Guest choppy Posted September 12, 2002 Posted September 12, 2002 Store problemer med tomgang !!Her en Ford Escort 1.6 -83 som jeg har hatt et par år nå. Mitt store problem nåer at bilen ikke vil gå på tomgang. Av og til kan den gå helt fint noen dager også plutselig kan den stoppe. Har justert tomgang, renset forgasser, sjekket plugger, skiftet automat choke men det har ikke hjulpet mye. Straks turtallet faller under 1500 så begynner den å fuske og slipper du da gassen så dør den rett ut. Noen som har nyttige tips på hva dette kan skyldes ???
WingDude Posted September 12, 2002 Posted September 12, 2002 Kontroller alle vacumslanger, og ellers på steder der motoren kan dra falsk luft. Veldig kjekt med en boks startgass til dette, bare sprayer litt rundt der du mistenker, da ruser motoren opp hvis du har funnet noe.
RsTurbo Posted September 13, 2002 Posted September 13, 2002 Siden du sier at det er et problem som kommer og går kanskje det er et fuktproblem Undersøk fordeler, pluggledninger, skifte bensinfilter, ikke la bensintanken gå under halv tank før du fyller. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
mr.cossie Posted September 13, 2002 Posted September 13, 2002 hva lags motor er det du har??? ingen lx vel?? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
focusst Posted September 13, 2002 Posted September 13, 2002 Ta alle vakumslanger (unntatt den til fordeleren) og kast dem så langt du klarer.... Plugg alle forbindelser. Hvis du har en Motorcraft VV forgasser (Veldig Variabel....smileys funker ikke her.) så pass på at alle blikklokkene sitter skikkelig og at membranen er hel. Over til fienden...
WingDude Posted September 13, 2002 Posted September 13, 2002 Ta alle vakumslanger (unntatt den til fordeleren) og kast dem så langt du klarer.... Plugg alle forbindelser. Hvis du har en Motorcraft VV forgasser (Veldig Variabel....smileys funker ikke her.) så pass på at alle blikklokkene sitter skikkelig og at membranen er hel. Rettelse: Har du en vv forgasser, skru den av og kast den så langt du klarer Så kjøper du en weber hos hoggern.....
focusst Posted September 13, 2002 Posted September 13, 2002 Nettopp. Husk og ta med innsug og gasswire fra hoggern da Over til fienden...
RsTurbo Posted September 17, 2002 Posted September 17, 2002 Hehe fikk samme råd av en mekaniker om en bmw 315 jeg hadde, "hiv forgasserskiten, kjøp weber". 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest Kjell Posted September 18, 2002 Posted September 18, 2002 Hadde samme problemet med sierraen min skiftet gasser alt ble bra :arrow:
Guest Multicell Posted September 18, 2002 Posted September 18, 2002 Hvilken Weber passer til 2,0 ohc motoren?
focusst Posted September 18, 2002 Posted September 18, 2002 F.eks DGV og DGAV 32/36 som ble brukt på Taunus, Granada og tidlige Sierra Over til fienden...
Guest MrEscort Posted October 4, 2002 Posted October 4, 2002 hva lags motor er det du har??? ingen lx vel?? Hadde en 1985 1.3LX en gang.. større drittbil skal du faenmeg lete lenge etter.
Guest gsimon Posted October 14, 2002 Posted October 14, 2002 Er ikke helt enig i at man må hive "Variabel Venturi" forgasseren. Prøv å finne en som virker, eller rens den litt, for når den virker så kjører bilen 1 desiliter billigere pr. mil enn med Weber! Hvis du har Escort MK3 så kan du jo skaffe deg gasser og innsug fra Escort XR3 eller Fiesta XR2, som skulle gi en del hester mer. Sjekk ekstra nøye for vacum-lekkasjer. Husk å suge i slangen fra Fordeleren. Ofte er gummien der sprukket, skal ikke være stadig ny luft i slangen når man suger, bare litt luft idet man suger membranen mot seg. HilsenGsimon
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now