Guest oddev Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 Når det gjelder understell har jeg skaffa forstilling og bakstilling fra sierra 2.9 V6, 5 trinns kasse fra iS og zinterclutch for å ta de ekstra hestene.. Når det gjelder godkjenning så er det til dags dato enda ikke godkjent en iS i norge så vidt jeg vet, men jeg og morty har store planer om å få til akkurat det til våren.. Takker for svar! Motorn min har rulla omlag 110.000, så det burde ikke være så sliten. Den går godt i allefall.. Lurer fortsatt litt på hva jeg skal gjøre med bremsene mine foran, som sagt har jeg ei bakstilling til xr4i liggende, og den var god for. ? (hørte snakk om oppimot 200gamp) Ikke vet jeg...Kanskje jeg kan finne fram-bremser/stilling fra en xr4i da og montere på?
Guest AnDtHo Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 Takker for svar!Motorn min har rulla omlag 110.000, så det burde ikke være så sliten. Den går godt i allefall.. Lurer fortsatt litt på hva jeg skal gjøre med bremsene mine foran, som sagt har jeg ei bakstilling til xr4i liggende, og den var god for. ? (hørte snakk om oppimot 200gamp) Ikke vet jeg...Kanskje jeg kan finne fram-bremser/stilling fra en xr4i da og montere på?Jeg skal bare montere spindler og skiver/callipere fra 2.9 V6 foran tenkte jeg, gidder ikke flytte over hele forstillinga.. Har gule koniforinger på stillinga som sitter der.. Du burde få tak i cosworth eller lignende spindler og skiver/calipere billig hvis du leter litt rundt og hører med folk som har store private delelagre..
CalnoR Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 (edited) Trodde calnor på forumet hadde fått god kjent sin ? jeg bare fikk den EU-godkjent de dreit i at turboen og det sto der så lenge det så bra ut:D hehe... men får ikke godkjent den på biltilsynet uten cosworth understell, som er under montering nåhakke turt å vise meg hos BT enda:P Edited January 29, 2006 by CalnoR
Guest oddev Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 Ja... Noen som har framstilling / bremser til xr4i/cosw til salgs?
Levi_ailj Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Legg inn en topic på deler ønskes kjøpt. Mulig det kan ligge noe på deler til salgs også. -03 Ford Mondeo ST220 -83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt) -84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)
Guest ducatio Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 (edited) jeg har en ist som er godkjent. skal jeg ta bilde av vognkortet å legge inn? er ikke bytta til cosworth understell Edited February 7, 2006 by ducatio
Guest AnDtHo Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 jeg har en ist som er godkjent. skal jeg ta bilde av vognkortet å legge inn? er ikke bytta til cosworth understellJa! Gjør det! Legg også gjerne ut hvordan du gikk frem for å få den godkjent! Evnt legg meg til på msn anders_thoresen@hotmail.com
Ford ragger Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Så hvit jeg vet så er det vel 15hk forskjell på vanlig innsprut og IS. var i allefall 115hk i min 86mod sierra is og kun 100 i min 91mod ohc med egr og katalysator. annen fordeler på IS var det på min i alle fall. har tenkt til og flytte over motor ledningsnett, hjerne og fordeler slikk at jeg får 15hk mer i min motor. det er det jeg har fått høre fra et par sierra gurur jeg har snakka med. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
LordSnick Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 det er fordi den 100hk er lavkomp, hjelper ikke å flytte over no da. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Guest oddev Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 (edited) det er fordi den 100hk er lavkomp, hjelper ikke å flytte over no da. Er vanlig ohc lavkomp? Og da IS høykomp?` Jeg trodde det var egr og cat som gjorde at man mista de 15hk... Edited February 9, 2006 by oddev
Garnes Racing Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 det er fordi den 100hk er lavkomp, hjelper ikke å flytte over no da.er vel bare transiten som har lavcomp 2 liter vel... TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
Guest zr50sl Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 morty snakket om at viss man flyttet over ledningsnettet samt ECU'n fra en 86 IS gikk di 100hk'n mye bedre..
d-link Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Ja! Gjør det! Legg også gjerne ut hvordan du gikk frem for å få den godkjent! Evnt legg meg til på msn anders_thoresen@hotmail.com Legg det gjerne ut her og da det er flere som har interesse av dette .. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
morty999 Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 morty snakket om at viss man flyttet over ledningsnettet samt ECU'n fra en 86 IS gikk di 100hk'n mye bedre.. ja det gjør de ****... så tror nok motorene er like..
Guest zr50sl Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 viss motorene er like da.. kordan kan kompen vær ulik da på en eks 88 mod IS kontra 86 IS ?? fremdeles ikke en kjeft som kan fortelle NØYAKTIG hva som er gjort...
Guest AnDtHo Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Legg det gjerne ut her og da det er flere som har interesse av dette ..Tror dette bare var tull.. Har ikke hørt noe fra han jeg..
LordSnick Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 han har sikkert godkjent bilen som cosworth så putta oppi en ohc med turbo, de driter sikkert i om det står cosworth eller ei på toppen av motoren 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Ford ragger Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 helt sikker på at det er forskjell på fordelern på is og vanlig ohc. den is'n jeg hadde gikk mye bedre en den ohc'n jeg har nå. Is'n gikk merkbart bedre. gjorde 200 uten problemmer men den jeg har nå trur jeg ikke orker 180 engang. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
morty999 Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 det er STOOOR forskjell på is motorer.. en kamerat av meg hadde en is motor som dro sperra på 5 gir enkelt.. og gamle min før turbo orka såvidt på 4 gir.. begge to er like org..
Guest oddev Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Hmmm..... Så forskjellen på min 2,0i OHC (89 CL sedan (med cat orginalt)) er altså? Avgass-driten? Røra og det greiene på eksosen der?
Guest zr50sl Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Hmmm..... Så forskjellen på min 2,0i OHC (89 CL sedan (med cat orginalt)) er altså? Avgass-driten? Røra og det greiene på eksosen der? har akkurat samme greia selv, koden på disse motorene er N4B og etter en sjekk i bla autodata 2004 så har disse motorene 100hk og 8.5-1 komp, disse har oxo boch fordeler, er levert med EGR system på alle 89 mod ohc etter d jeg vet. Har brukt nå snart 3 J**** år på å leite etter info om denne berømmelige 100 hk motoren,d eneste jeg har funnet ut er d at tar man ei blokk fra en 86 is 205 blokk og ei blokk fra en 100hk sierra fra i 89 som oxo er 205 blokk å måler fra kanten av blokka til stemplet vil man se at på 89 mod blokka så er d ca 1,7 mm fra kant til stempel,mens på 86 is blokk så er d ca 0.7 mm fra kanten på blokka til stemplet, pr dags dato,etter d Ford sier om ohc motoren så er alt av dele nr osv likt fra 86 til 94såååe hmmm
Guest oddev Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 Skal ikke være lett! :\ IS har mer kompresjon, og ikke EGR og cat da? Derfor er den sprekere?
Guest zr50sl Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 hva er nå da en IS da?? joda finnes nok d MEN har sett OHC med 8.5-1 komp og 115 hk ??? og det var sådan på en 88 mod IStror nok pga di 100 hk som er i 89 mod med cat og EGR d har med motorstyring og tenning å gjøre, kan oxo ha med at kompen er lavere enn en 3 år eldre bil da... men er usikker der.. men en ting er sikkert å vist at d er ingen problem å sladde så d rekker med di stakkars 100 hk som er i dissa motora da..min velbrukte 2.0 i cls har fått gjennomgå her og der å er ikke redd for å bruke mine 100 hk sideveis,
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now