mr.cossie Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 TRenger litt spec om denne diffen da jeg har planer om og overhale den,oOg hvor kjøpe deler f,eks? tenker mest på sol og planet hjul . har Ford deler til disse diffene enda? eller må jeg handle ett anna sted.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
mr.cossie Posted January 24, 2006 Author Posted January 24, 2006 ???Finnes vel noen som sitter med litt verksted/service litteratur?? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
RHeskja Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Ford har vel de ? Mener på at jeg hørte at deler til diffen er spinn dyrt...
mr.cossie Posted January 24, 2006 Author Posted January 24, 2006 hva er dyrt?? Tenkte kanskje jeg skulle lage en "bra en" bedre det en og kjøpe "pent, brukt 2wd diff" Peronlig mener jeg at den diffen holder en del, så sant den er i orden.!!! og det er den ikke da den har sittet på en cosw som har f.eks 150 000 km på telleren. og diffen har snurra ca? dobbelt så langt.. hehe -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
armani Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 http://www.rs-motorsport.no/quaife.html 2wd sierra cosworth
Cossi2wd Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Ford har sol og planethjul samt kryssbolt og Chims ! ikke så ille priser heller ! Men husk å sett inn en xtra splint i kryssbolten pga den ene som er org der pleier å løsne www.frodeholte.com
rscosworth Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 http://www.rs-motorsport.no/quaife.html med en slik en bytter du bare ut sperra inni differentialen du allerede har. må ha en god diff å bygge om til dette.
mr.cossie Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 Ford har sol og planethjul samt kryssbolt og Chims ! ikke så ille priser heller ! Men husk å sett inn en xtra splint i kryssbolten pga den ene som er org der pleier å løsne Ok... min mening for at bolten løsner da, er et tegn på at diffen er godt brukt.. Da sol og planet hjul begynner og bli litt glappiglapp. vibrerer dette løs bolt.. Ok quaife er sikkert fett det men. koster kroner og..Mens den diffen er vel mer best grep diff og ikke sladde diff Ingen som har litteratur? sjekket litt her men fant ikke noe :http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Cossi2wd Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Du setter gjærne inn litt tykker chims hvis du får d til !!! Men da ender d gjærne me at sol og planethjul graver i hverandre ! www.frodeholte.com
mr.cossie Posted January 28, 2006 Author Posted January 28, 2006 ja det kan en jo gjøre,,, men er vel et viss mellom rom bak drevene.. ?hva er spec der?f.eks på framdiff mener jeg at jeg leste 0,10-0,15 mm, kunne kontrollere med en bla søker sto det .. Sto noe tekninske data i Workshop manualen.. men ikke noen overhalings prosedyre..( sto om framdiff) Men den viskoseveska da? er vel og få tak idet eller?Hvor mye moment skal lamellpakka klare? hvis en prver og drie den rundt?Noen som har testet moment før og etter vis en f.eks har lagt i shims? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
fordcosworth Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 Ok... min mening for at bolten løsner da, er et tegn på at diffen er godt brukt.. Da sol og planet hjul begynner og bli litt glappiglapp. vibrerer dette løs bolt.. Ok quaife er sikkert fett det men. koster kroner og..Mens den diffen er vel mer best grep diff og ikke sladde diff Ingen som har litteratur? sjekket litt her men fant ikke noe :http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm Sladdediff; da ville jeg gått for en Gripper diff, omtrent samme prisen som quiafe. Ville kontaktet www.gearboxman.co.uk, de selger overhalingskit mm Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
cosworth87 Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 hva er dyrt?? Tenkte kanskje jeg skulle lage en "bra en" bedre det en og kjøpe "pent, brukt 2wd diff" Peronlig mener jeg at den diffen holder en del, så sant den er i orden.!!! og det er den ikke da den har sittet på en cosw som har f.eks 150 000 km på telleren. og diffen har snurra ca? dobbelt så langt.. hehe Bare for å pirke litt. vil jo ikke diffen gå lenger en det girkassa hvor speedo sitter har gått
mr.cossie Posted February 2, 2006 Author Posted February 2, 2006 Sladdediff; da ville jeg gått for en Gripper diff, omtrent samme prisen som quiafe. Ville kontaktet www.gearboxman.co.uk, de selger overhalingskit mm Gjør dem det??? hmm nei.. det gjør de ikke...sendt mail.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Recommended Posts