cossie_storm Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 er nok stor forskjell på motorene. slitt motor, dårlig gjennom strømning i toppen. feil stilt. osv osv Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest zr50sl Posted March 10, 2006 Posted March 10, 2006 meget godt poeng d,MEN gjentar d igjen, hva er gjort med 100HK OHC'n kontra en året før med 9,2-1 i komp
cosworth540 Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 meget godt poeng d,MEN gjentar d igjen, hva er gjort med 100HK OHC'n kontra en året før med 9,2-1 i komp er lavkomp motor på alle med innsprut og katalysator.Hvis man senker komphøyden på stemplet med 1 m.m. som du sier du har målt utgjør det en del hester.har brosjyra her fra når Sierraen Sedan var ganske ny,og der står det at modellen med kat har 100 hester,og uten kat 115 når bilene har innsprut
Guest zr50sl Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 joda stemmer nok d. men d som er så rart er at d finnes I motor med 8.5-1 komp og 115 hk.. men uansett så vil jeg tippe at effekten er strupet ned i motorstyring og tenninga på disse med 100 hk cat & EGR
Bdt Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 hvor gjør du av oljeretur fra turbo?sveiser rør i bunnpanna eller bruker man nippelen i bakkant av motorfestet?dette skal gjøres fort og gæli så kom med noen forslag som er lett....gidder ikke bruke masse spenn og dritt på søplebilen COS it`s WORTH it!
morty999 Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 holder med å ta den i den orginale nippelen.. stikke på biltema å få kjøpt en slik sak å skru neddi og vips.. ferdig..
cossie_storm Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 jepp, det virker. bruk evt gjenge tape, kan slite med litt olje lekasje evt. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Ford ragger Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 Skal ta bilde av fordeleren som sitter på is og som sitter på min sohc så ser dere at det er kraftig forskjell. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Guest zr50sl Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 dem sierra som faktisk er IS 86 mod har Motorcraft fordeler, en stor grå sakt, mens di andre sierra,altså gasser og noen I motorere har boch fordeler, en liten brunaktig sak
cossie_storm Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 2 forskjellige. den store grå, så sitter tenningsmodulen på, og på den "røde" er tenningsmodulen utenom Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Ford ragger Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 her er bilder Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Guest oddev Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 Er ikke dette litt rart? Jeg søker på meca, og får opp at jeg har 85KW (115hk) Jeg har altså en 89 2,0i ohc med EGR og cat, ser ut som jeg har 88mod, reg i 89. Se selv: http://catalog.meca.no/CarSelect.aspx?CarR...7&CategoryID=24 Regnr er JU62511 om dere vil prøve å søke selv..
Bushwalka Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 er det mulig og bruke dyser fra audi 20 ventiler motor ? -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
Guest AnDtHo Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 (edited) er det mulig og bruke dyser fra audi 20 ventiler motor ?Ja, men de gir så mye fuel at det er helt umulig å få den til å gå rent på tomgang.. Edited March 31, 2006 by AnDtHo
Bushwalka Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 Ja, men de gir så mye fuel at det er helt umulig å få den til å gå rent på tomgang.. hm, daså men noen som vet hva som funker da ? går det bra og bruke neddreide orginal stempel btw ? -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
Guest AnDtHo Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 hm, daså men noen som vet hva som funker da ? går det bra og bruke neddreide orginal stempel btw ?Skal funke det, beste løsningen er tilleggsprut i form av trykkbrytere og tilleggs iS dyser.. Seff det aller beste vil jo være datasprut, men det koster en del mer.. Nedreide stempler skal funke det, men skal ikke være nødvendig hvis du ikke skal lade herfra til himmelen..
Bushwalka Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 hm, må vell bare finne meg noen dyser da, og sette på hvor får jeg itaki billige trykkbrytere da ? snakka med tess, og de hadde ikke, så da kommer jeg ikke på andre plasser -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
Guest oddev Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 hm, må vell bare finne meg noen dyser da, og sette på hvor får jeg itaki billige trykkbrytere da ? snakka med tess, og de hadde ikke, så da kommer jeg ikke på andre plasser http://www.gikturbo.no/
cossie_storm Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 Skal du ha ekstra dyser, så bør du bruke noen som leverer mer enn standar is dyser. f.eks cosworth eller is dyser. Fordel med dreide stempler.alltid fordel med lav komp så lenge du kjører med turbo. til en viss grense hehe Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Bushwalka Posted April 1, 2006 Posted April 1, 2006 hva er trykkbryteren definert som på gik da ? -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
Guest AnDtHo Posted April 1, 2006 Posted April 1, 2006 hva er trykkbryteren definert som på gik da ?Søk på trykkontakt..
Bushwalka Posted April 1, 2006 Posted April 1, 2006 yeah ! skal gjøre det ;P -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
RS 1000 Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 jeg har ikke hørt om noen ist som er godkjent Det er nok mye rart man ikke hører om. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest bjornkristian Posted August 28, 2007 Posted August 28, 2007 jeg skal til og kjøpe en banesierra som er total ombygd 2.0 IS med 2,7 bar trykk maks. skal settes ned radikalt. har en 87 Combi 2.0 IS som motoren skal nedi. har brukt masser av penger 30 - 50 000 på bilen og skal til med motor nå. jeg SKAL ha dette godkjent og er villig til å bruke pengene da jeg ikke er ute etter å tjene på bilen eller selge den. men ta vare på den leeeeenge å lenge:P har trommel bremser bak EBC greens Stuff framme. men MÅ bygge om til skiver bak og helst cosworth framme.da denne skal brukes på bane/treff. ser helst att det blir cosworth rundt om. sinter clutch følger på bilen jeg kjøper og datasprut skal være til stede før neste sommer trer inn igjenn:P har ikke så mye kunnskap. så om noen vet hva av bremser som passer over på min bil eller går ann å bygge åver så ta kontakt:) her skal det svies kr. dyre bokstaver i vognkort:P
Escort RST WRC Posted August 28, 2007 Posted August 28, 2007 2,7bar??? Turbotrykk?Høres veeeldig muffins ut. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now