lurer på noe.. Kanooooon! Veit du om en plass jeg finner kit til en grei penge? Og hva med bremsene? Er ikke xr4i bremsene gode for 170hk ellernosånt? Og hva med IS? Hvis jeg får tak i en isT maskin, går denne rett på ledningsnettet da? Edited January 26, 2006 by oddev
morty999 Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 kit tror jeg ikke du finner gitt.. her må alt lages selv.. xr4i bremene holder til 150hk ja.. da det er det orginalt i en xr4i.. hehetror de er godkjent for 200 el no
Guest Mr.Escort Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 jeg har ca 160 hk med mitt oppsett.T-25 turbo,4wd IC,originale dyser(hadde gule cosworth dyser) og cosworth bensin trykksregulator
Guest oddev Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 jeg har ca 160 hk med mitt oppsett.T-25 turbo,4wd IC,originale dyser(hadde gule cosworth dyser) og cosworth bensin trykksregulator Og hvor mye koster såntno?
Guest oddev Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 kit tror jeg ikke du finner gitt.. her må alt lages selv.. xr4i bremene holder til 150hk ja.. da det er det orginalt i en xr4i.. hehetror de er godkjent for 200 el no Da har jeg i allefall bremser bak da.. Har du forresten noen idè om hvor jeg får tak i calipere til den bakstillinga? Hva bør jeg gjøre med bremser foran?
Peet Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 scorpio/xr4x4 calippere.. også xr4x4 skiver så e d smakkers
Guest oddev Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 scorpio/xr4x4 calippere.. også xr4x4 skiver så e d smakkers Takk for svar. Er det noe som jeg ser etter hos høggern eller?
Guest Mr.Escort Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 alt er til salgs for rett pris...men vet ikke hva det koster...kjøpte bilen som den er nå...med unntak av de diverse modinger jeg har gjort i dag..
Garnes Racing Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 jeg har ca 160 hk med mitt oppsett.T-25 turbo,4wd IC,originale dyser(hadde gule cosworth dyser) og cosworth bensin trykksregulatorcosworth dyser på is ecu er ulurt da....høy ohm/lav ohm.is ecu tåler ikke cossie dyser noe serligt TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
Guest oddev Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 (edited) Men det jeg skreiv om IS? Er IS og ohc injecton samme maskin? Eller er IS en bil som har ohc inj. motor? Edited January 27, 2006 by oddev
Guest zr50sl Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 IS er en sierra som skulle ha mere sportsligere kjøreegenskaper den gang da den kom kontra vanlig 2l lat, OHC I motor er som sagt brukt i IS biler, men kom oxo i vanlige sierraer oxo, min eks 2.0I CLS 89,dog noe spesiel da siden den er lavkomp m cat og EGR
Gess Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Var ikke Sierra 2.0 is en litt friskere variant av Sierra? Mener at forskjellene ligger i litt andre støtfangere, grøftelys, treeket ratt, seter med bedre sidestøtte, og selvfølgelig innsprøytning i motsetning til forgasser som var vanligst på den tiden.Mener motoren er lik de andre Sohc maskinene med innsprøytning. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
morty999 Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 (edited) IS er en sierra som skulle ha mere sportsligere kjøreegenskaper den gang da den kom helt riktig.. da den kom! hehe EDIT; Gess jo den er akuratt lik alle andre... eneste er litt større innsugsport pga dyser.. Edited January 27, 2006 by morty999
cossie_storm Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 pris for bygge?koster alt fra 5k til 12k til og begynne medhar en liten ic fra escort hvis du trenger. får den billig. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
morty999 Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 rst ic gjør jo ikke annet enn ¨å slippe luft igjennom hehe
Guest Mr.Escort Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 cosworth dyser på is ecu er ulurt da....høy ohm/lav ohm.is ecu tåler ikke cossie dyser noe serligt fungerte meget bra på bilen min ihvertfall..og det er kjørt med cossi dyser siden bilen ble bygd så det går nok skal du se
Guest Mr.Escort Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 gjør det morty..har dyser som passer perfekt til det jeg...gule dyser.. hadde ingen problemer med min..lada 0,7 og ingen tenningsbank what so ever...kjører med is dyser nå å 0,6 i ladetrykk og heller ingen tenningsbank eller noe..fungerer fint som fafo det...
morty999 Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 prøvde bare audi dyser jeg.. g det funka som ****.. 1,5bar hehe uten tenningsbank
cossie_storm Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 det skal ikke virke på is i hvertfall. kan brenne utgagnen på ecu.har du dyse driver i tillegg? morty: prøvde bare? hehe Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Paul Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 og 5 liter på mila dere med ist, hvor mye bensin bruker motorene deres? gi gjerne specs på motor tenker på ist i escorten (mk2) men lurer på hvo r mye bensin d går med ikke lyst å ha en bli som bruker 3 liter på mila:P(fin kjøring)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now