Jump to content

Lakksprøyter


Recommended Posts

Trenger tips ang. kjøp av sprøyte... Skal kjøpe meg en ny og jeg lurer fælt på om det er noen som har noen merker å anbefale... Hva er forskjellen på en semi-proff og en proff sprøyte? Under eller overliggende kopp? Vil ha en god(gjerne proff) sprøyte som ikke koster skjorta!

 

Mvh..

Ford Capri 2.0s 1977mod, ombygd til mk3(påventene prosjekt)
Ford Granada 2.0 1981mod, restaureringsobjekt.

Link to comment
Share on other sites

SataJet har fine sprøyter..

 

Biltema med overliggende kopp er bra nok for greit resultat. Koster ikke skjorta. En for grunning og en for lakk ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Har en billig sprøyte som jeg bruker til grunning og en sata minijet(1,25dl) til karmer og andre små flater... Var på lakkeringsverkstedet idag og fikk meg en brukt sprøyte med manometer for en veldig grei pris. Husker ikke merket i farten, men den kostet i overkant av kr 3000,- ny. Jeg fikk den for 1000, pent og lite brukt... :D

Problemet med billigsprøyter er at de har en grei nok oval i midten(som regel), men de sprer lakken 3 ganger så mye utenom det område du skal lakke at det fort ikke blir værende... Merket veldig stor forskjell på Sata`en og billigsprøyta!

Ford Capri 2.0s 1977mod, ombygd til mk3(påventene prosjekt)
Ford Granada 2.0 1981mod, restaureringsobjekt.

Link to comment
Share on other sites

devilbiss lakksprøyter. eller green.. smak og behag selvsagt. men disse sprøytene er bra. koster derimot litt gjør de.skal du ha en helt grei sprøyte som funker allround . velg en sata sprøyte med 1.4 dyse. funker stort sett til det meste.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...